2014-05-02, 17:04
Medlem
Det är ju generiska läkemedel så det är samma innehåll avsett märke: zopiklon eller zolpidem.
Citera
2014-05-02, 23:29
Medlem
Zopiklon pilum var senaste 100 packet jag fick och var lika bra som imovane meda imo
Citera
2014-05-03, 00:21
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jangocenter
Vilket föredrar ni, Imo eller still? Samt varumärke, jag gillar actavis Still.
Imovane Meda 7,5mg.
Citera
2014-05-03, 13:41
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Märke: Zolab
Tillverkare: Cipla

Nån som testat dessa stilnoct? Hur är dom? (10mg)
Citera
2014-05-03, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Nån som testat dessa stilnoct? Hur är dom? (10mg)

Slår snabbare och hårdare än imo. Hallisar inte ovanligt.
Citera
2014-05-03, 17:15
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorphedToxin
Är du blind? Hur kan du skriva och läsa på flashback då?
Skärmläsare. Funkar skitbra.
Citera
2014-05-03, 17:21
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det är ju generiska läkemedel så det är samma innehåll avsett märke: zopiklon eller zolpidem.

Precis men när det gäller imovane så tycker jag att zopiclon kommer inte ihåg tillverkaren men att dom slog på snabbare och hårdare än vanliga imovane, så det kan vara lite skillnad på olika tillverkare.
Citera
2014-05-03, 17:31
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDemonGirl
Köp tex Flux munskölj och använd det efter du svalt tabletten så försvinner metallsmaken, det gjorde det för mig iaf.
Då har du tur... Den där smaken sitter i på mig i minst två dygn.

Eller ja, den direkta smaken går ju över så småningom men mjölk och div mjölkprodukter smakar verkligen metallskit i två dygn framåt

Nån mer med detta problem? Zopiclon verkar ju väldigt individuellt ¨å på fem personer så har du fem olika upplevelser, typ.
Citera
2014-05-03, 17:35
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jangocenter
Vilket föredrar ni, Imo eller still? Samt varumärke, jag gillar actavis Still.
Zopiclon från Mylan.. Tyvärr finns ju inte de längre utan bara från Pilum vilket enl mig inte har riktigt samma effekt.

Kan man köpa Stilnoct och/eller Zopiclon lagligt nånannanstans än på apotek? Alltså typ utomlands eller så?
Citera
2014-05-03, 17:40
Medlem
Halloj
För några år sen åkte jag samma hiss med min granne och jag vet inte hur det kom sig, men vi hann prata om att sova och att ha svårt för att sova innan vi hann till våning 3 där hon bor (jag bodde på femman). Jag hade missat att förnya mitt recept på Imovane 7,5 mg. Det tar alltid flera dygn att kunna vänja sig vid att sova utan så jag antar att jag såg rätt trött ut...

Hursomhelst erbjöd sig min omtänksamma granne att ge mig en karta med Stilnoct (minns inte styrkan) och jag tackade tacksamt ja till erbjudandet. Hon talade om att stilnoct inte var lika starka som Imovane som jag var van vid. Så vid läggdags tog jag 7 stycken ur kartan och la mig för att sova. Jag drack eller åt inget annat än min vanliga filmjölk och 4 ägg (eftersom jag tränade mycket på den tiden och tankade alltid i mig proteiner innan sovdags). Till saken hör också att jag ibland när jag var helstressad kunde ta både 3 och 4 Imovane 7,5, efter någon timmes inmundigande av bacardi och tranbär utan att någonsin känna något obehag alls, utan sov bara gott...

Morgonen därpå vaknade jag fast det var en av de där tillstånden som är så jävla obehagliga för att man inte vet om man vaknat eller om man fortfarande sover men saknar kontroll över sig själv. Som den där scenen i skräckfilmen där killen vaknar fastklistrad i taket och tittar ner på sin sovande kropp utan att kunna vare sig skrika eller röra sig.

Jag vet faktiskt inte hur länge det dröjde, men säkert flera timmar, som jag till slut krälade ur sängen och nådde telefonen och låg liksom kvar med luren i handen och bara drog efter andan. DEt är faktiskt enda gången jag riktigt varit i en psykos. Har tagit rätt mycket andra grejer i mitt liv, men det här var enda gången förutom när jag som 17-åring rökte något fett ganja och drog slutsatsen att röka inte var min grej... Fast då var jag inte ensam.

