2008-02-05, 10:18
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyx
Om jag köper en Garmin, t.ex. Nuvi 760 - hur länge kan jag då uppdatera den? Hur lång tid brukar Garmin stödja sina GPS:er?

Är rätt sugen på 760, men 3300 kr är en del som student och vill ju inte gärna att den skall få uppdateringar 6 månader till.

Det finns fortfarande uppdateringa till garmins gpser som är närmare 10år, så den biten behöver du knappast vara orolig för.
Citera
2008-02-11, 00:10
Medlem
bozze4evigts avatar
GPS - simpel och billig

Funderar på att skaffa en GPS, billig men ändå helt okej. Max 1500.-

Huvudsyftet är väl egentligen att varna för fartkameror.

Vilken kan ni tipsa om? Har kollat på en Garmin Nuvi 200, duger den för mitt ändamål?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=164619

edit: denna skulle kanske legat i köpråd! vänlig flytta den om så behövs.
Senast redigerad av bozze4evigt 2008-02-11 kl. 00:21.
Citera
2008-02-11, 07:04
Medlem
actionbents avatar
Nuvi 200 är just en enkel och lättanvänd GPS så den skulle säkert täcka dina behov att varna dig för fartkamerona.
Citera
2008-02-11, 08:33
Medlem
Några funderingar på att istället skaffa radar/laservarnare?
Då vet du direkt om fartkamerorna ens är igång och mäter just dig
Även bra mot laserkontroller, sen om man nu hinner sakta ned är en annan diskution. Men bra är det med en sådan iallafall.
Citera
2008-02-11, 08:48
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harryviktor
Även bra mot laserkontroller, sen om man nu hinner sakta ned är en annan diskution. Men bra är det med en sådan iallafall.

Det att laservarnare är olagliga och ger dryga böter osv.
Sen så är en gps bra till mycket annat än fartkameror med :P
Garmins Gps:er är ett bra köp, se bara till att du säger till dom att updatera den i butiken redan, så du får den nyaste programvaran och fartkamera programmet.

Vet ej dock ifall Programvaran för -08 har kommit än dock.
Citera
2008-02-11, 09:14
Medlem
det är riktigt bra med sådan, mycket som är olagligt i världen, men så jäkla olagligt är det inte så man behöver känna sig kriminell.
tror inte någon bryr sig vid ev. kontroll om den inte är extremet synlig i framrutan. går att lägga vid sidan och ha några p-skivor sittandes ovanför.
eller bara dra ur den och lägga i hanskfacket..

har senaste 08 kartan i min garmin, updaterarade den själv iof där b.la "nya? flera år sedan, uppasalavägen äntligen finns med, inte ens eniro har den senast ja kolla.
så nog kan man tycka dom bör finnas med i dom som säljs, men fråga innan. om de går.
Citera
2008-02-11, 09:22
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
det är riktigt bra med sådan, mycket som är olagligt i världen, men så jäkla olagligt är det inte så man behöver känna sig kriminell.
tror inte någon bryr sig vid ev. kontroll om den inte är extremet synlig i framrutan. går att lägga vid sidan och ha några p-skivor sittandes ovanför.
eller bara dra ur den och lägga i hanskfacket..

har senaste 08 kartan i min garmin, updaterarade den själv iof där b.la "nya? flera år sedan, uppasalavägen äntligen finns med, inte ens eniro har den senast ja kolla.
så nog kan man tycka dom bör finnas med i dom som säljs, men fråga innan. om de går.

Menade inte att fartkameranfuktionen i Gpserna är olagliga, utan renodlade laservarnare är det.
Citera
2008-02-11, 09:36
Medlem
neda jora inte alls så va de ja menade också
Citera
2008-02-11, 12:57
Medlem
bozze4evigts avatar
Citat:

Jo jag har haft tankarna på det också men jag har inte riktigt fått begrepp om de funkar så bra mot polisens radar/laser eller vafan dom nu har. Mot kameraskåpen funkar dom bra iaf men det gör ju GPSen också. Vissa säger att när laservarnaren upptäcker "Polisen" så är det redan försent osv osv osv
Sen är det ju inte kul att torska och dessutom få böter för det.

edit: sen kommer jag antagligen beställa den ifrån nätet, kan man då uppdatera GPSen själv?
Senast redigerad av bozze4evigt 2008-02-11 kl. 12:59.
Citera
2008-02-11, 15:59
Medlem
Oddballs avatar
Köpte själv en Garmin Streetpilot i3 och är hur nöjd som helst, den är mindre än en tennisboll men klarar allt som jag behöver samt att den inte tar upp hela synfältet.
Citera
2008-02-11, 19:48
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
kan man då uppdatera GPSen själv?

Det går utmärkt att uppdatera med fartkameror själv via nätet och kartor också när det behövs.
Citera
2008-02-17, 21:02
Medlem
Handdator med gps

Nån som har erfarenhet av handdator med gps? Tänkte ev köpa en sån, har mer användning av en sån än en "ren" gps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in