2014-01-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield1337
Om dessa imovane nu är så beroendeframkallande, är doktorn dum i huvudet eller hur kunde min mormor få 400st utskrivna av doktorn mot sömn och sorg?

Min läkare sa att jag inte bör ta imovane varje kväll då de framkallar beroende. Jag känner ett visst behov av dem men jag kan inte säga att jag är beroende.
Citera
2014-01-30, 16:35
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ameelia
Min läkare sa att jag inte bör ta imovane varje kväll då de framkallar beroende. Jag känner ett visst behov av dem men jag kan inte säga att jag är beroende.

Tar man bara en till natten så tycker inte jag man blir så beroende klart när man slutar får man svårt att sova några dagar, men börjar man äta dom på dagen då blir det svårare att sluta.
Citera
2014-01-30, 22:59
Medlem
Garfield1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ameelia

Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Tar man bara en till natten så tycker inte jag man blir så beroende klart när man slutar får man svårt att sova några dagar, men börjar man äta dom på dagen då blir det svårare att sluta.

Det börjar väl alltid med en lite dos vad de än är
Doktorn sa att hon kunde ta dom på dagarna också mot ångest och "obehagliga känslor"
Hon har aldrig hållit på med något liknande medicinlycka, inte vart full på 50år. Ingen tollerans
Lätt att ta den enkla vägen om det vill säg illa.
Citera
2014-02-02, 01:34
Medlem
Ballaurigens avatar
är det ok att ta mina immovan 7,5 innan sängdags, trots att jag käkat rätt mycket tradolan?
ja brukar ta2-3 st 7,5 innan jag lägger mig men det måste väl vara okej.
Citera
2014-02-02, 03:39
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurigen
är det ok att ta mina immovan 7,5 innan sängdags, trots att jag käkat rätt mycket tradolan?
ja brukar ta2-3 st 7,5 innan jag lägger mig men det måste väl vara okej.
Brukar mixa dom 2 substanserna väldigt ofta! Så för mig funkar dom bra ihop i alla fall.
Citera
2014-02-02, 14:10
Medlem
Monstretsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Brukar mixa dom 2 substanserna väldigt ofta! Så för mig funkar dom bra ihop i alla fall.

SAMMA HÄR!
Citera
2014-02-02, 22:14
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Någon mer som ofta vaknar ångestfylld efter man tagit över 7,5mg imovane kvällen innan? Överdoserar aldrig för att flumma men ibland krävs 10mg-15mg för att somna, har inte kopplat att ångesten kanske beror på imovaneintaget tidigare.
Har ätit imovane några år nu och mitt välmående är väl sådär.
Citera
2014-02-02, 22:17
Medlem
Kryptonitens avatar
Är beroende av Zopiklon haha tar 10 tabletter på samma gång får den där sköna känslan att jag är i himlen innan jag somnar
Citera
2014-02-02, 22:19
Medlem
Jag är också beroende av zolpidem eller zopiklon men tar bara en tablett, 5 mg, per natt, någon enstaka gång 2 x 5 mg. Mer är ju vettlöst på lång sikt.
Citera
2014-02-02, 22:41
Medlem
Har ätit stilnoct och imovane i ett år snart somnar knappt utan dom. Min läkare kör recept varannan vecka stilnoct varannan imovane . Men nu hjälper ingen av dom längre inte ens att dubbla dosen hjälper. Antar ja har fått en sån tolerans vad fan gör man då? Vill ha något ja somnar av inte sömntabletter vad kan jag be om då?
Citera
2014-02-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Någon mer som ofta vaknar ångestfylld efter man tagit över 7,5mg imovane kvällen innan? Överdoserar aldrig för att flumma men ibland krävs 10mg-15mg för att somna, har inte kopplat att ångesten kanske beror på imovaneintaget tidigare.
Har ätit imovane några år nu och mitt välmående är väl sådär.

Är ditt välmående bättre de gånger du inte tagit imovane kvällen innan?
Har du provat att göra ett uppehåll på några dagar? Blev det någon skillnad?
Citera
2014-02-03, 00:18
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzotorzken
Är ditt välmående bättre de gånger du inte tagit imovane kvällen innan?
Har du provat att göra ett uppehåll på några dagar? Blev det någon skillnad?
Jag tror det, det är svårt att avgöra då det ofta är andra substanser i perioder på dagarna.
Det här är något som har smygit sig på, första året vakna man oftast glad och utvilad efter imovaneintag. Medans sista året så har jag upplevt att jag mår ofta dåligt.

Kör jag en bensodiazepin med lång halveringstid för sömnen har jag ingen ångest när jag vaknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in