2015-05-09, 21:39
Medlem
Phyzicsftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
jag planerar att försöka få zopiklon utskrivet igen (fick utskrivet lite då och då för ett år sedan men nu går jag på höga doser SSRI+SNRI istället då hälsocentralen vägrade skriva ut mer eftersom att de ansåg att jag börjat ta för ofta).

antidepp-medicinen fungerar bra och mirtazapin som jag tar kvällstid brukar vara tillräckligt för att jag inte ska orka underhålla eventuella tvångstankar men ibland är jag ändå lite sådär smånervös, vilket ibland leder till att jag super mig full på cocillana. (bor fortfarande hemma så jag snor av föräldrarna, men flaskan är snart tom).

det skulle därför kännas bra att ha lite zopiklon att ha till "nödfall", jag är nämnligen väldigt rädd för att falla tillbaka i gamla spår och inte kunna sova på flera dygn osv.

och sedan hade det ju dessutom varit trevligt att ha om man någon enstaka gång vill ha en extra mysig "chillkväll" ( )

nu till min fråga, hur går jag tillväga? vad ska jag köra för taktik? i min erfarenhet så svarar inte hälsocentralen särskilt positivt på reson och logik utan är snarare benhårda i sina "principer".
hur har ni gjort för att få zopiklon utskrivet? vad har ni sagt osv?
kom med förslag!

EDIT: deras huvudsakliga argument är att de tycker att jag är för ung. hur kontrar jag det argumentet? eller blir de kanske bara ännu mer beslutsamma om jag ens försöker kontra det argumentet?

Brukar hjälpa att beskriva sina problem lite mer ingående, förklara att du verkligen behöver zopiklon för att kunna sova.
Tog ett bra tag för mig innan jag fick zopiklon utskrivet av min läkare på UPM. Fick börja med att ta atarax (som jag inte fick ut någon effekt av alls) och när inte det fungerade så fick jag Lergigan. Gick på det i någon månad men var tvungen att sluta då jag blev extremt dåsig dagen efter, hade svårare att kliva upp då än om jag bara sov vartannat dygn som jag gjorde utan Lergigan.
Sedan när jag började förklara hur grova min sömnproblem var och att dem berodde mycket på de trauman jag upplevt som barn så fick jag zopiklon utskrivet. Så mitt tips är att förklara hur svårt du har att sova och sen ta emot det som dom skriver ut, gå på det ett tag, se vad du får för effekt och efter ett tag så lär dom skriva ut zopiklon då dom ser att inget annat fungerar =)

Har gått på zopiklon (imovane) i över ett år nu (på recept) och håller mig till min dosering på 5-7.5mg och sover extremt bra. Men skulle personligen rekommendera att inte gå på zopiklon lika länge som jag har gjort. Har provat att sluta med zopiklon några gånger då jag känner mig mer stabiliserad idag men det är så gott som omöjligt. Vaknar var 20:e minut, sjuka drömmar, hallucinationer när jag vaknar (och inga trevliga sådana), svettas, tror att jag drömmer även fast jag är vaken, sjukt desorienterad när jag vaknar, skev tidsuppfattning osv. Är ett rent helvete att sluta kan jag säga
Citera
2015-05-09, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyzicsftw
Har gått på zopiklon (imovane) i över ett år nu (på recept) och håller mig till min dosering på 5-7.5mg och sover extremt bra. Men skulle personligen rekommendera att inte gå på zopiklon lika länge som jag har gjort. Har provat att sluta med zopiklon några gånger då jag känner mig mer stabiliserad idag men det är så gott som omöjligt. Vaknar var 20:e minut, sjuka drömmar, hallucinationer när jag vaknar (och inga trevliga sådana), svettas, tror att jag drömmer även fast jag är vaken, sjukt desorienterad när jag vaknar, skev tidsuppfattning osv. Är ett rent helvete att sluta kan jag säga

Så märkligt hur olika alla är, jag är rätt känslig för de flesta preparat men klarar mig nästan helt när det gäller imo.
Kan ta en 7,5 varje kväll i ett år och om jag slutar har jag svårt att sova max 3 (ofta mardrömsfyllda)nätter, sen är det helt lugnt.

Tar för att hålla en normal dygnsrytm.
I övrigt mår jag klart bättre utan.
Citera
2015-05-10, 06:01
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Så märkligt hur olika alla är, jag är rätt känslig för de flesta preparat men klarar mig nästan helt när det gäller imo.
Kan ta en 7,5 varje kväll i ett år och om jag slutar har jag svårt att sova max 3 (ofta mardrömsfyllda)nätter, sen är det helt lugnt.

