2010-03-30, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Alonso är jävligt udnerskattad, han jobbar i det tysta och är jävligt vktig för real och var för liverpoool

Pique är överskattad enligt mig han är en stor, seg back som ofta inte hinner med de snabba spelarna(tänk higuain, messi osv)

Jag tycker Alonso och Pique är ganska perfekt skattade. Någonsin hört någon tala illa om Alonso? Det har inte jag. Tvärtom, han hypas ganska bra av TV4-töntarna, speciellt när han inte är med.

Pique överskattad? Han är ordinarie i ett av världens bästa klubblag trots sin ringa ålder och det är inte precis som att han hypas i media. Argumentet att han inte hänger med Higuain och Messi() är fan helt jävla värdelöst, låter dig komma på varför själv. Om du nu får tag i ett till öga och kan se på saker med lite mindre tunnelseende.

Det här med överskattning/Underskattning är olika beroende på vilket land median man följer är ifrån. I Sverige är det ofta spelare i Serie-A och och i viss mån Bundesliga som inte får tillräckligt med uppmärksamhet.
Citera
2010-03-30, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuciferSam
Jag tycker Alonso och Pique är ganska perfekt skattade. Någonsin hört någon tala illa om Alonso? Det har inte jag. Tvärtom, han hypas ganska bra av TV4-töntarna, speciellt när han inte är med.

Pique överskattad? Han är ordinarie i ett av världens bästa klubblag trots sin ringa ålder och det är inte precis som att han hypas i media. Argumentet att han inte hänger med Higuain och Messi() är fan helt jävla värdelöst, låter dig komma på varför själv. Om du nu får tag i ett till öga och kan se på saker med lite mindre tunnelseende.

Det här med överskattning/Underskattning är olika beroende på vilket land median man följer är ifrån. I Sverige är det ofta spelare i Serie-A och och i viss mån Bundesliga som inte får tillräckligt med uppmärksamhet.

Det var kanske den mest uppmärskammade ligan i Sverige då Zlatan och Mellberg spelade där.
Citera
2010-03-30, 21:45
Medlem
4522s avatar
Javier Zanetti är världens mest underskattade spelare och varit så sedan urminnes tider.
Citera
2010-03-30, 21:46
Medlem
-Salo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Javier Zanetti är världens mest underskattade spelare och varit så sedan urminnes tider.

Det där kan jag nog fan skriva under på. Eller ja, sen urminnes tider vet jag inte, men jävligt underskattad, det är han.
Citera
2010-03-30, 21:51
Medlem
Fast har nog aldrig hört någon som sagt/skrivit att Javier Zanetti skulle vara dålig, överskattad eller liknande. Nästan allting man hör om Zanetti är enbart positiva saker, kanske att han inte får den stjärnstatus i media som han är värd?

Stämmer förresten statistiken på Wikipedia att Zanetti bara gjort 3 ligamål sedan 1999? (är inte ute efter att klaga, är bara nyfiken)
Citera
2010-03-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Fast har nog aldrig hört någon som sagt/skrivit att Javier Zanetti skulle vara dålig, överskattad eller liknande. Nästan allting man hör om Zanetti är enbart positiva saker, kanske att han inte får den stjärnstatus i media som han är värd?

Stämmer förresten statistiken på Wikipedia att Zanetti bara gjort 3 ligamål sedan 1999? (är inte ute efter att klaga, är bara nyfiken)

Det låter vettigt med 3 mål, ingen målspruta direkt.

Har för mig att han inte har missat en match på typ tre säsonger, verkligen en maskin.
Citera
2010-04-02, 16:07
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wrathex
Han kan fotboll !

Vem menar du?
Citera
2010-04-02, 16:17
Medlem
wrathexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Vem menar du?

Håller med dig.
Citera
2010-04-02, 16:54
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

True... Zanetti är en förbaskat bra fotbollsspelare. Hur länge har han lirat i Inter och hur gammal är snubben? Känns som att han varit med väldigt länge, men är fortfarande kung.

Annars tycker jag att Diego Milito är underskattad... Eller kanske inte då han nästan aldrig kritiseras. Men högre status borde snubben ha. Målen kommer ju typ ALLTID...
Citera
2010-04-02, 16:57
Medlem
Pique känns jävligt underskattad. De flesta verkar fortfarande tro att det är Puyol som är nyckeln i Barcas backlinje, men Piqué har växt fram till en jävla titan där bak. Lägg på det sublima passningsspelet på det och jag har svårt att se många bättre mittbackar i världen idag.
Citera
2010-04-02, 18:58
Medlem
Joel^_^s avatar
Tycker det är lite konstigt, hur kan folk säga att 3 av 4 (Puyol, Pique & Alves) ordinarie i Barcelonas backlinje är överskattade?
Hur kan ett lag vinna ligan, cupen och CL om man har 3 av de mest överskattade backarna enligt många? Det går inte ihop för mig.

Pique var enligt mig en av europas bästa backar förra säsongen.

Edit: Var det då Abidal som styre upp hela backlinjen och såg till att de kunde vinna?
Senast redigerad av Joel^_^ 2010-04-02 kl. 19:01.
Citera
2010-04-02, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LuciferSam
Det låter vettigt med 3 mål, ingen målspruta direkt.

Har för mig att han inte har missat en match på typ tre säsonger, verkligen en maskin.

Har för mig att han inte missade 127 raka matcher(vilket jag läste var ett rekord) tills han fick ett gult mot Roma senast, vilket innebär avstängning nästa match och avbruten svit.

Han är underskattad(detta säger jag som Romanista) och jag har aldrig sett honom tappa en boll när han väl håller i den. Man måste älska hans löpningar med boll, nästan omöjligt att plocka bollen från honom.

På tal om underskattade spelare i Inter:
Walter Samuel
En grym back som knappast behöver någon vidare presentation...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in