Gjorde pizza igen i helgen.
Prövade ett av råden här i tråden och hade lite lättöl
i degen.
Svårt att avgöra om den blev bättre, men den blev iallafall
inte sämre.
Använder bara kungsörnens durumvete.
Jävla god pizza för övrigt.
Jag hittade Kungsörnens durumvete. Funkar också fint. Är väldigt gult i färgen. Lycka till med din pizza och skynda dig sedan med en recension .
~Paul~
PS Dra på ugnen på full effekt!
Full effekt är det enda jag provat mig fram till än sålänge, med fläkten påslagen!
Sen när jag fått till en rolig deg så blir det till att prova sig fram med tomatsåsen. Kör med Dolmio pastasås just nu, kanske inte det bästa men den är inte otrevlig för det.
Jäklar vad dom har rest sig nu degarna!
Kan degen lämnas säg nån dag eller två i kylen?
är ju ingen van bagare så jag gjorde ju en dubbel sats för jag tänkte att det inte skulle bli så mycket, men det är ju gigantiska degklumpar nu!
Jäklar vad dom har rest sig nu degarna!
Kan degen lämnas säg nån dag eller två i kylen?
är ju ingen van bagare så jag gjorde ju en dubbel sats för jag tänkte att det inte skulle bli så mycket, men det är ju gigantiska degklumpar nu!
Även i kylen kommer de att jäsa. Så den varianten funkar inte . Baka nu eller frys.
Baguette, taget!
Vad skulle en vis man som du föreslå för temperatur för en sådan tingest?
Runt 220 grader tills skorpan är vackert gyllene. Diametern på baguetten efter jäsning får dock inte vara för stor! Högst 6 cm. Gör den som en lång "korv" eller "orm".
Även i kylen kommer de att jäsa. Så den varianten funkar inte . Baka nu eller frys.
~Paul~
det jäser dock mycket långsamare i kylen.
om baguette inte låter så bra för dig, kann du säkert ochså använda degen för störra bröd. denna recept borda fungera för bröd av pizzadeg: http://www.youtube.com/watch?v=13Ah9ES2yTU
om baguette inte låter så bra för dig, kann du säkert ochså använda degen för störra bröd. denna recept borda fungera för bröd av pizzadeg: http://www.youtube.com/watch?v=13Ah9ES2yTU
Jag slänge ihop en pizza och en baguette.
Baggen vart väl sådär, helt klart god, men lite mer salt i degen hade inte skadat.
Men som pizzabotten! MUMS!
Min mage fullkomligt skriker efter pizza efter att ha läst igenom tråden. Det med pizzadeg verkar vara en vetenskap i sig. Hur blir egentligen resultatet av pizzadegsmixar som man köper?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!