2013-05-09, 16:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Får ångest av att tänka på hur allting hade kunnat sett ut, om Romero hade fått regissera istället för Paul W.S Anderson.

Romero är jag inte säker på om han hade gjort serien rättvisa, även om nu Paul W.S. Anderson inte direkt gjorde det heller, men Romero har inte gjort en bra film sedan 1985. Jag har ingenting emot de tre första filmerna i serien och den första var en av de första DVD:er som jag köpte då den var ny, så den ligger lite extra varmt om hjärtat hos mig. Kvalitén är ju dock ganska dålig och går inte att ta Jovovich seriöst som Alice i filmerna, trots det går dom att se som hjärndöd underhållning då man är bakfull en söndag. De två senaste filmerna var dock rena katastroferna och bland det sämsta som jag sett ifrån 2010-talet.
Citera
2013-05-09, 17:07
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Romero är jag inte säker på om han hade gjort serien rättvisa, även om nu Paul W.S. Anderson inte direkt gjorde det heller, men Romero har inte gjort en bra film sedan 1985. Jag har ingenting emot de tre första filmerna i serien och den första var en av de första DVD:er som jag köpte då den var ny, så den ligger lite extra varmt om hjärtat hos mig. Kvalitén är ju dock ganska dålig och går inte att ta Jovovich seriöst som Alice i filmerna, trots det går dom att se som hjärndöd underhållning då man är bakfull en söndag. De två senaste filmerna var dock rena katastroferna och bland det sämsta som jag sett ifrån 2010-talet.

Sant att han inte har gjort något bra sedan Day of the Dead, men det hade kunnat bli hans comeback, om manuset hade varit bra.
Citera
2013-05-09, 17:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Sant att han inte har gjort något bra sedan Day of the Dead, men det hade kunnat bli hans comeback, om manuset hade varit bra.

Det tvekar jag absolut inte på, om man nu skrivit manus utifrån första spelet till Playstation så kunde det ha blivit riktigt bra! Paul W.S. Anderson har fått stå ut med en del skit, jag gillar honom för Event Horizon, Soldier, Mortal Kombat och Death Race. Som en finpolerad Hollywoodifierad Uwe Boll nästan.
Citera
2013-05-09, 17:39
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Får ångest av att tänka på hur allting hade kunnat sett ut, om Romero hade fått regissera istället för Paul W.S Anderson.

Hade kunnat bli en ultrablodig "haunted house"-film med zombies, men istället så blev det en barnvänlig sci-fi-rulle. ÅNGEST!

Nä skulle verkligen inte vilja se Romero göra någon av de filmerna, han skulle nog inte vara mannen för filmerna väl när "Plagas" blir introducerade..Bättre med lite mer action då.

Blev positivt överraskad av filmerna och perfekt ströaction som inte tar sig själv allt för seriöst.

Tycker heller inte att filmerna är särskilt barnvänliga, blir tillräckligt tillfredställd av smaskigt blod, behövs absolut inte mer av den varan enligt mig.
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2013-05-09 kl. 17:44.
Citera
2013-05-09, 17:42
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

Såg Afterlife precis nu, och herregud jag pallar inte med den där 3D-skiten, fyfan vad irriterande det är med slow-motion och splitter som skall åka framför kameran osv osv. Så jäkla obvious varför de gör det och det är inte coolt någonstans heller.

Men hur som haver så gillade jag ändå Afterlife en del, mest tack vare att Wesker är sjukt cool samt att jag har en grej för "plagas" (antagligen för att RE 4 är mitt favoritspel genom tiderna) och de äntligen introducerades in i serien.

Skall sätta mig ned och se Retribution nu, hört att den skall vara ganska bra ändå. Hittills tycker jag Extinction har vart den bästa, antagligen för att jag tycker att post-apokalysm är sjukt nice.
Citera
2013-05-09, 18:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Parker (2013)

Ny spännande actionthriller med Jason Statham! Denna är bra med flera bra skådespelare och har framförallt ett skönt soundtrack. Statham är alltid högst sevärd och bjuder på ett grymt skådespel. Lopez är skaplig. Parker innehåller (som vanligt när det gäller Stathams filmer) snygga actionscener och slagsmål. En film som är lite i samma stuk som några av hans nyare filmer typ Blitz, The Mechanic och dylikt. Kul att se honom i ännu en härlig actionrulle

7 av 10
Citera
2013-05-09, 19:23
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Nä skulle verkligen inte vilja se Romero göra någon av de filmerna, han skulle nog inte vara mannen för filmerna väl när "Plagas" blir introducerade..Bättre med lite mer action då.

