2013-05-09, 20:55
Medlem
Hejsann123s avatar
Hitler-Rise Of Evil

Så jävla dålig. Många historiska fel.

Lagomt propaganda också. Tror knappast unge Adolf satt vid fönstret när han var sju år och planerade att döda alla judar.
Citera
2013-05-09, 21:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Last House on the Left (1972)

Jävligt otäck och bra film. Obehaglig som fan faktiskt. Men man blir så irriterad på drog-killen som inte vågar stå emot de andra trots att han inte vill vara med under dåden. Föräldrarnas tillbakaattack är riktigt klockren, den gillar jag verkligen och känns bara så rätt. Musiken får en att tro att det är en komisk film men så är knappast fallet. Även om snutarna var lite småflummiga. Scream och- Elm Street-regissören Wes Craven fick till denna bra

7 av 10
Citera
2013-05-09, 22:18
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
The Last House on the Left (1972)

Jävligt otäck och bra film. Obehaglig som fan faktiskt. Men man blir så irriterad på drog-killen som inte vågar stå emot de andra trots att han inte vill vara med under dåden. Föräldrarnas tillbakaattack är riktigt klockren, den gillar jag verkligen och känns bara så rätt. Musiken får en att tro att det är en komisk film men så är knappast fallet. Även om snutarna var lite småflummiga. Scream och- Elm Street-regissören Wes Craven fick till denna bra

7 av 10

Kolla in House on the Edge of the Park, om du inte har sett den! Ganska lik Cravens rulle, och David Hess spelar mer eller mindre samma roll. Den har en väldigt intressant politisk underton, vilket ger filmen många dimensioner.
Citera
2013-05-09, 22:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Kolla in House on the Edge of the Park, om du inte har sett den! Ganska lik Cravens rulle, och David Hess spelar mer eller mindre samma roll. Den har en väldigt intressant politisk underton, vilket ger filmen många dimensioner.

Skriver under på det och tipsar även om Hitch-Hike, även den med David Hess!
Citera
2013-05-09, 22:58
Medlem
Strobeliciouss avatar
21 & Over - en rätt rolig komedi, blev positivt överraskad av den.

Handlar om de två polarna Casey och Miller som överraskar sin polare Jeff Chang på hans 21-årsdag. Casey och Miller har planerat att dra ut med Chang eftersom att han fyller laglig-ålder för krogen i USA. Men dagen efter Changs födelsedag har han ett viktigt möte som kan avgöra ifall han tar sig in på med-school.

Efter mycket om och men går Chang med på att följa ut och bara dricka en öl..

Såg den här filmen inatt och skrattade rätt bra vid vissa scener.
Det är samma manusförfattare som skrivit The Hangover som skrivit denna.

Gillar man filmer som Project X, The Hangover och filmer i den genren kommer man även gilla den här.

Den får 4/5
Citera
2013-05-09, 23:35
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Transsiberian (2008)

Jag gillade denna starkt och tycker t.o.m. den är aningen underskattad. En spännande thriller med bra karaktärer och intressant handling. Filmen är också smått obehaglig. Den känslan fick iaf jag under filmens gång. Emily Mortimer och Woody Harrelson är utmärkta i huvudrollerna och sedan är ju Ben Kingsley väldigt sevärd. Eduardo Noriega bör även nämnas för sin roll som Carlos. Detta är en bra film helt enkelt!

7.5/10
Citera
2013-05-09, 23:42
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede

Jag funderar faktiskt på att se den.
Citera
2013-05-10, 00:18
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
21 & Over

Satte mig ned och såg den nya 21 & Over och fick väl egentligen vad jag förväntade mig. I filmen (som likt de andra i den här komedi-genren) bjöds det på sprit, tuttar, beerpong och en hel del komiska situationer. Inget extraordinärt över huvudtaget mer än att jag verkligen tycker att Skylar Astin är en trevig och underhållande skådespelare (gillade hans roll i Pitch Perfect också).

Om du gillar de här klassiska amerikanska festfilmerna som t.ex. Project X mfl så kommer denna sitta som handen i handsken. Jag skrattade en del gånger men hade hoppats på lite fler skratt ändå och filmen följer en formula som man har sett tusenvis gånger förr. Men den var rolig och får helt klart godkänt.

3/5
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2013-05-10 kl. 00:27.
Citera
2013-05-10, 00:21
Medlem
NirvanAs avatar
Stand Up Guys

Småtrevlig, lättsam komedi med Pacino och Walken, funkar som underhållning om än inget speciellt.

3/5
Citera
2013-05-10, 03:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Inatt såg jag Broken Arrow på TV 4, men jag har sett den filmen ett flertal gånger tidigare. Jag gillar verkligen inte Broken Arrow. Jag tycker att den är snygg, men korkad.

Märkligt nog är en del av Hans Zimmers suveräna musik från den filmen med i Scream 2.
Citera
2013-05-10, 03:16
Medlem
ragingcows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Transsiberian (2008)

Jag gillade denna starkt och tycker t.o.m. den är aningen underskattad. En spännande thriller med bra karaktärer och intressant handling. Filmen är också smått obehaglig. Den känslan fick iaf jag under filmens gång. Emily Mortimer och Woody Harrelson är utmärkta i huvudrollerna och sedan är ju Ben Kingsley väldigt sevärd. Eduardo Noriega bör även nämnas för sin roll som Carlos. Detta är en bra film helt enkelt!

7.5/10
Tycker också att den var bra,gillar filmer som utspelas på tåg.

Själv så såg jag Nightmare alley (1947) som handlar en cirkusartist uppgång och fall. 8/10
Citera
2013-05-10, 07:20
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Kollade igenom lite, fanns på youtube. Sett den förr. Speciell film det där...
Påminner lite om kids. Kids var det många många år sen man såg nu..

Ska kolla upp Kids. Tyckte definitivt Ken Park hade potential men den skiter sig fullständigt på grund av en viktig faktor. Hoppas Kids gör den faktorn bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in