2012-11-27, 13:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Blow.

Som tidigare nämnt så tröttnar man aldrig på Johnny Depps skådespeleri, som vanligt är det fantastiskt medan Penelope Cruz inte heller var så illa. Gillar att den är verklighetsbaserad vilket gör hela storyn mer intressant och beundransvärd.

Stark 7/10.
Citera
2012-11-27, 14:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Spana även in Mannaja med Maurizio Merli kanonwestern!

Titelspåret "Wolf" på soundtracket är också riktigt enastående!
Citera
2012-11-27, 16:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Såg Everybody's Fine nyss. Blev faktiskt ganska rörd av filmen, väldigt bra tyckte jag att den var.

8/10

Funderat på att se den ett längre tag men dragit mig lite från det. Största anledningen till jag velat se den är för att få se De Niro i en äventyrsfilm. Hur mycket du han sköter sig i den?
Citera
2012-11-27, 17:18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Rain Man
Väl förtjänad oscar till Hoffman. Men den har ett par billiga scener.

8/10
Jag tycker att den filmen också förtjänade sin Oscar för bästa film.
Citera
2012-11-27, 18:01
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Billy Madison såg jag inatt. Sett den några gånger innan.
Helt okej rulle om man orkar med Adam Sandler, vilket jag bara gör då och då.
O´doyle Rules! 3/5
Citera
2012-11-27, 19:13
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker att den filmen också förtjänade sin Oscar för bästa film.

Rain Man är ett perfekt exempel på när en skådespelare bär en film, själva filmen är väl egentligen inte så spektakulär. Så Hoffman tycker jag var mer förtjänt av sin Oscar än vad filmen var, men å andra sidan fanns väl ingen vidare konkurrens för bästa film det året... i så fall Running on Empty men den blev ju inte ens nominerad.
Citera
2012-11-27, 20:36
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Ill Grande Silenzio aka The Great Silence (Den tyste hämnaren) - 1968

Helt klart överskattad. Förväntade mig mer utav denna. Speciellt då den erhåller ett högt IMDb-betyg. Filmen känns en aning seg, men Morricone räddar upp det min sin briljanta musik. Sen blir det så dystert och stelt med vintermiljö. Dock är det själva syftet med denna spaghettiwesternfilm, men ändå. Ett inte alls oväntat slut på filmen heller. Ska noteras att det finns ett alternativt slut "happy ending". Det roliga med denna film är att det är flertalet skådisar med ifrån Clints Dollar-filmer. Klaus Kinski bl. a aka "puckelryggen" som gör det bra.

3 / 5
Citera
2012-11-27, 21:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ill Grande Silenzio aka The Great Silence (Den tyste hämnaren) - 1968

Håller med dig, ingen personlig favorit för mig själv och förstår inte varför alla hyllar den till skyarna, Kinski är dock som alltid sevärd och bra. Sen då du ser Django Unchained kommer du se varifrån Tarantino tagit inspiration till de snötäckta westernlandskapen som syns i trailern. Däremot kan jag rekommendera spanska Cut-Throat Nines om man vill ha den brutalaste westernfilm som någonsin gjorts i snömiljöer.
Citera
2012-11-27, 21:23
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med dig, ingen personlig favorit för mig själv och förstår inte varför alla hyllar den till skyarna, Kinski är dock som alltid sevärd och bra. Sen då du ser Django Unchained kommer du se varifrån Tarantino tagit inspiration till de snötäckta westernlandskapen som syns i trailern. Däremot kan jag rekommendera spanska Cut-Throat Nines om man vill ha den brutalaste westernfilm som någonsin gjorts i snömiljöer.

Japp. Men ser ändå fram emot Tarantinos. Tack för tipset. Ska checka in den filmen!
Citera
2012-11-27, 21:49
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Fick bli att se Ted härom kvällen.
Hade hört så pass mycket gott om den under en lång tid så tänkte why not?

Var verkligen inte vad jag hade väntat mig då jag inte ens hade kollat in någon trailer i förväg.

Underhållande film, men inte så mycket mer än det.

Har den filmen på laddning just nu!

Tycker Seth är ett geni, hans humor i Family Guy är precis vad som talar till mig, så denna film ska definitivt ses.
Citera
2012-11-27, 22:35
Medlem
Lotsos avatar
Christmas Month!

It's a Wonderful Life (1946)

Jag ska vara ärlig och säga att till en början var jag inte så imponerad med denna filmen. Jag tyckte skådespeleriet var okej (förutom James Stewart), utförandet var okej och filmen hade lite löjliga scener som till exempel balscenen när alla i slutet hoppar ner i poolen. Men ju mer in i filmen jag kom desto mer blev jag involverad i både karaktärerna och skådespeleriet blev bättre.
James Stewart är i min topp 5 favorit skådespelare någonsin och tycker han gör åter igen en makalös rollinsats här framför allt de sista 40-50 minuterna av filmen när hans karaktär får veta hur det hade sett ut om han inte existerade. Filmen är mesta dels berättad genom en konversation mellan två änglar så filmen hoppar en del i historian i filmen som funkar till filmens starkhet så vi inte spenderar för lång tid på samma ställe. Det jag blev förvånad över är att det är inte Jul fören knappt sista timmen av filmen och undrar då hur filmen kan ha blivit en julklassiker? Simpelt budskapet filmen ger ut samt förknippar vi inte änglar en hel del till julen?
Filmen lämnar en positiv sak med sig om att du ska vara glad för allt det du har och som det stod i brevet i slutet från Clarence "Ingen som har vänner är misslyckad". Filmen visar också hur viktig George har varit för hans vänner samt för staden där han bor. Den som önskar sig för mycket kanske i slut ändan inte får någonting alls.
En riktigt bra och fin julklassiker? Ja det är rätt så svårt att inte tycka om den!

5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0038650/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=LJfZaT8ncYk
Citera
2012-11-27, 22:48
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Blow.

Som tidigare nämnt så tröttnar man aldrig på Johnny Depps skådespeleri, som vanligt är det fantastiskt medan Penelope Cruz inte heller var så illa. Gillar att den är verklighetsbaserad vilket gör hela storyn mer intressant och beundransvärd.

Stark 7/10.
En fantastisk film. Och dessutom kommer ju George Jung ut ur finkan i år om jag inte minns helt fel. Kanske dags att se om filmen i karlns ära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in