Tar för att hålla en normal dygnsrytm.
I övrigt mår jag klart bättre utan.
Handlar om dosen, 7,5mg är en kärringdos. Om man tycker sömnen är det värsta under ATn så har man inte varit med om en ordentlig... själv tappar jag verklighetsuppfattningen helt.
Citera
2015-05-10, 06:29
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Precis, stilnoct Lite Miss där men Imovane finns bara som 5 och 7.5 vad jag vet

Update: drog i mig 60 mg och hände inte ett piss.
Citera
2015-05-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Handlar om dosen, 7,5mg är en kärringdos. Om man tycker sömnen är det värsta under ATn så har man inte varit med om en ordentlig... själv tappar jag verklighetsuppfattningen helt.

Jo, jag har träffat folk som ätit kartor(!) per dag, och inte blivit avis på deras tillvaro när leveranserna uteblivit, fy fan.

Nu svarade jag mer på hur jag mår om jag slutar medicinera i förhållande till personen jag citerade.
Jag brukar imovane, inte missbrukar.

Har slutat tvärt med alpra en gång, inga höga doser men fy alltså, inte direkt sugen på nya liknande upplevelser.

Sen verkar faktiskt många må dåligt rätt länge även efter slutat med 7,5mg imo till skillnad från andra.
Citera
2015-05-10, 22:49
Medlem
Vad tycker ni om att blanda imovane med stilnoct? har precis fått ner 15 mg imovane nu med 20 mg stilnoct, hur kommer ruset att bli?
Citera
2015-05-10, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jantreiber
Vad tycker ni om att blanda imovane med stilnoct? har precis fått ner 15 mg imovane nu med 20 mg stilnoct, hur kommer ruset att bli?

Jag med hög tolerans så funkar inte den kombinationen om man tar det samtidigt eller tar stilnoct först och sen fyller på med imovane, då dör ruset. Men nåt som alltid funkar är att först ta imovane vänta tills de slår in, sen ta stilnoct, då är det bra grejer. Får hoppas det funkar för dig om du tog allt samtidigt, men bli inte förvånad ifall ruset uteblir.
Citera
2015-05-11, 00:32
Medlem
Kan någon hjälpa mig ang detta ?
jag har tagit Stilnoct förut. i ett år körde jag på ca 50/80MG MG dagligen.

nu för några veckor sedan började jag med Stilnoct. började med 1 som man ska. det var väldigt mysigt. tog en 10MG kanske 2 ggr i veckan bara och fortsatte så ett tag. sen trappade jag upp till 20/30 vilket var fin fint i en månad.
efter ett tag började jag Spy precis 5 minuter efter att ruset kickar in. så jag tänkte, vafan jag får väll skänka dosen. tog 20 MG. Spydde. tog en ynka 10 MG men spyr som fan ändå på den.

nu har jag precis spytt igen. efter att ma spytt mår man bra men lite nere då kanske.

nu undrar jag varför blir det såhär ?
jag har Maginflamation kan det vara en orsak till spyan ?

funkar det då att lägga pillerna under tungan så det inte får kontakt med magen och så i sig inte spy ?

någon som har lite tips ?
Citera
2015-05-11, 01:55
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sakarias123
Kan någon hjälpa mig ang detta ?
jag har tagit Stilnoct förut. i ett år körde jag på ca 50/80MG MG dagligen.

nu för några veckor sedan började jag med Stilnoct. började med 1 som man ska. det var väldigt mysigt. tog en 10MG kanske 2 ggr i veckan bara och fortsatte så ett tag. sen trappade jag upp till 20/30 vilket var fin fint i en månad.
efter ett tag började jag Spy precis 5 minuter efter att ruset kickar in. så jag tänkte, vafan jag får väll skänka dosen. tog 20 MG. Spydde. tog en ynka 10 MG men spyr som fan ändå på den.

nu har jag precis spytt igen. efter att ma spytt mår man bra men lite nere då kanske.

nu undrar jag varför blir det såhär ?
jag har Maginflamation kan det vara en orsak till spyan ?

funkar det då att lägga pillerna under tungan så det inte får kontakt med magen och så i sig inte spy ?

någon som har lite tips ?

Ja du kan smälta dem under tungan. Om det hjälper mot illamåendet vet jag ej.
Citera
2015-05-11, 04:47
Medlem
Finns det någon benso som slår zolpidem rusmässigt när man tappar kontakten med verkligheten?
Även zopiklon kan göra dig till en ansvarslös zombie
Citera
2015-05-11, 07:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Finns det någon benso som slår zolpidem rusmässigt när man tappar kontakten med verkligheten?
Även zopiklon kan göra dig till en ansvarslös zombie
Zolpidem ger rus och hallisar på mycket lägre doser men ibland blir man illamående och synen helt fuckad. Zopiklon alla dagar trots att man behöver ta lite mer. Lättare att käka upp en hel karta Zolpidem när man är flöddrad än på Zopiklon imo.
Citera
2015-05-11, 13:17
Medlem
Käkade alldeles för mycket Ritalin av misstag i helgen och kunde inte sova på 2 dygn. Tacka asagudarna för att jag hade imovane under ATn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in