2016-11-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Zlatan måste vara den mest överskattade spelaren i världshistorien.
Balotelli
Gerrard
Özil
Fonte
Rashford
Iheanacho
Pogba
Pedro
Payet
Rooney (även om alla vet att han har varit usel i 4 års tid)

Underskattade:
Luke Shaw: enligt mig den bästa spelaren i United
Van Dijk
Eriksen
Moussa Dembele
Joe Allen
Firmino
Coquelin: enligt mig Arsenals bästa spelare
Defoe

Du kan inte mycket fotboll du. Samtliga på din överskattade lista är helt fel, förutom möjligen Zlatan och Balotelli.
Citera
2016-11-23, 17:03
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5542
Du kan inte mycket fotboll du. Samtliga på din överskattade lista är helt fel, förutom möjligen Zlatan och Balotelli.
Kollar på varenda Premier League match och när jag säger överskattade så menar jag inte att dom är dåliga spelare. Utan att dom får mer cred än vad som förtjänas.
Ta t.ex. Gerrard, bra spelare helt klart. Men folk jämför honom med Paul Scholes och Zidane, enligt mig så var han inte ens i närheten av respektive.
Citera
2016-11-23, 17:06
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Mycket som är skumt här. Framförallt att en av 2000-talets bästa målskyttar (Zlatan) skulle vara överskattad, samt att världens bästa assist-maker ska ses som överskattad. Skumt.

Men det är bra. Ju fler som inte kan fotboll dåligt, ju bättre chanser har man i branschen. Oavsett om det är som spelare på hobbynivå, eller som investerare för att göra pengar.
Och i vilka ligor har Zlatan lirat i? När jag kollat på honom den här säsongen så har han varit helt värdelös (speciellt mot Burnley och Liverpool).
Citera
2016-11-23, 17:09
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Märks att många bara följer PL när man ändå har mage och påstå att Pogba är överskattad. Såg ni hur jävla dominant han var i Juventus? Pogba skall utgå ifrån en vänsterkant på det centrala mittfältet. Nu i United får han spela på fel position så det är inte så konstigt att han presterar mycket sämre.
Överskattad är han ju definitivt, men det betyder inte att han är dålig. Han förtjänar inte att vara världens dyraste spelare.
Citera
2016-11-23, 17:14
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Och i vilka ligor har Zlatan lirat i? När jag kollat på honom den här säsongen så har han varit helt värdelös (speciellt mot Burnley och Liverpool).

Idel toppligor, eller räknas bara stabbiga PL? Två dåliga matcher jo men kolla hur laget han spelar i funkat det är en del problem där. Såg bra ut Swansea sist men vi får väl se.

Zidane nämnde du också där har vi väl en överskattad spelare? Säger inte att han inte var fantastisk men inte bättre än Platini och Zico exempelvis och inte i närheten av en Maradona, ändå rankar många honom bland dom 1-5 bästa spelarna i historien vilket gör han överskattad. Gerrard var väl snäppet under Zidane precis som Scholes. Ett problem är väl att Gerrard var kass sista åren och det blir vad många minns. Hans bästa säsonger var riktigt bra.
Citera
2016-11-23, 17:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Kollar på varenda Premier League match och när jag säger överskattade så menar jag inte att dom är dåliga spelare. Utan att dom får mer cred än vad som förtjänas.
Ta t.ex. Gerrard, bra spelare helt klart. Men folk jämför honom med Paul Scholes och Zidane, enligt mig så var han inte ens i närheten av respektive.

Han har spelat i samtliga av världens bästa ligor.

Det är ganska många spelare som just nu i United ser ut som skit. Om det är deras egna överskattade egenskaper, att United just nu är ett haveri eller en kombination är ju oklart, men att ifrågasätta Zlatans ligor han spelat i är ju inte direkt smart.

