Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-26, 18:49
Medlem
Buttersss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripD
Någon som känner sig manad att svara på hur länge ruset på zopiklon håller i sig?

2-3 timmar ungefär..beror väl på hur mycket man tar också.. petar jag i mig en 3st 7,5mg håller det betydligt längre tycker jag..
Citera
2010-04-26, 18:54
Medlem
Angeliques avatar
Jag äter ca 5 mg men förut missbrukade jag preparatet rätt grovt så jag kanske har utvecklat någon form av allergi mot det.
Citera
2010-04-26, 18:59
Medlem
TripDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Sluta kalla benso-påverkan för rus, det är felaktigt. Hur som helst så ligger halveringstiden på 6 timmar, men efter att ha käkat Zopiklon i över två år så har jag kommit fram till att det peakar till full effekt efter 20-30 min beroende hur tom mage man har, peaken avtar ganska snabbt och samma sak med "ruset", du borde känna av det rätt rejält i ungefär 1½ timme efter intag, sen efter 2-3 timmar så känns det knappt av längre men finns fortfarande kvar i kroppen. Personligen så fyller jag på efter 2-3 timmar, beroende på hur mycket man har i magen.
Men man får även räkna in att Zopiklon har ett tak på ~22.5mg, dvs effekten blir inte så värst mycket kraftigare efter du har kommit över den gränsen.

Tack för dit svar!
Mycket givande. Har inte käkat imovane i "rus-syfte" på många år, minns inte riktigt hur det var.
Men nu har jag fått några kartor utskrivna och tänkte - pga av brassbrist - ta några ikväll och se om det blir kul..

Utveckla gärna varför man inte kallar det för "rus"..
Citera
2010-04-26, 22:35
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripD
Tack för dit svar!
Mycket givande. Har inte käkat imovane i "rus-syfte" på många år, minns inte riktigt hur det var.
Men nu har jag fått några kartor utskrivna och tänkte - pga av brassbrist - ta några ikväll och se om det blir kul..

Utveckla gärna varför man inte kallar det för "rus"..

Bensodiazepiner ger inget rus, hypnotiska bensodiazepiner eller dess inderivat kan dock ge ett sken av rus men för vanliga personer utan ångestproblematik så är bensodiazepiner värdelöst att knarka på. Lever man ett liv med mycket oro och ångest så kan bensodiazepiners påverkan missta sig som rus för att man släpper ångesten och på så vis skapar en euforikick.
Citera
2010-04-26, 22:56
Medlem
Buttersss avatar
Jävlar

fi ck en satans "kick" av å sopa upp 30mg stilnoct i näsan..

(btwm någon som vet vad som hänt emd Sonata? en annan benzo-analog, i Z-klassen)
Citera
2010-04-26, 23:01
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Jävlar

fi ck en satans "kick" av å sopa upp 30mg stilnoct i näsan..

(btwm någon som vet vad som hänt emd Sonata? en annan benzo-analog, i Z-klassen)

Du går nog miste om 20 av de 30mg pga allt bindningsmedel som inte kan tas upp i snoken och blir tvungen att snyta ut till en skön gegga istället. Nu undrar du varför jag säger så, men ja. Faktum är att det är bara din hjärna som inbillar dig att du får en kick, möjligtvis att du når effekten med 5-10 minuter före oralt intag, men resten är placebo som lurar hjärnan.

Både benso-analoger och bensodiazepiner har runt 90% biotillgänglighet via oralt och mycket lägre upptag via snoken.

Sonata finns kvar på marknaden, men har de senaste åren fallit bakom i kategorin. Numera skrivs det mest ut Stilnoct och Imovane i första hand, Sonata används sällan så vida inte patienten vill testa på dem.
Citera
2010-04-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias

Vet inte vad jag ska ta mig till när detta receptet går ut..

Ett hett tips är att ringa läkaren och förnya det. Har funkat bra för mig i snart tio år.
Citera
2010-04-26, 23:20
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unpronounceable
Ett hett tips är att ringa läkaren och förnya det. Har funkat bra för mig i snart tio år.

