2013-01-13, 02:26
Medlem
NirvanAs avatar
Seven Psychopaths

Blev måttligt underhållen, men jag förväntade mig lite mer. Ganska medioker film i det stora hela

2.5/5
Citera
2013-01-13, 02:36
Medlem
Mystiqes avatar
Blev två filmer de sista dagarna.

The Paperboy (2012):

Den här filmen däckade jag rakt av, när jag vaknade igen så kollade jag den delen jag missade, tyvärr är det inte min smak och jag stör mig på flesta karaktärerna i filmen.

Den här ger jag bottenbetyg p.g.a. filmens story samt inte mitt smak.... Får bli 1 av 10

Branded 2012:

Någorlunda bra film som är även intressant i huvudkaraktärens tänkande, kan faktiskt rekommendera filmen för dem som har svårt att välja film i sista minuten innan dags att däcka.

Ger den 4½ av 10.
Citera
2013-01-13, 05:58
RoboCop 3. Fler kängor mot det fascistiska kapitalistsamhället. Har svårt att tydligt förstå varför filmen är så illa omtyckt som den är. Visst är den sämst i trilogin, men inte med en överväldigande marginal. Många kända namn som dyker upp. Tycker även att gatugänget i filmen, Splatterpunks, är en intressant idé. De känns trovärdiga och fula. Stephen Root är ovanligt och ovärdigt kass-spelande. Själv lägger jag inte allt för mycket värde i om en skådis gör en roll bra, så länge filmen är bra. Men det är något märkligt med att bra skådisar gör dåligt ifrån sig i närheten av sämre kvalité.

Orkar inte skriva uttömmande mer, klockan är liksom 6 på morgna. Men, filmen rekommenderas. En annorlunda, Robocop (utan Peter Weller), precis som tvåan.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Såg igårkväll på BD denna film -> Escape from Alcatraz

En klassiker så att säga.

Med tanke på att du är moderator säger du inte så mycket av värda. Ofta väldigt korta "omdömen" i denna tråd. Lathet?

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Chaplin (1992)
I Marlon Brandos självbiografi skriver han att Chaplin var svinaktig som regissör och behandlade skådespelare och speciellt sin son (Sydney) väldigt illa. Brando ville inte arbeta med honom igen. Nu var nog inte Brando den lättaste att jobba med ändå.

Skönt att höra att Chaplin var ett svin.
Citera
2013-01-13, 10:23
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Skönt att höra att Chaplin var ett svin.

Vad menar du med det?
Citera
2013-01-13, 10:39
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Vad menar du med det?

Tror han menar att även Chaplin hade skit under naglarna. Att han inte jämt var ett helgon som han framstår sig att vara.
Citera
2013-01-13, 10:40
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Vad menar du med det?

Kul att komma bakom fasaden på folk. Det är uppenbart att många konstnärliga genier i tiderna har varit självupptagna as p.g.a. deras delicate genius för att referera till Seinfeld. Sedan är jag inget större fan av Chaplin heller. Finner många av de andra mindre gigantiska giganterna roligare, typ Harold Lloyd.

Som sagt, är skönt när man kan se en människa för vad den är. Kollar man på TV4 Nyhetsmorgon var dag kan man ju få intrycket att folk är ytliga och tomma skal utan några medmänskliga värderingar annat än att hålla uppe en fasad av "trevlig". Det är min poäng.
Citera
2013-01-13, 11:08
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tror han menar att även Chaplin hade skit under naglarna. Att han inte jämt var ett helgon som han framstår sig att vara.

Som ett stort Chaplin fan är detta sanningen inget nytt direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Kul att komma bakom fasaden på folk. Det är uppenbart att många konstnärliga genier i tiderna har varit självupptagna as p.g.a. deras delicate genius för att referera till Seinfeld. Sedan är jag inget större fan av Chaplin heller. Finner många av de andra mindre gigantiska giganterna roligare, typ Harold Lloyd.

Då förstår jag vad du menar
Ja Chaplin var inte alltid en trevlig person men hans filmer är fortfarande mästerverk i mina ögon!
Citera
2013-01-13, 12:13
Medlem
okok1s avatar
Braveheart

Vilket mästerverk jag hade missat! Såg den igår och den filmen måste vara en av dem bästa jag sett! Det fanns lite jag störde mig på, men det går nog inte göra en film mycket bättre.

