2012-12-14, 02:57
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Förstår hur du menar men tycker ändå det är för generöst, för enligt mig ska verkligen 5/5 vara det absolut bästa. Jag har själv bara gett ut cirka 4-5st 10/10 och då är inte dom filmerna 100% perfekta men så nära perfekta man kan komma (enligt mig då)

Angående din fråga så skulle jag nog ge filmen en 5 av 10

Oj så få! För mig skulle det nog bli för svårt att sålla bort så många. Topp 20 kanske vore möjligt men det hade blivit riktigt riktigt svårt. Känslan man får när man ser filmen gör också mycket för mig. Och hur filmen kan stå sig efter några gånger samt passar in. Här är det tekniska en flaskhals då tekniken utvecklas år efter år, men jag tycker fortfarande att det är givet att man har med det i helhetsbedömningen. Även om nu tekniken är så mycket bättre om säg fem år. Då tänker man ju på det mer, eller det gör i alla fall jag. E.g. vissa scener med "dålig" CGI i SoR-filmerna. Då när man såg filmerna märkte jag inget men nu är en del av CGI:n dålig och det kan man se rätt tydligt. När filmerna gjordes så kanske CGI:n var riktigt bra? Jag har svårt att tro att många tyckte att den var så dålig då som man kan tycka när man ser filmerna i dag. Men nog om det. Seglade för långt OT nu.

Försöker se helheten. En kass replik, lite för många skämt kanske och att en karaktär fick lite för lång tid i rutan motiverar mig inte direkt med att sänka betyget till 4/5. Inte heller för att man valde att att hitta på vissa saker som inte finns med i boken, men det är både positivt och negativt dock så var det till övervägande del positivt tycker jag. Lite frihet måste man få ha. Dessa är det enda negativa jag kunde komma på med filmen faktiskt. Långt ifrån perfekt som sagt men för mig en klar femma för jag helt enkelt tycker är en bra adoption av boken och den snyggaste film jag sett.

Smaken är som baken. Tycker dock att enbart det tekniska samt att man lyckades få med så gamla många skådespelare som dessutom inte gjorde en besviken (talar för mig själv) borde förtjäna minst en pinne mer över hälften! Men aja, jag får inse att alla inte gillar samma typ av film/alla gillar olika
Senast redigerad av Soulsurfer 2012-12-14 kl. 03:30. Anledning: Sent tillägg
Citera
2012-12-14, 03:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Själv tänker jag vänta tills den finns på BluRay för att sedan ladda ner och se på min tv, dessa svin förtjänar inte en krona
Jag känner likadant. Jag gillade den första LOTR, de andra var gravt överskattade. Hobbit skulle jag ALDRIG slänga ut pengar på att se på bio. Förstår inte den sinnessjuka hypen någonstans. Det enda som verkar utmärka Hobbit är den tekniska biten men det är ju också det enda som intresserar ADHD-generationen som bara är ute efter snabba kickar.
Citera
2012-12-14, 07:42
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Har äntligen sett klart hela Sagan Om Ringen Trilogin.
Del tre var helt klart bäst, mest action. Skönt att se när äcklet Gollum fick dö också.
Har tyckt om filmerna mer och mer efter att ha sett alla tre. Gillade inte de alls i början.
Lite märkligt slut bara, förstod inte riktigt varför Frodo lämnade Fylke.

Ger den 4/5

Sedan blev det en fransk klassiker, Dobbermann.
Grym film helt enkelt. Mycket våld, härligt skruvade karaktärer som skiter i allt och bara har kul.
De njuter av att råna banker och döda/slå isönder poliser.
Många bra scener. Framförallt öppningsscenen med pistolen i barnvagnen.
handgranaten i snutens hjälm är riktigt komisk.
Även scenen när polisen avslöjar "Sonja" inför hela hans familj är riktigt bra.
Favoritkaraktärerna är "Myggan" och prällen.

http://www.imdb.com/title/tt0118996/?ref_=fn_al_tt_1

4/5 franska baugetter!
Citera
2012-12-14, 14:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
LOTR-filmerna är grovt överskattade de också så jag är 99,9% säker på att denna är lika överskattad.

Känner likadant, läser hellre om böckerna än ser trilogin igen om jag ska vara ärlig.
Citera
2012-12-14, 15:01
Medlem
Fightern90s avatar
Citat:
Den från 72 eller 2009?

sorry glömde skriva vilket år, The last house on the left från 2009 :P
Citera
2012-12-14, 15:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightern90
sorry glömde skriva vilket år, den från 2009 :P

Spana in originalet av Craven är mitt tips!
Citera
2012-12-14, 15:04
Medlem
Fightern90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Spana in originalet av Craven är mitt tips!

okej tack för tipset det ska jag göra
Citera
2012-12-14, 15:31
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:

okej tack för tipset det ska jag göra

Rekommenderar den skarpt också! David Hess är så jäkla ond och sjukt bra i den filmen. Rekommenderar även House on the Edge of the Park från 1980 som är en liknande film och David Hess gör en liknande roll också, men den gör han ack så bra! Faktiskt tryck en egen t-shirt med honom på och skrivit "Terror-God" under, så jäkla bra är han som bad-guy.
Citera
2012-12-14, 15:46
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Rekommenderar den skarpt också! David Hess är så jäkla ond och sjukt bra i den filmen. Rekommenderar även House on the Edge of the Park från 1980 som är en liknande film och David Hess gör en liknande roll också, men den gör han ack så bra! Faktiskt tryck en egen t-shirt med honom på och skrivit "Terror-God" under, så jäkla bra är han som bad-guy.

Hess är även grymt bra i Hitch-Hike där han terroriserar Franco Nero under en bilsemester.
Citera
2012-12-14, 15:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hess är även grymt bra i Hitch-Hike där han terroriserar Franco Nero under en bilsemester.
Pinsamt nog har jag inte sett den än, haft den i åtanke i ett par å nu eftersom jag tycker att Nero är sjukt bad-ass samt Hess, borde få tummen ur röven och se den snart.
Citera
2012-12-14, 15:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Pinsamt nog har jag inte sett den än, haft den i åtanke i ett par å nu eftersom jag tycker att Nero är sjukt bad-ass samt Hess, borde få tummen ur röven och se den snart.

Det borde du göra helt klart, sjukt bra och tyvärr bortglömd film. Italienarna var ju mästare på att göra terrorfilm under sjuttiotalet.
Citera
2012-12-14, 16:14
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Nyligen hemkommen från Hobbit och den var fan inge bra, fruktansvärt tråkig film, förutom mot slutet där man blir rätt intresserad. Nä första halvan av filmen var plågsam men jag fick ändå ett sug att se uppföljarna då dom knappast kan va sämre än den här.
Jag håller med dig. Den filmen var inte alls särskilt underhållande förrän slutet närmade sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in