2012-09-04, 23:14
Medlem
Dr_Dollars avatar
Men in Black 3

Ett stycke barnfilm som egentligen aldrig skulle ha gjorts från början.
Men bara för att jag gillade slutet så får den:
1.5/5
Citera
2012-09-04, 23:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Som du säger så var det lite synd att inte Adkins fick fler scener men jag gillade Hemsworth i filmen, den killen har potential. Alla referenserna till andra filmer och att Dolph fick mera utrymme i den här filmen är bara några av anledningarna till att jag gillade den här mer än den första. Filmen bjuder verkligen på underhållning och scenen på flygplatsen är underbar. Jag räknar kallt med att jag kommer att byta signaturmaterial innan kvällen är över!

Citera
2012-09-04, 23:28
Medlem
Amalgamates avatar
Såg på 12 angry men igår,om jag hade orkat skulle jag använda varenda synonym för perfekt för att beskriva denna idealiska film. 5/5

Skulle man våga ge sig på den nya versionen eller blir man bara som vanligt besviken?
Citera
2012-09-04, 23:42
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amalgamate
Såg på 12 angry men igår,om jag hade orkat skulle jag använda varenda synonym för perfekt för att beskriva denna idealiska film. 5/5

Skulle man våga ge sig på den nya versionen eller blir man bara som vanligt besviken?
Absolut inget fel på den versionen från 97, ungefär lika bra vill jag påstå. Den tillför inte direkt något nytt ska sägas. Men sevärd helt klart.
Citera
2012-09-04, 23:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Den ska vara nästan identisk med originalfilmen och sedan är det trots allt William Friedkin som har regisserat så det bådar gott! Inte sett den själv ännu trots att den ligger på hårddisken.
Citera
2012-09-04, 23:48
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Citera
2012-09-04, 23:48
Medlem
The Machinist
Lagom mycket mind fuck, skönt att man fick reda på hur allt var och att den inte slutade som Shutter Island. Deffad var Bale också!

8/10
Citera
2012-09-04, 23:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
The Machinist
Lagom mycket mind fuck, skönt att man fick reda på hur allt var och att den inte slutade som Shutter Island. Deffad var Bale också!

8/10

Tycker också om filmen och den visar upp att Bale kan göra riktigt bra roller då och då, även om jag inte är den största beundraren av honom. En annan sak är att han borde ha läst Brott och straff i stället för Idioten, sett till storyn.
Citera
2012-09-05, 00:00
Medlem
Citat:

Jag tycker remaken är onödig och sämre på alla plan. Såklart en bra film, men kan inte mäta sig mot orginalet. Det finns en rysk remake från 2007 som jag inte sett, kanske är värd att kika in.
http://akas.imdb.com/title/tt0488478/
Citera
2012-09-05, 00:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag tycker remaken är onödig och sämre på alla plan. Såklart en bra film, men kan inte mäta sig mot orginalet. Det finns en rysk remake från 2007 som jag inte sett, kanske är värd att kika in.
http://akas.imdb.com/title/tt0488478/
Där tycker jag inte du är rättvis. Hur kan en "remake" bli dålig med Jack Lemmon, George C. Scott, Hume Cronyn etc? Jag tycker både '97 och '57-versionen kompletterar varandra bra; både filmerna är solida historier med bra skådespelare från respektive generation.

En remake som däremot inte föll mig i smaken var just den ryska.
Citera
2012-09-05, 00:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Där tycker jag inte du är rättvis. Hur kan en "remake" bli dålig med Jack Lemmon, George C. Scott, Hume Cronyn etc? Jag tycker både '97 och '57-versionen kompletterar varandra bra; både filmerna är solida historier med bra skådespelare från respektive generation.

Ser fram emot att se på remaken främst för att George C. Scott medverkar som ofta är helt briljant i sina roller, speciellt i The Changeling, Hardcore, Rage och The Exorcist 3 för att nämna ett par smalare roller av honom.
Citera
2012-09-05, 00:13
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ser fram emot att se på remaken främst för att George C. Scott medverkar som ofta är helt briljant i sina roller, speciellt i The Changeling, Hardcore, Rage och The Exorcist 3 för att nämna ett par smalare roller av honom.
Ja, George C. Scott är också en av mina favoriter av det äldre gardet. För mig, Ebenezer Scrooge personifierad i den klassika tolkningen av A Christmas Carol.

Japp han är perfekt för rollen i Hardcore, men har inte sett de andra filmerna men de verkar helt klart intressanta så får dra hem dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in