Blev positivt överraskad av filmerna och perfekt ströaction som inte tar sig själv allt för seriöst.

Tycker heller inte att filmerna är särskilt barnvänliga, blir tillräckligt tillfredställd av smaskigt blod, behövs absolut inte mer av den varan enligt mig.

Från början var det ju tänkt att man skulle göra en filmatisering av det första spelet, det skulle utspelas på herrgården alltså. Den skulle vara en gammaldags skräckfilm, i stil med Night of the Living Dead. Hur det hade gått med uppföljare och sånt kan man ju knappt ens spekulera i, eftersom det nu gick som det gick.

Jag tror att originalfilmen hade kunnat bli en otroligt bra skräckfilm.
Citera
2013-05-09, 19:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Tror det också och det är ju synd att det inte blev som det blev med det projektet, trots det är jag inte direkt besviken på hur resultatet blev även om det är väldigt lite Resident Evil över dom och mer vanlig zombie-action. Hade gärna sett en klaustrofobisk zombiefilm precis som det första spelet är, dock mer jordnära och utan jätteormar, Mr. X och enorma giftiga växter.
Citera
2013-05-09, 19:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Såg Afterlife precis nu, och herregud jag pallar inte med den där 3D-skiten, fyfan vad irriterande det är med slow-motion och splitter som skall åka framför kameran osv osv. Så jäkla obvious varför de gör det och det är inte coolt någonstans heller.

Samma problem led senaste Texas Chainsaw 3D av och nästan alla skräckfilmer som går i 3D på bio, man fyller ut scener i filmerna med helt onödiga scener till förmån för att det ska se ballt ut på bio. Minns då jag såg Afterlife på bio, första 3D-filmen som jag såg på bio och blev otroligt besviken då jag verkligen gillade de tre första filmerna. Den senaste var skitdålig verkligen och har förträngt det mesta utav den, serien har blivit mera Matrix och mindre Resident Evil.
Citera
2013-05-09, 20:48
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Samma problem led senaste Texas Chainsaw 3D av och nästan alla skräckfilmer som går i 3D på bio, man fyller ut scener i filmerna med helt onödiga scener till förmån för att det ska se ballt ut på bio. Minns då jag såg Afterlife på bio, första 3D-filmen som jag såg på bio och blev otroligt besviken då jag verkligen gillade de tre första filmerna. Den senaste var skitdålig verkligen och har förträngt det mesta utav den, serien har blivit mera Matrix och mindre Resident Evil.

Såg precis klart Retribution nu, den var sämre än Afterlife. För att friska upp ditt minne, den utspelar sig hela tiden i nåt underjordiskt labb i Sibirien och de springer igenom olika rum, det ena rummet är Moskvas innerstad, det andra är New York osv osv. I varje rum skjuter de lite mot några soldater sen fortsätter det. Knappt några Zombies alls i denna.
Citera
2013-05-09, 20:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Från början var det ju tänkt att man skulle göra en filmatisering av det första spelet, det skulle utspelas på herrgården alltså. Den skulle vara en gammaldags skräckfilm, i stil med Night of the Living Dead. Hur det hade gått med uppföljare och sånt kan man ju knappt ens spekulera i, eftersom det nu gick som det gick.

Det tror jag absolut, däremot får man ju inte glömma att de nya spelen är mer likt filmerna än va dem är de 3 första spelen i serien. Eftersom spelen har slutat vara skräckspel och blivit mer eller mindre renodlade Shoot 'em ups..
Citera
2013-05-09, 20:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Såg precis klart Retribution nu, den var sämre än Afterlife. För att friska upp ditt minne, den utspelar sig hela tiden i nåt underjordiskt labb i Sibirien och de springer igenom olika rum, det ena rummet är Moskvas innerstad, det andra är New York osv osv. I varje rum skjuter de lite mot några soldater sen fortsätter det. Knappt några Zombies alls i denna.

Så var det ja, fruktansvärd film och tyvärr ska det tydligen komma en till film...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in