Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-06, 23:56
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackDaliha
Jag fick Zopiklon utskrivet tätt efter jag fick antidepressiva så det är (tyvärr?) inte så svårt alla gånger. Kanske beror på vilken läkare man råkar få. Det är ju annars bara att säga att det absolut inte fungerar tills du får vad du vill ha utskrivet...
Ja, visst kan det ofta vara olika från läkare till läkare. En som träffade mig för första gången skrev bums ut 100 st zopiklon-tabletter på 7,5 mg, när jag sa att jag hade svårt att sova. Andra har envisats med antihistaminer, typ Theralen och Lergigan. När jag en gång ville ha zolpidem, var jag tvungen att svänga till en rejäl historia med 10 st som ynka resultat. Den läkaren var väldigt motsträvig!
Citera
2010-12-07, 03:44
Medlem
Käkade 3st nu i kväll med typ 40 min mellanrum varför hände inget? det var 7,5or

Om man har det utskrivet och får det gratis det är väll bara bra att ha ist för någon sa att säga upp sina medisciner
Citera
2010-12-07, 05:01
Medlem
Torden32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompass
Käkade 3st nu i kväll med typ 40 min mellanrum varför hände inget? det var 7,5or

Om man har det utskrivet och får det gratis det är väll bara bra att ha ist för någon sa att säga upp sina medisciner

För att man känner sig ganska normal på dom. Dessutom så var det lite långt mellanrum och jag behövde iaf 2 7.5or för att man skulle bli lugn - hände inget roligt på den lilla dosen så att säga. När man börjar klättra upp i 5-6 stycken så börjar det bli roligt - om man kan stanna där.
Citera
2010-12-07, 22:43
Medlem
suqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asteniker
Inte alla psykiatriska öppenvårdsmottagningar har remisskrav; en del kan man ringa till på egen hand och beställa tid hos. Man får kolla in vad som gäller för dem man har i närheten.

Tyvärr kan det vara lite svårt i första vändan att få ut benzo eller z-droger. En läkare inom psykiatrin brukar i första hand vilja skriva ut atarax, lergigan, theralen eller propavan, eftersom dessa inte är beroendeframkallande (och inte kan ge några rus).
Gick inte att få det genom skolan verkar det som utan det får bli HC nästa, ska dock ringa sjukhuset imorgon och höra innan jag åker till HC.

Atarax, lergigan och propavan är inget som intresserar mig. Kommer inte att hämta ut något sådant med undantag för propavan kanske.
Citera
2010-12-07, 23:14
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suqa
Atarax, lergigan och propavan är inget som intresserar mig. Kommer inte att hämta ut något sådant med undantag för propavan kanske.
Lergigan kan också vara av visst intresse, eftersom den förstärker effekten av zopiklom/zolpidem.
Citera
2010-12-08, 19:34
Medlem
knoxahs avatar
Köra Zopiklon rektalt vet ju de som har provat är det enda sättet att inta substansen på. Var och fick ut ett 30-ask 7,5or av märket Pilum (har egentligen Flunitrazepam 1 mg till kvällen men hon skrev ut de ändå), de löser sig för jävla dåligt måste jag säga i pumpen, grötas till på några sekunder annars.

Någon kunnig som kan tipsa om vilka tabletter som innehåller zopiklon som löser sig bäst i vatten. Eftersom att jag ska gå från FM1or till zopiklon 15 mg varje kväll så vore jag ytterst tacksam för ett svar.
Citera
2010-12-09, 22:26
Medlem
Jag har zopiklon utskrivet vid behov (någon gång i månaden). Ska ta zopiklon inför "viktiga" grejer, har dock bara tagit det 3ggr. Nu senast när jag tog den, inför en viktig "dagenefter" men så somnade jag inte direkt utan det tog ca 2-2.5h innan jag somnade (5mg). Är det vanligt att det inte funkar i skarpt läge?
Det funkar de gånger jag tagit det för att normalisera min sömn, men det gör iofs även melatonin. Jag som trodde zopilkon skulle vara bra insomningsgrejor?
Citera
2010-12-09, 22:55
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillerAnt
Jag har zopiklon utskrivet vid behov (någon gång i månaden). Ska ta zopiklon inför "viktiga" grejer, har dock bara tagit det 3ggr. Nu senast när jag tog den, inför en viktig "dagenefter" men så somnade jag inte direkt utan det tog ca 2-2.5h innan jag somnade (5mg). Är det vanligt att det inte funkar i skarpt läge?
För mig funkar det inte alltid i skarpt läge. Å andra sidan är det en doseringsfråga. Eftersom jag byggt upp viss tolerans, brukar jag ta 15 mg zopiklon för att normalisera sömnen och 22,5 mg när det är livsviktigt att jag får sova inför en större grej. I sådana fall kan jag ibland nöja mig med 15 mg men komplettera med 50 mg Propavan alternativt Lergigan.
Citera
2010-12-10, 06:30
Medlem
nu var jag tvungen att köpa det som fanns, och det blev Zolpidem Teva, det lustiga är att på blisterförpackningen står det även depot.

bör dessa tuggas istället? eller ska jag ta dom längre innan jag ska sova?
nån som har koll?
Citera
2010-12-10, 09:04
Medlem
O.rly?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentium8
Hur är imovane att blande med röka? Slår det ut rökat?

Har hört att ganska många av mina kompisar kör på den kombinationen när de känner för att vara riktigt slut i huvudet.

OnT: Hur många är en rekommenderad förstados? Är lång och väldigt smal, syftet är att flumma lite smått. Har provat dem några gånger, då bara 1x7.5 mg och då händer inte ett piss.
Citera
2010-12-10, 12:09
Medlem
Astenikers avatar
Allt gick åt pipan i går när jag skulle somna! Alla mina vanor kastades över bord!

Mot mina principer hällde jag till slut i mig 22,5 mg zopiklon och 20 mg zolpidem -- och ändå fick jag bara fem och en halv timmars sömn!
Citera
2010-12-10, 13:42
Medlem
Hur mkt betalar ni knarkare för en burk Zopiklon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in