Citat:
Ursprungligen postat av
kottich
Lite väl mycket jäst kan jag tycka.
För det priset håller jag med men om man kommer på sen eftermiddag/tidig kväll att man vill göra pizza så fungerar det, dock lär man minska jästiden med ett gäng timmar.
När jag läste artikeln så kom jag att tänka på varför man använder procent istället för vikt, använder man vikt slipper man ju räkna och alla har väl en köksvåg hemma?
En annan fundering jag har som varit uppe i tråden tidigare utan ordentligt svar är om någon har någon bra lösning på hur man kan servera flera pizzor samtidigt. Jag skulle behöva servera 4 pizzor samtidigt i 2 omgångar (dvs 8 pizzor totalt). Går det att ha dom längst ner i ugnen för att hålla dom varma eller kommer bottnen att bli seg då?
Detta är den enda lösningen jag ser just nu.
Tänkte bjuda en del av släkten på pizza men vill såklart slippa slösa en degsats för ett experiment om någon har en annan lösning.
Förutssättningar:
2 pizzaspadar, en som jag änvänder till att förbereda pizzan och stoppa in den i ugnen med och en att ta ut pizzan med.
1 ugn som vredet går upp till 300 grader på, kan lägga upp bild/video på vredet för funktionerna som finns då jag inte riktigt har koll på vad som är vad.
1 pizzastål
Några ugnsplåtar.