2013-07-16, 11:04
Medlem
LFCYNWAs avatar
Hangover 3

3.5/5

Helt okej rulle ganska rolig. Var som väntat sämre än första filmen men helt klart sevärd.
Citera
2013-07-16, 12:34
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Miljöerna från mellankrigstiden är bland de bästa jag sett. Fantastisk film rakt igenom, kan knappt vänta på director's cut som Leones barn och Scorcese arbetar med.

Håller den definitivt som en av världens bästa filmer. Briljanta miljöer och påtaglig atmosfär. MEN! Elizabeth McGovern är en av de sämsta skådespelarna någonsin. Det blir snudd på parodi i scenerna då hon är med. Märkligt usel insats.
Citera
2013-07-16, 16:42
Medlem
StonedSwedes avatar
The Last Stand - Kim Jee-Woon
Fan vilken ljummen film. Jag hade förväntat mig en actionfilm med högt tempo och massvis med exploderande kroppar, istället fick jag en seg thriller med korta inslag av action och komedi.
Citera
2013-07-16, 17:07
Medlem
Ockletts avatar
La habitación de Fermat

En bra film. Lik The Exam fast mer matematikorienterad, roliga pussel och en minst lika klurig film.
Citera
2013-07-16, 17:45
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ser inte heller humorn i filmen, och slutscenerna där Jennifer Connelly är på festen som Keith David anordnat har fastnat i huvudet för evigt.
Den där scenen kändes överaskande, lite som att läsa en halv aftonblads-rubrik....sen inse något - att den scenen enbart fanns där för att få folk att prata om filmen.
Men jag vet inte säkert 4 år sedan jag såg den, fast jo jag skrattade som fan åtminstone åt den scenen.

Såg halva The Dark Knight Rises

såg sen halva Crank High Voltage
Senast redigerad av Nume 2013-07-16 kl. 17:51.
Citera
2013-07-16, 18:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Den där scenen kändes överaskande, lite som att läsa en halv aftonblads-rubrik....sen inse något - att den scenen enbart fanns där för att få folk att prata om filmen.
Men jag vet inte säkert 4 år sedan jag såg den, fast jo jag skrattade som fan åtminstone åt den scenen.

Såg filmen första gången då den kom ut på video i Sverige, var tretton-fjorton vid tidpunkten och hade inte sett något liknande i beskrivning av missbruk och just den scenen med dubbeldildon präntade sig ganska omgående fast i mitt minne, tycker fortfarande att det är en hemsk scen.
Citera
2013-07-16, 19:57
Medlem
Trumpeters avatar
Trouble with the curve.

Riktigt bra film. Clintan är strålande som sur gammal gubbe. Många sköna oneliners. Amy Adams är också bra som vanligt. Till och med Timberhead kunde jag tolerera.
Citera
2013-07-16, 21:11
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg filmen första gången då den kom ut på video i Sverige, var tretton-fjorton vid tidpunkten och hade inte sett något liknande i beskrivning av missbruk och just den scenen med dubbeldildon präntade sig ganska omgående fast i mitt minne, tycker fortfarande att det är en hemsk scen.

Kunde inte ta den scenen på allvar. Skrattade inte eller nått, men det var en sån där "himla med ögonen samtidigt som man suckar"-scen. Blev så otroligt pretentiöst, man kände verkligen hur de skulle göra scenen så rå och hemsk som möjligt, men det blev bara fånigt.

Har för mig att Aronofsky själv tyckte att scenen var skrattretande, när han blev frågad om den i en sån där Director's Roundtable-intervju. Är inte säker, men har fan för mig det i alla fall.
Citera
2013-07-16, 21:41
Medlem
Första Rambo-filmen. Fett nice, nästan full pott. Ska hedra killen genom att beställa en "Rambo" på pizzerian imorgon.
Citera
2013-07-16, 23:23
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Första Rambo-filmen. Fett nice, nästan full pott. Ska hedra killen genom att beställa en "Rambo" på pizzerian imorgon.

Vad innehåller den pizzan om jag får fråga?
Citera
2013-07-17, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Evil Dead.

Remaken?

Jag såg Bruiser senast och bara det att den är av Romero med Stormare gör den ju sevärd. Jason Flemyng spelar huvudrollen som Henry, en dörrmatta som bara tar skit dagarna i ända, från sin chef, sin fru, sin bäste vän och till och med sin hushållerska. Efter ett gräl med sin hustru vaknar han upp med en vit mask där hans ansikte borde vara, och det är no more mr nice guy.
Stormare är som vanligt lysande och även resten av filmen funkar enligt mig. Den är förvånansvärt okomplicerad för att handla om en psykiskt hämmad man som tappar sitt ansikte och musiken och den skumma belysningen ger den lite noirkänsla. En helt okej rulle blir mitt slutgiltiga omdöme.
Citera
2013-07-17, 01:27
Medlem
Broken City. Sjukt tung film! Rekommenderas verkligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in