2011-09-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Messi vs Ronaldo på att nicka...

Messi vs Ronaldo på frisparkar...

Messi vs Ronaldo på antal mål...

Jag är absolut ingen "Ronaldo-runkare" som du nu kallar det... Messi är sinnessjukt bra, men jag tycker Ronaldo är mer komplett. Om du tycker han är dålig på att passa så kan du ju spana in passen han slog till Benzema i senaste matchen

Apropå under- och överskattade spelare så tycker jag faktiskt att Ibrahimovic är en aning överskattad och otroligt hypead bara för att han är svensk. Dålig säger jag inte att han är, men inte så bra som många vill ha det till...
Messi är ju minst lika bra på att göra mål som Ronaldo, har gjort fler mål än den senaste de senaste säsongerna. På färre spelade minuter dessutom. Sen passar han ju fram till dubbelt så många mål som Ronaldo.

Men visst, Ronaldo är bättre på att nicka.
Citera
2011-09-12, 15:22
Bannlyst
Ronaldo är mer komplett då han har en helt annan roll, Messi spelar som en falsk nia med Barcelona där han har en mycket mer fri roll och står för majoriteten av Barcelonas mål

Messi är bättre på att löpa igenom försvaret, skapa förvirring och att göra djupledsbollar. Ronaldo är bättre på frisparkar/hörnor/skott/nickdueller och på kanten
Citera
2011-09-12, 15:26
Bannlyst
Självklart måste pöbeln klämma in en Messi vs Ronaldo diskussion i denna tråd också.

David Silva är klart underskattad. Folk erkänner visserligen att han är en duktig spelare, men i själva verket är han ju en av världens bästa playmakers och hade han spelat i Real Madrid eller Barcelona så hade han varit i klass med Xavi och Iniesta i folks ögon.
Citera
2011-09-12, 15:27
Medlem
Alltså fan vad jag hatar när alla använder ordet komplett. Vad är egentligen komplett?

Att kunna nicka?

Jag skulle vilja påstå att Messi är mer "komplett" än Ronaldo då han har innehar en större intelligens, spelförståelse, bättre pass osv. Men det är ju min uppfattning om vad komplett innebär.
Citera
2011-09-12, 15:27
Medlem
Förstår inte heller hur man fick in Messi i diskussionen, det handlade om ifall C. Ronaldo var överskattad eller inte.
Citera
2011-09-12, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Alltså fan vad jag hatar när alla använder ordet komplett. Vad är egentligen komplett?

Att kunna nicka?

Jag skulle vilja påstå att Messi är mer "komplett" än Ronaldo då han har innehar en större intelligens, spelförståelse, bättre pass osv. Men det är ju min uppfattning om vad komplett innebär.
Det är för att du inte kan ett piss om fotboll.

"större intelligens", haha.
Citera
2011-09-12, 15:29
Medlem
Messi hade kunnat spela på innermittfältet och varit topp 3 i världen. Slår smörpassar som ingen annan. Han hade kunnat vara världens bästa ytter. Finns ingen med effektivare finter. Han hade kunnat vara nr 10/falsk 9 som nu och varit ostoppbar. Han hade öst in mål som ingen annan som renodlad anfallare. Tycker det säger en del om hur komplett Messi är. Sätt honom VARSOMHELST i mittfältet (defensiva mittfältet undantaget) och framåt och han hade varit dominant. Snacka om mångsidig. Ronaldo är inte i närheten, om man tänker så.

Men visst, han är duktig på att nicka.

Folk ser för snävt på fotboll. Är det tevespels-generationen som vuxit upp? En tia av tio i speluppfattning är så jävla mycket mer värt än en tia av tio på att nicka, eller göra överstegsfinter.
Citera
2011-09-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Självklart måste pöbeln klämma in en Messi vs Ronaldo diskussion i denna tråd också.

David Silva är klart underskattad. Folk erkänner visserligen att han är en duktig spelare, men i själva verket är han ju en av världens bästa playmakers och hade han spelat i Real Madrid eller Barcelona så hade han varit i klass med Xavi och Iniesta i folks ögon.
Håller med, blev utskrattad här när jag påstod att han skulle färga i PL. "För vek, PL är inte direkt la liga", men en spelare med sådan talang anpassar sig överallt. Han är snäppet bakom Xavi/Iniesta, det märker man i landslaget, men närmar sig. I Real hade han blivit nyckelspelare direkt, skönt att han inte gick dit.
Citera
2011-09-12, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubunto
Det är för att du inte kan ett piss om fotboll.

"större intelligens", haha.

Utveckla gärna. Messi har visat prov på fantastisk intelligens och spelförståelse genomgående de senaste säsongerna. Du verkar frustrerad?
Citera
2011-09-12, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Utveckla gärna. Messi har visat prov på fantastisk intelligens och spelförståelse genomgående de senaste säsongerna. Du verkar frustrerad?
Nja. Snarare så att du saknar kunskaper om fotboll om jag ska vara fullt ärlig med dig.

Läs på lite innan du uttalar dig, det blir bara pinsamt att läsa dina inlägg i denna sektionen.
Citera
2011-09-12, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Håller med, blev utskrattad här när jag påstod att han skulle färga i PL. "För vek, PL är inte direkt la liga", men en spelare med sådan talang anpassar sig överallt. Han är snäppet bakom Xavi/Iniesta, det märker man i landslaget, men närmar sig. I Real hade han blivit nyckelspelare direkt, skönt att han inte gick dit.

Det var nog bara folk som hoppades att han skulle floppa för att inte City skulle bli starkare Fast i landslaget får han väl mest hålla till på kanten väl? I City är han ju ytter på pappret, men laborerar väldigt centralt i plan och där trivs han nog bäst.
Citera
2011-09-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddicus1
Nja. Snarare så att du saknar kunskaper om fotboll om jag ska vara fullt ärlig med dig.

Läs på lite innan du uttalar dig, det blir bara pinsamt att läsa dina inlägg i denna sektionen.

Saknar jag kunskaper när jag påstår att Messi har bättre spelförståelse än Ronaldo?

Man är inte mer komplett som fotbollsspelare bara för att man har bättre fysik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in