Nu är det så att receptet på Zolpidem är en nära väns som fått dom utskrivna en längre tid men som inte äter dom själv och det är så jag införskaffar dom, jag själv har recept på Zopiklon men jag föredrar Zolpidem mycket mer nuförtiden. Och sen så är det inte så att det funkar att förnya recept hur länge som helst för alla...både jag och min vän har förnyat våra respektive Zolpidem och Zopiklon recept väldigt många ggr men läkarna blir alltmer restriktiva, förut fick jag 30-pack med 7,5 zoppar utskrivna på löpande band och min vän fick 100-burkar Zolpidem åt gången men vi får båda allt mindre med längre tidsintervaller dessutom nu än innan och vi får båda ligga på och tjata i princip för att fortfarande få ut dom vid det här laget.. Vissa läkare är väldigt ovilliga till att skriva ut narkotika, även om det är "bara" är narkotika i form av insomningstabletter i flera år vet du..

Sen kan jag ju även tillägga att jag även har missbruk i mina papper på psykhälsan och på rådgivningsbyrån vilket inte precis gör det lättare heller att fortsätta få ut dom i all evighet..
Så min största chans nu är att gå tillbaka till vårdcentralen där jag fick mitt första Zopiklon-recept utskrivet för 5 år sen i hopp om att "börja om" processen...såvida inte lokala vårdcentraler kan se alla journaler från andra vårdinrättningar i någon slags universal-databas vilket jag verkligen inte hoppas(?) ..någon som har koll på om det är så? (ännu, för det är väl bara en tidsfråga innan allting är sammankopplat i ett enda stort nätverk).
Citera
2010-04-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
text

Nån universal databas existerar inte. Bytte själv vårdcentral för ett tag sedan och fick Imovane utskrivet efter första besöket.

Vårdcentralen jag gick på innan vägrade skriva ut nånting när jag försökte "börja på ny kula" och krävde att få läsa mina gamla journaler först. Har också missbrukarstämpel på mig, dock bara braj men knark är ju knark.

Har du lite pengar över så kan en privatläkare vara ett alternativ, enda gången jag fått 100 pack samt benzo utskrivet.
Citera
2010-04-27, 19:53
Medlem
Bobi21s avatar
Joinar klubben Älskar dessa piller, blir alltid på så bra humor av dessa med alkohol.. Skämms för inget, är inte rädd för ngt.. Fast inte alltid så kul att få höra av sina polare vad man gjort.. Förra helgen hadde jag brutit in mig i en hög hus och farit och badat bastu .. Efter badandet hadde jag stjäld en crossmoppe från bensinmacken och åkt runt i stan en stund.. Jaja roliga piller hur som hellst...

Ursäkta för skrivfelen el. annat.. bor i Finland...
Citera
2010-04-27, 20:15
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobi21
Joinar klubben Älskar dessa piller, blir alltid på så bra humor av dessa med alkohol.. Skämms för inget, är inte rädd för ngt.. Fast inte alltid så kul att få höra av sina polare vad man gjort.. Förra helgen hadde jag brutit in mig i en hög hus och farit och badat bastu .. Efter badandet hadde jag stjäld en crossmoppe från bensinmacken och åkt runt i stan en stund.. Jaja roliga piller hur som hellst...

Ursäkta för skrivfelen el. annat.. bor i Finland...

En ole problemi, kaveri du verkar ju haft kul i alla fall

tog 5 st 5mg och några starköl för några år sen, efter en ryggskada. Blev jävligt pigg och "stark" och skulle tvunget ut och maratonpromenera mitt i vintern. Gick bla till ett närliggande elektronikköpcentrum och köpte en ny dammsugare som jag kånkade hem
Senast redigerad av guggliano 2010-04-27 kl. 20:17.
Citera
2010-04-27, 23:55
Medlem
jugbandbluess avatar
spelade en liten serenad inför sömnstörda grannar i hyreskåken förra veckan, zopi+whisky tog fram johnny cash i mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in