Vilka ligor är det då man ska ta som måttstock? De ligor Zlatan inte varit bra i? Allsvenskan var han ju i så kort, man kan ju argumentera för att han inte pallade trycket och drog. Och PL då.
Citera
2016-11-23, 17:17
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:

Gerrard var absolut i samma klass som Scholes, ingen av dem var dock på Zidanes nivå (så klart, Zidane är väl att betrakta som en topp-5-spelare genom tiderna).
Citera
2016-11-23, 17:28
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Han har lirat i ligor som nästan mäter sig med PL eller som varit bättre än PL (La Liga, samt de första åren i Serie A). Han har gjort massvis av CL-mål och orimligt många viktiga mål för ett mindre landslag som Sverige.

Det skulle heller inte förvåna mig om en trött Zlatan ändå hänger 20 kassar i PL två år i rad. Uppe på 6 - 14 kvar. I den megasvåra ligan.
Citera
2016-11-24, 14:32
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Gerrard var absolut i samma klass som Scholes, ingen av dem var dock på Zidanes nivå (så klart, Zidane är väl att betrakta som en topp-5-spelare genom tiderna).
Haha, inte ens i närheten av Paul Scholes, iofs så hade både olika spelartyper, Scholes var en playmaker och Gerrard en box to box spelare. Enligt mig så är Steven Gerrard överlägset en av de mest överskattade spelarna någonsin, jag tror att han fått den statusen pga hans lojalitet till Liverpool och inget annat.
Citera
2016-11-24, 14:36
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Idel toppligor, eller räknas bara stabbiga PL? Två dåliga matcher jo men kolla hur laget han spelar i funkat det är en del problem där. Såg bra ut Swansea sist men vi får väl se.

Zidane nämnde du också där har vi väl en överskattad spelare? Säger inte att han inte var fantastisk men inte bättre än Platini och Zico exempelvis och inte i närheten av en Maradona, ändå rankar många honom bland dom 1-5 bästa spelarna i historien vilket gör han överskattad. Gerrard var väl snäppet under Zidane precis som Scholes. Ett problem är väl att Gerrard var kass sista åren och det blir vad många minns. Hans bästa säsonger var riktigt bra.
Två dåliga matcher? Han har varit usel varenda match, till och med dom han gjort mål i. Han tror att han är mycket bättre än vad han egentligen är.
Citera
2016-11-24, 14:45
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Han har lirat i ligor som nästan mäter sig med PL eller som varit bättre än PL (La Liga, samt de första åren i Serie A). Han har gjort massvis av CL-mål och orimligt många viktiga mål för ett mindre landslag som Sverige.

Det skulle heller inte förvåna mig om en trött Zlatan ändå hänger 20 kassar i PL två år i rad. Uppe på 6 - 14 kvar. I den megasvåra ligan.
Har du kollat på matcherna eller kollar du bara på statistiken? helt värdelös, missar öppna mål mot Burnley och City. Personligen är jag glad att Zlatan har slutat i landslaget. Divor är inget som behövs. Om vi bara kunde bli av med Zlatan-wannabe John Guidetti så tror jag nästan att vi skulle kunna kvala in oss till VM.
Citera
2016-11-24, 15:24
Medlem
outback4s avatar
[quote=Storfetdase|59118529]Har du kollat på matcherna eller kollar du bara på statistiken? helt värdelös, missar öppna mål mot Burnley och City. Personligen är jag glad att Zlatan har slutat i landslaget. Divor är inget som behövs. Om vi bara kunde bli av med Zlatan-wannabe John Guidetti så tror jag nästan att vi skulle kunna kvala in oss till VM.[/QUOTE

Nej..J Durmaz är en mer Zlatan-wannabe typ än Guidetti,
Guidetti snackar snackar mer en nödvändigt,det gör inte zlatan direkt. Men absolut, tror Sverige blir bättre utan Z, ett lag nu, innan väntade alla på den "store Z"..

Angående några överskattade spelare:

Zlatan
Nicklas Bendtner
Joe Hart
Paul Pogba
Harry Kane
Axel Witsel
David Luiz
David Beckham
Ronaldinho
Mario Gomez

Underskattade spelare:

Lukas Podolski
Gabriel Batistuta (enligt min mening en bättre fotbollspelare än sin landsman Messi)
Boudewijn Zenden
Pavel Nedved
Alessandro del Piero
Olof Mellberg
David Trezeguet
Stefan Kiessling
Diego Forlán
Gerard Piqué
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto