2011-03-04, 20:07
Medlem
Intressantidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Jag smälte 20mg under tungan för cirkus en timme sen. Känner inte mycket alls. Tog jag för lite?

EDIT: Zolpidem avses här.

Mjo, när jag kör endast Zolpidem äter jag kanske 50-60 mg, men tycker inte det är så bra ändå..
Citera
2011-03-04, 20:24
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Satt igår framåt kvällskvisten och hade smakat i mig lite bensodiazepiner av den tyngre skolan. Ingenting bet mot den pumpande ångesten. Jag fyllde på med mer, blev bara trött. Hittade då 20mg zolpidem, och sju minuter senare var alla moln skingrade, livet öppnade sig och jag kunde fortsätta att fokusera på vad jag är satt till jorden för att göra. Z-analoger FTW!
Ångestdödare:

1pioider
2:Z-analoger
3:alprazolam
Citera
2011-03-05, 02:51
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Jag smälte 20mg under tungan för cirkus en timme sen. Känner inte mycket alls. Tog jag för lite?

EDIT: Zolpidem avses här.
Prova med en till eller så. Tar man för mycket, vilket är mycket lätt hänt, så vaknar man upp och har gjort skumma saker innan man slocknade. Tycker det är lättare hänt på Zolpidem än på någon annan benzo/analog.
Citera
2011-03-05, 11:44
Bannlyst
Tycker svenska Imovane är bättre än Limovan,fattar inte det. Det är juh samma styrka dom ligger båda i blister..Kan ju inte bara vara placebo.Måste fixa några svenska imovane och göra ett test.
Fan jag tryckte i mig 12 st och visst vart jag flummig men jag inte så där skön i kroppen och inte flummig länge..Men jag beställer nog dom endå igen då jag tycker dom är svåra att få tag på dom till ett shysst pris och nu har äntligen jag fått en riktigt bra kran.
Citera
2011-03-05, 11:49
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboes
Tycker svenska Imovane är bättre än Limovan,fattar inte det. Det är juh samma styrka dom ligger båda i blister..Kan ju inte bara vara placebo.Måste fixa några svenska imovane och göra ett test.
Fan jag tryckte i mig 12 st och visst vart jag flummig men jag inte så där skön i kroppen och inte flummig länge..Men jag beställer nog dom endå igen då jag tycker dom är svåra att få tag på dom till ett shysst pris och nu har äntligen jag fått en riktigt bra kran.
Egentligen ska dom ju inte vara det, jag själv blir alltid alldeles för borta utan att jag tänkt på om dom funkade likvärdigt med svenska, vilket dom troligen gjorde. Känns svårt att jämföra Imovane faktiskt, man blir skev så fort osv. Limovan tillverkas ju av seriösa företag så det ska inte vara någon skillnad.

EDIT: Ibland slår det på olika snabbt, så det kan kännas bättre. Brukar tycka, eller iaf tro att jag tycker att utländska benso av god kvalité är bättre än från apoteket. Troligen slår det på snabbare än vissa apoteksvaror och når full effekt på samma gång, därav känns dom bättre.
Senast redigerad av Mandic! 2011-03-05 kl. 11:52.
Citera
2011-03-05, 12:16
Bannlyst
Ja man tycker ju det,det ska inte vara någon som helst skillnad.Same shit diffrent name.
Men det kan ju vara nått med bindningsämnena.
Tycker det även dom sorterna som finns i sverige av Zopiklon kan vara olika mysiga.
Kanske bara är placebo..
Citera
2011-03-05, 12:20
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboes
Ja man tycker ju det,det ska inte vara någon som helst skillnad.Same shit diffrent name.
Men det kan ju vara nått med bindningsämnena.
Tycker det även dom sorterna som finns i sverige av Zopiklon kan vara olika mysiga.
Kanske bara är placebo..
Precis. Annat dock när det gäller kopior på läkemedel, då man inte riktigt kan lita på dom. Men borde ju inte vara någon skillnad när det gäller stora läkemedelsföretag, dock tror jag på nåt liknande som jag skrev om, vet ej vad det beror på, men kan ta ett annat exempel. Enligt fass når Alprazolam (Xanor) som är tillverkade för försäljning på Svenska apotek full effekt först efter 1-2 timmar, medans jag märker av annan Xanor på högst halva tiden. Inte alltid, men ofta iallafall..
Citera
2011-03-05, 15:36
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Prova med en till eller så. Tar man för mycket, vilket är mycket lätt hänt, så vaknar man upp och har gjort skumma saker innan man slocknade. Tycker det är lättare hänt på Zolpidem än på någon annan benzo/analog.

Jag hade bara två stycken och kan nu med empirisk fakta säga att jag avskyr Zolpidem. Känner oftast inte av dom och när jag gör det så är det bara ett kasst rus. Har inte upplevt ens i närheten av vad ni beskriver. Har tagit som mest 130mg, utan några hallucinationer, minnesluckor eller välmående.

Tacka vet jag Zopiklon! Två 7,5 nere och jag mår helt perfekt.

EDIT: Hittade en 5mgare under soffan så nu mår jag ännu bättre!
Senast redigerad av CoupDeGrace 2011-03-05 kl. 15:45.
Citera
2011-03-05, 15:38
Medlem
Brukar använda stilnoct för att sova, köpte 2 kartor för ett tag sen. Men har bara 1 kvar
Citera
2011-03-05, 15:46
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Jag hade bara två stycken och kan nu med empirisk fakta säga att jag avskyr Zolpidem. Känner oftast inte av dom och när jag gör det så är det bara ett kasst rus. Har inte upplevt ens i närheten av vad ni beskriver. Har tagit som mest 130mg, utan några hallucinationer, minnesluckor eller välmående.

Tacka vet jag Zopiklon! Två 7,5 nere och jag mår helt perfekt.
Ja, ja gillar inte Zolpidem heller, känns som jag är ute på väldigt hal is när jag ätit den. Har aldrig fått några hallucinationer, men lite välmående på 15-20 mg sådär. Efter det blev allt svart och jag vaknade upp senare på kvällen och hade gjort massa knäppa saker. Gränsen mellan vid medvetande och helt svart känns hårfin.

Citat:
Ursprungligen postat av Nightlife
Brukar använda stilnoct för att sova, köpte 2 kartor för ett tag sen. Men har bara 1 kvar
Inte sista gången det händer!
Citera
2011-03-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
.

Inte sista gången det händer!

precis ska inhandla mer om nån dag bara har ju ikto en del och sub samt riktigt bra brunt så klarar mig
Citera
2011-03-06, 00:04
Medlem
fjonks avatar
Fyfan vilken ångest jag får jag får flera dar efter jag ätit något av dessa två substanser, behöver inte va mycket heller. Kanske 4-5 tabletter och jag har ångest flera dar efter.

Ingen som delar detta med mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in