2008-01-29, 17:39
Medlem
Mahous avatar
TS får ha sett vilka snuskigheter som helst hos sina lokala bagare. Har en pizzaturk runt hörnet som jag alltid anlitar i alla väder före någon fryst variant.

Gubben har alltid samma svettiga tröja och väger gissningsvis in kring 130 kg-strecket. Men hans hämtpizzor för 45 spänn är alltid värda varenda krona.

Ska man ändå häda och välja en fryspizza är i mitt tycke Grandiosa ett av de sämre valen. Dr Oetker har lite trevligare varianter.
Citera
2008-01-29, 19:28
Medlem
MaZtoRs avatar
Älskar turkpizza. Lite snusk och turksperma i kebabsåsen stärker immunförsvaret.
Citera
2008-01-29, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Älskar turkpizza. Lite snusk och turksperma i kebabsåsen stärker immunförsvaret.
Om du tror att turkarna tilsätter sperma i såsen måste du vara allmänt dum i huvudet.
Hej.
Citera
2008-01-29, 20:17
Pizza-kit från Ica eller Lidl

Onaka´s ultimatia super mega über grymma polen invaderande pizza
Rulla ut degen
Häll i 5-6 droppar tabasco i tomatsåsen och strö ut ett tjock lager jämt
Hacka färska plommontomater och lägg ut
Hacka chorizo påläggs-korv och lägg ut
Skär 5 tjocka skivor zuccini och lägg på
Strö ut 10-13 oliver (svarta)
Skär champinioner i 0,5cm tjocka skivor och lägg ut
Hacka paprika i stora bitar och lägg ut
Hacka en kryddig tjockkov (ej penis) och lägg ut bitarna
Strö ut rikligt med hackade jalapenjos
(Ost är ett tillval men jag tycker den är godare utan)
Salta och peppra över allt och sedan in i ugnen i 15-20minuter

Det bästa med denna pizza är att efter man har konumerat den inte känner känslan av att man mår illa och hatar sig själv.
Citera
2008-01-30, 00:14
Medlem
Lysergic Acids avatar
Pizzahut-deg

Hej!

Vi diggar pizzorna på PH så undrar därför om någon har lite inside-information hur de gör degen? Efter det steget är avklarat verkar det rätt lätt att få fram en god pizza då de ej använder stenugn eller liknande. Bara vanliga formar.

Mvh!
Citera
2008-01-30, 00:43
Medlem
Nikeniks avatar
Hittade för ett tag sen en torrent på pirate som hette "300 secret recipes - Mcdonalds - Starbucks etc", som jag tankade ner av ren tristess...

Ett av de "hemliga" recepten som var med var:

PIZZA HUT PIZZA DOUGH

1 1/3 cup water
2 teaspoons sugar
1 1/4 teaspoons salt
2 tablespoons olive oil
2 tablespoons cornmeal
2 cups unbleached all purpose flour
1 cup bread flour
1 teaspoon baking powder
1/4 teaspoon garlic powder
1/4 teaspoon onion powder
3/8 teaspoon MSG
1 1/2 teaspoons yeast
(You may use all-purpose flour only for this recipe)
jästid 45 min
ingen angivelse om temperatur eller baktid

Är förmodligen inte det äkta receptet, men läser man det kan man mycket väl tänka sig det blir en americansk pizzadeg av det. Msg, väldigt mycket salt, socker, majsmjöl, bakpulver och lökpulver verkar iaf rimligt.
Citera
2008-02-07, 11:40
Medlem
hej

hoppas att någon läser denna tråd och kan svara snabbt. jag har inte hunnit läsa alla inlägg, därför ber jag om ursäkt om frågan är redan ställd:
jag undrar om jag kan göra en pizzadeg på den klassiska receptet, men halvera mängden vetemjöl och byta ut den mot durumvete?
Citera
2008-02-07, 12:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StreetWalker
hej

hoppas att någon läser denna tråd och kan svara snabbt. jag har inte hunnit läsa alla inlägg, därför ber jag om ursäkt om frågan är redan ställd:
jag undrar om jag kan göra en pizzadeg på den klassiska receptet, men halvera mängden vetemjöl och byta ut den mot durumvete?
Hade du läst första sidan så hade du fått svar.

Hur som helst läst depauls 26:e inlägg där har du ett recept som funkar helt toppen.

Funkar med vanligt vetemjöl också med lite graham med och en massa bearbetning så har du en deg som är hyfsad och funkar, dock durum är att eftersträva pga den högre proteinhalten som har nämns flera ggr i tråden.
Det används öl i en del recept också, exakt vad ölen skulle göra är jag lite osäker på.

Jag har använt mig av kalljäsning de flesta ggr 3-4h minst och helst upp till 10h, degen får en bra karaktär då.
Citera
2008-02-07, 12:41
Medlem
hej
tack. försökte läsa, men har skitbråttom
Citera
2008-02-07, 18:33
Medlem
ssloxings avatar
Den Überr godaste pizzan!?

Morsning korsning! vilken tycker ni är den godaste pizzan i hela jävla världshistorien?. Jag syftar på vad det var på den godaste som ni har ätit eller skulle vilja äta!
Citera
2008-02-07, 18:36
Medlem
chades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssloxing
Morsning korsning! vilken tycker ni är den godaste pizzan i hela jävla världshistorien?. Jag syftar på vad det var på den godaste som ni har ätit eller skulle vilja äta!

Jag har själv en favorit som hos mig kallas "Svensk pizza" av nån anledning. Det är tomat, skinka, oxfilé, vitlöksost, jalapenos och bearnaisesås. Åt nog den en 50 ggr förra året skulle jag tro.. :P
Citera
2008-02-07, 18:39
Medlem
MajkenMajkens avatar
I Italien med fyra sorters ostar och tryffel. Ingen tomatsås. Jag skulle ärligt kunna åka dit igen bara för att äta den pizzan. Matporr upphöjt till åttio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in