Handlingen och skådespelarna var riktigt bra (förutom idioten som skrattade vid slagfältet när hon egentligen skulle gråta)

Jag blev riktigt tagen av filmen. Den berörde: gåshud och tårar genom hela filmen! Se den om ni har missat den!
Senast redigerad av okok1 2013-01-13 kl. 12:16.
Citera
2013-01-13, 13:39
Medlem
Algores avatar
The Maltese Falcon

Trevlig noir med en väldigt bra Bogart. Gillar verkligen John Hustons intresse för girighet i sina filmer. Har tidigare sett The Treasure of the Sierra Madre där, likväl Maltese, girigheten spelade en stor roll - Så denna film levde helt klart upp till min förväntan.
Synd bara att Fatman & Wilmer endast var medverkande mot slutet, då de spelade väldigt bra, men eftersom filmen är baserad på boken av Dashiell Hammett finns det väl inget att göra åt saken.

"But, well, if you lose a son, it's possible to get another. There's only one Maltese Falcon."

8/10
Citera
2013-01-13, 13:50
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Memento (2000)

Hade förväntad mig mer !

Visst, filmen är smart, och rätt bra. Det gäller verkligen att hänga med i svängarna (vilket jag hade vissa problem med) men det saknas ändå något för att filmen ska förtjäna högsta betyg.

Guy Pearce är bra och Joe Pantoliano är alltid kul.

Samtidigt känns det som man bör se denna film ett par gånger innan man bedömer den allt för hårt.

Alltså känns som den blir bättre och bättre ju fler gånger du ser den.

Just nu en lagom bra 4 av 5 iaf.
Citera
2013-01-13, 14:11
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Chaplin (1992)

Det första som slog mig var det fantastiskt inledande fotot. Och vem stod inte som fotograf? Sven Nykvist såklart. Robert Downey Jr känns trovärdig som Chaplin (och speciellt sminkning mot slutet är spöklikt lik) men jag tycker, liksom Lotso, tyvärr att filmen fokuserar alltför lite på Chaplins filmskapande och alltför mycket på hans privatliv. Filmen blir tyvärr i längden inte speciellt intressant. Greppet att berätta Chaplins levnadsöde genom tillbakablickar medans hans biografi skrivs funkar väldigt bra för historien och för flytet i filmen.

Lite märkligt också att trots att hans fruar var en stor del av hans (med tanke på hans många äktenskap) så avhandlas dessa enbart i allra hastigaste laget sett till filmen i stort. I originalmaterialet fanns där över 200 h film, så filmen kunde säkert tagit många riktningar. T ex i ett manusutdrag fanns att filmen skulle djupdyka i Chaplins mörkare sidor vilket jag skulle tyckt vore intressant. I Marlon Brandos självbiografi skriver han att Chaplin var svinaktig som regissör och behandlade skådespelare och speciellt sin son (Sydney) väldigt illa. Brando ville inte arbeta med honom igen. Nu var nog inte Brando den lättaste att jobba med ändå. Downey Jrs Chaplin blev en ganska tillrättalagd figur trots allt och det hade inte skadat med en mer nyanserad bild.

Hoppas att någon regissör inom snar framtid gör en ny biopic om Chaplins liv och väljer att fokusera mer Chaplin som filmskapare.

Betyg: 3/5
Den här har jag faktiskt inte sett än. Tar filmen upp något om Chaplins hebefili?
Citera
2013-01-13, 14:42
Medlem
spknoises avatar
Erotic Nights of The Living Dead. Kanske inte den bästa zombiefilmen som gjorts, men den håller måttet med en skön stämning och vågade sexscener. Laura Gemser lär väl vara 70-80 talets snyggaste skådespelerska. Förövrigt så tycker jag Black Emanuelle-filmerna håller standarden bättre.

Betyg 2.5/5

Ikväll så ska jag avsluta söndagskvällen med en tidlös westernklassiker, My Darling Clementine. En film som absolut är med på min bästa 10-top lista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in