Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.TravisBickle
Håller med om alla förutom Paul Pogba, som enligt mig är otroligt överskattad. Han har en skön stil och det är lätt att gilla honom, men folk pratar om honom som om han redan vore en av världens bästa centrala mittfältare. Han har stor potential, absolut, men vi får se om han får ut något av den. Hans lagkamrat Vidal däremot...
Bortsett från Diego Costa och David Villa är alla lirare i Atletico Madrid otroligt underskattade, framför allt de två du nämnde, men även Miranda, Filipe Luis, Cortouis mfl. Flera gånger har mina kompisar (som hatar La Liga trots att de inte har sett en enda match förutom El Clasico) frågat mig hur de kan vara så bra trots deras värdelösa spelare... "öhh Diego Costa bär ju på hela laget!" Jag undrar hur det hade sett ut om Atletico spelade i Premier League?
Angående Pogba så har jag inte någon bild av att folk tok hyllar honom utan att han knappt får den uppmärksamhet han förtjänar men jag kanske har sovit i en grotta ett tag. Vidal är helt klart några nivåer över Pogba men tycker inte Vidal är underskattad, visst han är Serie A bästa spelare men folk talar om honom som att han vore den överlägset bästa hållande centermittfältaren som finns, enligt mig är Yaya tex bättre än Vidal.
Som du säger så är nästan hela Atletico underskattat förutom vissa. Diego Costa enligt mig är absolut inte den viktigaste spelaren i laget fast en fantastisk spelare i boxen, faktiskt så är alla hans fullträffar i ligan den här säsongen från insidan av boxen. Utanför boxen tycker jag att han inte tillför alltför mycket och att säga att han bär laget på sina axlar vore absurt, PL fanatikers...
Det vore riktigt intressant att se hur något av topp3 lagen i La Liga hade presterat i PL, personligen tror jag Madrid/Barcelona hade spelat hem nästan 80% av PL-titlarna och dagens Atletico hade lätt varit med och slagits om topplatserna.