Citat:
Ursprungligen postat av unpronounceable
Ett hett tips är att ringa läkaren och förnya det. Har funkat bra för mig i snart tio år.
Nu är det så att receptet på Zolpidem är en nära väns som fått dom utskrivna en längre tid men som inte äter dom själv och det är så jag införskaffar dom, jag själv har recept på Zopiklon men jag föredrar Zolpidem mycket mer nuförtiden. Och sen så är det inte så att det funkar att förnya recept hur länge som helst för alla...både jag och min vän har förnyat våra respektive Zolpidem och Zopiklon recept väldigt många ggr men läkarna blir alltmer restriktiva, förut fick jag 30-pack med 7,5 zoppar utskrivna på löpande band och min vän fick 100-burkar Zolpidem åt gången men vi får båda allt mindre med längre tidsintervaller dessutom nu än innan och vi får båda ligga på och tjata i princip för att fortfarande få ut dom vid det här laget.. Vissa läkare är väldigt ovilliga till att skriva ut narkotika, även om det är "bara" är narkotika i form av insomningstabletter i flera år vet du..
Sen kan jag ju även tillägga att jag även har missbruk i mina papper på psykhälsan och på rådgivningsbyrån vilket inte precis gör det lättare heller att fortsätta få ut dom i all evighet..
Så min största chans nu är att gå tillbaka till vårdcentralen där jag fick mitt första Zopiklon-recept utskrivet för 5 år sen i hopp om att "börja om" processen...såvida inte lokala vårdcentraler kan se alla journaler från andra vårdinrättningar i någon slags universal-databas vilket jag verkligen inte hoppas(?) ..någon som har koll på om det är så? (ännu, för det är väl bara en tidsfråga innan allting är sammankopplat i ett enda stort nätverk).