15 231 besökare online
858 517 medlemmar • 45 881 448 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Fordon & trafik > Bilar
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Revenar
Medlem
Revenars avatar
Gps-råd sökes.

Street-view är ett måste, och den bör funka även i norrlands inland.

Kartorna ska uppdateras lagligt.

MYCKET enkel att använda.

Har ni något att rekommendera?

WhaleMale
Medlem
WhaleMales avatar
Min kanske 4 år gamla gps har nu for tiden en märklig skärm. Den är mattare, vitare och med massa horisontella vita streck. Vad har hänt med skärmen?
Jag tackar för din hjälp på förhand och hjälper gärna dig.

Millediablo
Medlem
Millediablos avatar
Min gps i telefonen tappar signalen vid Ekelundsvägen 11, Solna. Det händer nästan 50% av dom ggr jag passerar under motorvägsbron, joggandes eller på cykel. Signaltappet håller i sig cirka 5-10min, Detta har hänt på ett flertal av mina telefoner som iPhone 3Gs, Galaxy S2 och nu Galaxy Note. Programvaran har också varit olika, samma problem i Endomondo som i Runkeeper.

Jag kör oftast (nu alltid) med positionering via sattelit, mobilmastnavigering avstängd. Så det måste vara någon sorts sattelitskugga på den platsen, vilket motsägs av det faktum att detta bara händer varannan gång och bara på den platsen. Jag har ¨trackat" över 1000 mil och har aldrig upplevt detta fenomen någon annanstans.

Någon som har en id'e om vad det är som är galet?

Kos
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Min gps i telefonen tappar signalen vid Ekelundsvägen 11, Solna. Det händer nästan 50% av dom ggr jag passerar under motorvägsbron, joggandes eller på cykel. Signaltappet håller i sig cirka 5-10min, Detta har hänt på ett flertal av mina telefoner som iPhone 3Gs, Galaxy S2 och nu Galaxy Note. Programvaran har också varit olika, samma problem i Endomondo som i Runkeeper.

Jag kör oftast (nu alltid) med positionering via sattelit, mobilmastnavigering avstängd. Så det måste vara någon sorts sattelitskugga på den platsen, vilket motsägs av det faktum att detta bara händer varannan gång och bara på den platsen. Jag har ¨trackat" över 1000 mil och har aldrig upplevt detta fenomen någon annanstans.

Någon som har en id'e om vad det är som är galet?
Kan vara materialet i bron som gör att täckningen tappas sen jobbar telefonen för att söka nya satelliter.

kamilenski
Medlem
Har fått liknande GPS.

http://www.importservice.nu/tradlost...-med-gps/792-0

Dock utan SD kort. Har ni någon aning vad är det för programvara jag behöver för att få den att fungera som GPS i Sverige?

WhaleMale
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!
Min gps har så¨fruktansvärt sunkig högtalare att jag inte kan höra vad den säger. Hur skall jag lösa detta?

En annan sak är att jag inte har det där stativet som man sätter den på rutan med.
Jag tackar för din hjälp på förhand och hjälper gärna dig.

Sang
Medlem
Köpt en tomtom. Försökt att fästa den på bilen men misslyckats.
Det är något papper som man ska dra av för att sedan klistra fast, men det funkade inte!
Sen finns det en skiva, i samma storlek, med ett papper på. Den har jag inte använt.

Någon som vet hur man gör? Eller om det finns tillbehör att köpa

xdr
Moderator
xdrs avatar
Den här passar nog bättre i bilar.

Cykel --> Bilar
/Moderator

WeedSomeSmoke
Medlem
WeedSomeSmokes avatar
Jag ska nu skaffa mig en ny GPS till min bil. Vilken är den bästa GARMIN GPS:en till en bil? Priset spelar ingen roll. Jag har kollat på 3490LTM och 3590LMT.

zenit99
Medlem
Har nu tröttnat på TOMTOM , fick gammal karta idag när jag uppdaterade med kartgaranti V8.85 är ju 1 år gammal,, riktigt dåligt, dom har ingen support telefon heller ,,,

,Byter nog till Garmin el Navigon, där man tydligen får nyaste kartan,,,!

markusefter
Medlem
markusefters avatar
Har en tom tom go 720 och behöver kartor till Italien, går det att ladda ner gratis? Kostar 500kr att köpa så vill helst inte det, finns det annars nån gratis app som funkar bra att köra offline? Hittade nån man kunde synca men den kunde inte ge vägbeskrivningar vilket vore bra.

pizzamagen
Medlem
Jag har köpt en kina-stereo med gps. Finns det någon gps-mjukvara som stödjer bluetooth samtidigt som gps´en är igång? Jag vill alltså köra spotify på min telefon och skicka musiken via bluetooth till bilstereon, samtidigt som kartan visas på stereon. Stereon i sig stödjer bluetooth men det finns inte integrerat i gränssnittet för gps´en (IGO Primo). Operativsystem är windows ce 6 (wince6)

Bluetooth-läget på stereon är bara en knappsats med siffror å annat krafs.

Svara på ämne
Topp Dela »