Som tur var bodde jag i ett jäkligt härligt hus med många bra grannar och hade numret till killen ovanför mig som jag hörde var hemma. Han kom ner till mig och satt där med en kopp kaffe och höll mig sällis i några timmar. Fick åka till st. göran sen och de ville lägga in mig. Men de hade inget rum annat än bältesrummen där de inte tyckte jag skulle måå så bra...

SEn åkte jag till syrran som bor på landet. Bussen var tortyr. Tyckte att alla glodde på mig och jag fick för mig att jag satt och sa saker rätt ut, vilket jag ju inte gjorde. Tror jag åtminstone.

Fy fan för stilnoct. Kräks nästan en ångestspya bara va att höra namnet nämnas...
Citera
2014-05-03, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sune.banan
Halloj
För några år sen åkte jag samma hiss med min granne och jag vet inte hur det kom sig, men vi hann prata om att sova och att ha svårt för att sova innan vi hann till våning 3 där hon bor (jag bodde på femman). Jag hade missat att förnya mitt recept på Imovane 7,5 mg. Det tar alltid flera dygn att kunna vänja sig vid att sova utan så jag antar att jag såg rätt trött ut...

Hursomhelst erbjöd sig min omtänksamma granne att ge mig en karta med Stilnoct (minns inte styrkan) och jag tackade tacksamt ja till erbjudandet. Hon talade om att stilnoct inte var lika starka som Imovane som jag var van vid. Så vid läggdags tog jag 7 stycken ur kartan och la mig för att sova. Jag drack eller åt inget annat än min vanliga filmjölk och 4 ägg (eftersom jag tränade mycket på den tiden och tankade alltid i mig proteiner innan sovdags). Till saken hör också att jag ibland när jag var helstressad kunde ta både 3 och 4 Imovane 7,5, efter någon timmes inmundigande av bacardi och tranbär utan att någonsin känna något obehag alls, utan sov bara gott...

Morgonen därpå vaknade jag fast det var en av de där tillstånden som är så jävla obehagliga för att man inte vet om man vaknat eller om man fortfarande sover men saknar kontroll över sig själv. Som den där scenen i skräckfilmen där killen vaknar fastklistrad i taket och tittar ner på sin sovande kropp utan att kunna vare sig skrika eller röra sig.

Jag vet faktiskt inte hur länge det dröjde, men säkert flera timmar, som jag till slut krälade ur sängen och nådde telefonen och låg liksom kvar med luren i handen och bara drog efter andan. DEt är faktiskt enda gången jag riktigt varit i en psykos. Har tagit rätt mycket andra grejer i mitt liv, men det här var enda gången förutom när jag som 17-åring rökte något fett ganja och drog slutsatsen att röka inte var min grej... Fast då var jag inte ensam.

Som tur var bodde jag i ett jäkligt härligt hus med många bra grannar och hade numret till killen ovanför mig som jag hörde var hemma. Han kom ner till mig och satt där med en kopp kaffe och höll mig sällis i några timmar. Fick åka till st. göran sen och de ville lägga in mig. Men de hade inget rum annat än bältesrummen där de inte tyckte jag skulle måå så bra...

SEn åkte jag till syrran som bor på landet. Bussen var tortyr. Tyckte att alla glodde på mig och jag fick för mig att jag satt och sa saker rätt ut, vilket jag ju inte gjorde. Tror jag åtminstone.

Fy fan för stilnoct. Kräks nästan en ångestspya bara va att höra namnet nämnas...

Det där är inte psykos, även om det låter väldigt obehagligt.
Det är förmodligen en panikattack eller något liknande.
Citera
2014-05-04, 14:24
Medlem
jangocenters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llekj
Tycker att imovane meda funkar fint

Citat:
Ursprungligen postat av dimmigdag
Zopiklon pilum var senaste 100 packet jag fick och var lika bra som imovane meda imo

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Imovane Meda 7,5mg.

Vilken kedja får ni meda ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här