2012-08-01, 20:06
Medlem
Stvrmzeits avatar
How to Marry a Millionaire (1953)

Tre modeller hyr en lyxig lägenhet. De låtsas vara rika och försöker locka till sig män med mycket pengar.

En väldigt lättsam och småcharmig film som inte direkt bjuder på något utöver det vanliga. Det första som slog mig var att musiknumret som filmen börjar med känns helt malplacerat och oerhört onödigt, det tillför inte någonting till filmens handling alls. Manuset känns rätt så dumt och snabbt skrivet, det blir även rätt så förutsägbart. Marilyn Monroe är dock kul att se, sedan är Technicolor-fotot utsökt. Men det räcker inte speciellt långt.

2/5
Citera
2012-08-01, 20:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
How to Marry a Millionaire (1953)

På tal om Marilyn Monroe, har du sett The Misfits med henne?
Citera
2012-08-01, 20:18
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Såg nyss på den franska fängelsefilmen Le trou. Mycket bra film som använder små medel till att skapa stor men långsam spänning. Många scener hypnotiserar en som när de ska slå igenom golvet och scenen pågår länge utan några klipp. Mycket spännande fängelsefilm som rekommenderas starkt!
Såg den själv precis, och håller med dig. Väldigt bra film. De har aldrig varit mer intressant att se någon banka sönder ett golv.
Citera
2012-08-01, 20:21
Medlem
Rakiis avatar
Spontant känns det som att jag borde se Le trou.
Citera
2012-08-01, 20:23
Medlem
Bazinga90s avatar
Cruel Jaws eller Jaws 5: Cruel Jaws som den också kallas. Ehm... Tror nästan att jag gillade den här filmen lite för mycket, riktigt underhållande och Mattei börjar sakta men säkert att bli en favorit.
Citera
2012-08-01, 20:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Cruel Jaws eller Jaws 5: Cruel Jaws som den också kallas. Ehm... Tror nästan att jag gillade den här filmen lite för mycket, riktigt underhållande och Mattei börjar sakta men säkert att bli en favorit.

Hur mycket plagiat var det egentligen ifrån Jaws? Jag har inte sett filmen själv ännu men det kommer, var så säker!
Citera
2012-08-01, 20:31
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Spontant känns det som att jag borde se Le trou.
Tycker i alla fall du ska prioritera den före Cruel Jaws
Citera
2012-08-01, 20:32
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Hur mycket plagiat var det egentligen ifrån Jaws? Jag har inte sett filmen själv ännu men det kommer, var så säker!

Jag hade faktiskt förväntat mig att han skulle plagiera mer, även fast man känner igen vissa sekvenser och bitar från andra filmer. Men soundtracket å andra sidan, där kan vi snacka om att han har lånat friskt!
Citera
2012-08-01, 20:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92

Kan ju se båda filmerna samma dag om man orkar, Le trou känns lite som en film som kan ta musten ur en efteråt!

Citat:
Jag hade faktiskt förväntat mig att han skulle plagiera mer, även fast man känner igen vissa sekvenser och bitar från andra filmer. Men soundtracket å andra sidan, där kan vi snacka om att han har lånat friskt!

Aha, jag hade också förväntat mig en del plagiat och så, kul ändå att han inte gör det för mycket och vidarutvecklar filmen till en egen.
Citera
2012-08-01, 20:36
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92

Hehe ! Men jag blev också nyfiken på Le trou, så den filmen ska jag försöka att se imorgon. Men vad tyckte du om Manhattan?
Citera
2012-08-01, 20:43
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Hehe ! Men jag blev också nyfiken på Le trou, så den filmen ska jag försöka att se imorgon. Men vad tyckte du om Manhattan?
Inte alls faktiskt om jag ska vara ärlig, lite småkul snack om Ingmar Bergman i filmen annars så var de inte så mycket som föll mig i smaken. Sen som sagt är Woody otroligt störande som skådis(och person) enligt mig
Citat:
Kan ju se båda filmerna samma dag om man orkar, Le trou känns lite som en film som kan ta musten ur en efteråt!
Jo de är sant, har själv aldrig varit så mycket för filmer som Cruel Jaws
Senast redigerad av sim-man92 2012-08-01 kl. 20:46.
Citera
2012-08-01, 20:50
Medlem
SiSeniors avatar
Fyra nyanser av brunt 6/10
Hade inte slutet var så satans bra hade inte filmen fått mer än 4-5 i betyg.
Filmen var stundtals rörig i och med att man följde så många personer och deras vardag samtidigt. Ena berättelsen kunde jag gott varit utan då den bara var seg och ointressant.
För att vara killinggänget tyckte jag inte alls det här vad bra. Nilecity 105,6, som i mina ögon är Sveriges roligaste serie, var ljusår bättre än den här. Men det var trots allt kul att dom försökte på sig en dramafilm. All heder åt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in