Citat:
Ursprungligen postat av dazn
Tjenare!
Jag har precis fått körkort och köpt bil och tänkte nu skaffa mig en GPS, för jag har verkligen ett uselt lokalsinne
Men jag känner mig helt vilsen när jag går ut och letar, vet inte alls vad som är bra, vad man måste ha och vad som är onödigt.
Finns där någon som kanske kan rekommendera mig någon bra, men samtidigt relativt billig (Max 1500:-) så vore jag väldigt tacksam!
Gärna länk på modellen.
Fungerar en begagnad för dig? I så fall har jag testat några "noname" och ett par märkesvaror och då har jag fastnat för tomtom rider. Tämligen enkel men har många bra funktioner och framför allt, jävligt bra kartor. De är så detaljerade att de i många fall ritar ut vägar som inte längre finns. De existerar självklart men de är borttagna ur registret och syns därför inte på eniro etc. Mycket bra.
Minuset skulle i så fall vara täckningen, men den gäller för alla modeller jag testat. Till exempel lite längre tunnlar såsom vid slussen i stockholm, där i tunneln försvinner signalen ett tag men det går att leva med, framför allt om man inte bor där och bor man där så hittar man förmodligen i tunnlarna ändå.
Över huvud taget så är tomtom bra, jag tog bara en billig nu. Den bör du hitta begagnad för högst 1500 och då med tillbehör. Den är ju faktiskt tänkt för motorcyklister egentligen och har således medföljande fästanordning för styre men även för bil.