Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Romero är jag inte säker på om han hade gjort serien rättvisa, även om nu Paul W.S. Anderson inte direkt gjorde det heller, men Romero har inte gjort en bra film sedan 1985. Jag har ingenting emot de tre första filmerna i serien och den första var en av de första DVD:er som jag köpte då den var ny, så den ligger lite extra varmt om hjärtat hos mig. Kvalitén är ju dock ganska dålig och går inte att ta Jovovich seriöst som Alice i filmerna, trots det går dom att se som hjärndöd underhållning då man är bakfull en söndag. De två senaste filmerna var dock rena katastroferna och bland det sämsta som jag sett ifrån 2010-talet.
Såg Afterlife precis nu, och herregud jag pallar inte med den där 3D-skiten, fyfan vad irriterande det är med slow-motion och splitter som skall åka framför kameran osv osv. Så jäkla obvious varför de gör det och det är inte coolt någonstans heller.
Men hur som haver så gillade jag ändå Afterlife en del, mest tack vare att Wesker är sjukt cool samt att jag har en grej för "plagas" (antagligen för att RE 4 är mitt favoritspel genom tiderna) och de äntligen introducerades in i serien.
Skall sätta mig ned och se Retribution nu, hört att den skall vara ganska bra ändå. Hittills tycker jag Extinction har vart den bästa, antagligen för att jag tycker att post-apokalysm är sjukt nice.