2012-03-08, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grindhouse
Måste man ha koll på Beach Boys för att uppskatta filmen? Lyssnar en del på dom men kan knappt något om medlemmarna i bandet, tanken bakom skivorna och sånt.

Med vissa "band/artist-filmer" så måste man nämligen kunna en hel del saker om bandet i fråga för att uppskatta filmerna om dom.

Att ha stenkoll på Beach Boys är inget måste för att man ska kunna uppskatta filmen, nej. Jag visste knappt någonting om bandet innan jag såg filmen för första gången (vilket var några år sen) och det blev en av mina favoritfilmer direkt.

Innan jag såg filmen kunde jag bara räkna upp några av deras låtar, men tack vare filmen utvecklades Beach Boys snabbt till ett av mina favoritband.

Men har du bara tid och lust, så varför inte se den?
Citera
2012-03-08, 22:32
Medlem
Lotsos avatar
Fantastic Mr. Fox (2009)

Vet inte riktigt vad jag ska säga om denna filmen. Den var snabb,konstig och märklig men jag antar att en Wes Anderson film ska vara så. Har hört talas om han filmer förr men inte riktigt sett någon från början till slut.
Filmen var helt okej värken mer eller mindre bara... okej...
Har inte läst boken men läst en del andra Roald Dahl böcker så vet inte hur mycket denna filmen skiljer sig från boken.
Som sagt helt okej vet inte riktigt hur jag ska beskriva filmen....
Jag vet om att filmen var in princip stop-motion men jag tog ett undantag och den var ju även Oscars nominerad för bästa animerade film...

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0432283/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=n2igjYFojUo
Citera
2012-03-08, 22:54
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg License to drive och jag tror aldrig att jag sett en film som fått mig på så bra humör. Underbar film, Corey Haim är klockren i huvudrollen. Det är en sån film där det är helt omöjligt att peka ut en favoritscen, men Haim och Feldman kompletterar varandra filmen i genom, scenerna med de två tillsammans är magiska. Den typiska 80-talsmusiken, de skruvade bilscenerna och allt galenskap i filmen, för mig är filmen fulländad.

Åt helvete med IMDB-snittet, den här filmen förtjänar ett toppbetyg!
Citera
2012-03-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mozarts-Ghost
Att ha stenkoll på Beach Boys är inget måste för att man ska kunna uppskatta filmen, nej. Jag visste knappt någonting om bandet innan jag såg filmen för första gången (vilket var några år sen) och det blev en av mina favoritfilmer direkt.

Innan jag såg filmen kunde jag bara räkna upp några av deras låtar, men tack vare filmen utvecklades Beach Boys snabbt till ett av mina favoritband.

Men har du bara tid och lust, så varför inte se den?
Okej, vad bra. Då blir det att se den nån dag framöver!
Citera
2012-03-09, 00:48
Medlem
Bazinga90s avatar
The Wraith (1986), tyckte inte att den var lika bra som License to drive men den var ändå riktigt bra. Fick det till att det här var min 20:e film med Charlie Sheen, 1986-87 var två gyllene år i dennes karriär, då han levererade i några riktigt grymma filmer, denna inkluderad!

8/10
Citera
2012-03-09, 03:49
Medlem
Skyddslings avatar
The Greatest Movie Ever Sold
Oj, så dåligt det blev. Sponsorhorandet tog upp så mycket tid att det inte fanns någon film kvar tillslut. Noll substans, riktigt magplask.

1/5
Citera
2012-03-09, 03:52
Medlem
InsaneInBrains avatar
The Sitter unrated
den är så braa!
Citera
2012-03-09, 22:40
Medlem
Lotsos avatar
Igor (2008)

Det här var inget vidare. Varje cliché i film historien var nog med i denna film. Nu ska jag var ltie generös eftersom det är en barn film eller?
Saken är det den är alldeles för barnslig,tråkig och förutsägbar för vuxna och för mörk för barn så hur ska man se denna?
Steve Buscemi var bäst! tack gode gud för hans karakär Scamper som räddade filmen väldigt mycket!
Jag ville verkligen älska denna filmen och det märks att den hade kunnat bli riktigt bra men nej... Cliché på cliché och rent ut sagt tråkig!
Tyckte det var tråkigt också att John Cleese var bara med i 5 minuter
Den hade bara ett skämt som jag skrattade åt...

(Kom ihåg jag är mer generös mot barnfilmer)
2 av 5! (svag 2:a)

http://www.imdb.com/title/tt0465502/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=SrSX8NYN2x4
Citera
2012-03-09, 23:27
Medlem
puryeeahs avatar
Såg precis The Adventures of Tintin. Älskade Tintin när jag var liten och tyckte denna var bra. De verkar ha fått med det mesta som jag minns det. Stör mig dock lite på att de inte använder de franska namnen på Milou och Dupont & Dupont.
Citera
2012-03-09, 23:58
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puryeeah
Såg precis The Adventures of Tintin. Älskade Tintin när jag var liten och tyckte denna var bra. De verkar ha fått med det mesta som jag minns det. Stör mig dock lite på att de inte använder de franska namnen på Milou och Dupont & Dupont.
Det gör de inte heller i de engelska översättningarna av böckerna eller engelska dubbningarna av TV-serierna.
Citera
2012-03-10, 02:10
Medlem
Psyko Dads avatar
The exorcist Emily Rose som var en hyfsad gäspning.
Effekterna var halvdana & storyn rätt långtråkig.
Citera
2012-03-10, 02:27
Medlem
Patrols avatar
The Rum diary 2011

Höga förväntningar då det är baserad på Hunter S.Thompsons material och med Johnny Depp som huvudroll precis som i Fear And Loathing in Las Vegas.

En del sköna inslag men det kändes inte som om denna film fick samma slagkraft och sköna upplägg som den förra filmen, helt okej att se men jag hade förväntat mig lite mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in