2014-04-13, 02:02
Medlem
messiasibids avatar
The last day on Mars. Inget speciellt skådespel från någon part, väldigt förutsägbar film. Helt klart en avslagen och ljummen film. Var dock inte alltför olidligt utan gick att se igenom.
2 av 5
Citera
2014-04-13, 02:29
Medlem
Aireess avatar
Jag kollade precis färdigt på filmen The life aquatic with Steve Zissou.

http://www.imdb.com/title/tt0362270/?ref_=fn_al_tt_1

En äventyrskomedi som var konstig, men bra. Den var väldigt annorlunda, med långsam humor.

Dvs man skrattade inte, men ändå så var den rolig och skön på ett sätt.

Jag ger filmen i betyg 5 av 10.

Airees.
Citera
2014-04-13, 10:23
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
varför inte mer än en sexa? Jag tycker den är brutalt skön (i brist på bättre ord).
Jag har väl ingen jättebra förklaring, gillade inte stilen så mycket bara.
Citera
2014-04-13, 10:46
Medlem
Första av 3 Tin Man, inte bestämt om det är värt att titta på de 2 andra...

Lite förvirrad och oklar handling
Citera
2014-04-13, 11:32
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 25/60

Farbror Boonmee som minns sina tidigare liv (2010)

Farbror Boonme är en thailändsk man, han bor på sin gård långt utanför närmsta stad. Han är sjuk. Vi får följa med några av hans sista dagar i livet där han får besök av bland annat sin sedan länge försvunna son, som förövrigt har blivit en apa. Samt hans döda fru.

Detta är en långsam film, en långsamt melodramatiskt vackert drama. Vi rör oss i naturen mycket och fotot är så vackert att jag bara vill hoppa i i datorskärmen framför mina ögon.

Storyn är konstig, inte på ett dåligt sätt, utan bara konstig. Den är inte helt surrealistisk konstig, så som jag kanske hade hoppats på att det skulle vara, utan mer konstig för att det händer så konstiga saker i den. Jag gillade denna filmen, mycket.

Vid ett tillfälle så säger Farbror Boonme - "Jag vet inte om jag blir straffad på detta sättet för att jag döda så många kommunister i mina unga dar, eller för att jag dödat så många insekter på min gård." Karma har hittat Boonme, det vet han, men varför? Han har gjort dåligt, han har skjutit kommunister och stampat ihjäl insekter, vilket av detta blir han nu straffad för?

Fram emot slutet så blir hela filmen som en slags symbios till verklighet, drömmar, framtid och dåtid. Jag vet inte riktigt vad som händer längre.

Jag vill egentligen inte sätta betyg på en film av denna typen men jag tror det blir en stark 7/10, möjligen en åtta efter att den smält in helt och hållet.
Citera
2014-04-13, 13:22
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airees
Jag kollade precis färdigt på filmen The life aquatic with Steve Zissou.

http://www.imdb.com/title/tt0362270/?ref_=fn_al_tt_1

En äventyrskomedi som var konstig, men bra. Den var väldigt annorlunda, med långsam humor.

Dvs man skrattade inte, men ändå så var den rolig och skön på ett sätt.

Jag ger filmen i betyg 5 av 10.

Airees.
Wes Andersons bästa enligt mig! Har du sett några filmer av Jacques Cousteau, som Steve Zissou är en parodi på? För mig är det än 9/10.
Citera
2014-04-13, 13:29
Medlem
Homefront med Jason Statham 10/10 Grym film!
Citera
2014-04-13, 13:29
Medlem
upperkatts avatar
The Evil Dead. Denna gillade jag. 7/10.
Citera
2014-04-13, 15:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
The Evil Dead. Denna gillade jag. 7/10.

Kommer du att se uppföljarna nu med?
Citera
2014-04-13, 15:20
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt filmer från 2010 26/60

Buried (2010)

En man är fast i en kista, han vet inte var, inte hur. Han är levande begravd.

Denna film har egentligen de flesta ingridienser till en film som jag skulle kunna gilla - den är plågsamt långsam, den utspelar sig nästan i direkt realtid, den utspelar sig på ett ställe under hela filmen. Men ändå så kände att det fattades något. Nu, det var en bra film, jag gillade den - den var riktigt plågsam att se på, samt så tyckte jag om slutet. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad men jag tyckte att något fattades.

Betyget landar på en svag 6/10, just för att jag gillade filmen, samt den klaustrofobiska uppbyggnaden. Slutet höjde även betyget!
Citera
2014-04-13, 15:42
Medlem
The Neverending Story (1984)
Så vitt jag minns har jag aldrig sett den förut av någon märklig anledning. Älskade verkligen "animationerna", otroligt charmigt! Väldigt charmig och söt film överlag, en aning tråkig handling kanske (är ju barnfilm trots allt) men det gjorde inget. Soundtracket är ju riktigt nice också! Betyg: hmm... 7/10 tror jag
Citera
2014-04-13, 15:55
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
The Neverending Story (1984)
Så vitt jag minns har jag aldrig sett den förut av någon märklig anledning. Älskade verkligen "animationerna", otroligt charmigt! Väldigt charmig och söt film överlag, en aning tråkig handling kanske (är ju barnfilm trots allt) men det gjorde inget. Soundtracket är ju riktigt nice också! Betyg: hmm... 7/10 tror jag

En av mina barndomsfavoriter, och den håller ännu bara man som sagt tänker på att det är en barnfilm. Finns en uppföljare har jag för mig men den minns jag inget av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in