Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-28, 14:17
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
spelade en liten serenad inför sömnstörda grannar i hyreskåken förra veckan, zopi+whisky tog fram johnny cash i mig.

Men dom är ändå rätt tama jämfört med stillnoct, eller hur? Stillisar verkar ju få folk att göra va skit som helst, med dessa metallsmakande små krumelurer(zop) får man ju bara lite bensoaktigt övermod, och tror sig klara allt, åtminston om man intar moderata doser.
Citera
2010-04-28, 14:24
Medlem
Hej, finns det någon som har varit beroende utav zopiklon här inne? jag har haft ett hemskt beroende på dessa tabl men har varit drogfri i 2 år nu
Citera
2010-04-28, 18:18
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Fy fan för smaken! Drivs bättre med en tjack AT, än den kemiska äkliga smaken!
Citera
2010-04-28, 18:35
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Fy fan för smaken! Drivs bättre med en tjack AT, än den kemiska äkliga smaken!

Ja, det smakar inte äppelpaj direkt. Tips, drick ett glas apelsinjuice när du känner den smaken
Citera
2010-04-28, 18:37
Medlem
Adversariuss avatar
Jag verkar vara helt ensam om att inte känna minsta tillstymmelse till smak av zopiklon, och jag har käkat det mycket och länge. Ingen annan?
Citera
2010-04-28, 18:45
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ja, det smakar inte äppelpaj direkt. Tips, drick ett glas apelsinjuice när du känner den smaken

jag som hade det i kylen...

Ska imo hjälpa mot panikattacker?
Citera
2010-04-28, 19:37
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
jag som hade det i kylen...

Ska imo hjälpa mot panikattacker?
imovane är ett insomningspreparat, det LIKNAR benso, men det är INTE en bensodiazepin, och hjälper troligast inte mot panikattacker, inte som vissa bensos gör i alla fall.
Citera
2010-04-28, 19:45
Medlem
Kristofer.s avatar
Citat:
imovane är ett insomningspreparat, det LIKNAR benso, men det är INTE en bensodiazepin, och hjälper troligast inte mot panikattacker, inte som vissa bensos gör i alla fall.

Benzo-analog.
Citera
2010-04-28, 21:00
Medlem
Pidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag verkar vara helt ensam om att inte känna minsta tillstymmelse till smak av zopiklon, och jag har käkat det mycket och länge. Ingen annan?

Första tre månaderna rasade jag lite i vikt, då all mat smakade konstigt så jag blev aldrig riktigt hungrig. Inte mig emot, jag hamnade under 55 kilo igen, så jag var toknöjd.

Men sen såhär fyra år senare är det precis som alvedon, kan smaka lite lätt om jag låter det ligga på tungan lite för länge innan jag sväljer men det fungerar också lite som placebo idag, så det händer att jag tuggar sönder en tablett, bara för smakens skull. Även om jag vet att det inte bör gå till så, och att mina läkare skulle halshugga mig om de fick reda på det.

Men sover gott gör jag, och vaknar morgonen efter helt utan någon smak. Så ensam är du inte!
Citera
2010-04-29, 13:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:

jag skulle faktiskt tro att det hjälper mot PA. inte provat som punktinsats mot PA men jag har aldrig känt panik eller ångest under påverkan av zopiklon, även under dagar med förhöjd ångestnivå (har haft PA i 10 år). så det är helt klart ångestdämpande. att det verkar snabbt gör det än mer lämpligt för punktinsats mot PA. kör med vallar i plånkan nu och de verkar inte lika snabbt men å andra sidan har de inga alltför flummiga bieffekter.

angående zolp vs zopi så instämmer jag i att zolparna gör en lite knasigare. plus att man slipper metallsmaken som jag avskyr numera. när jag var lite mer inne på drugs tyckte jag det var lite skönt att känna smaken för man visste att nu kommer skönt flum...men om man känner så är det nog ett dåligt tecken.
Citera
2010-04-29, 13:46
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

Nej det är precis likadant för mig, är helt inkapabel till att känna denna "smaken" som det talas om så mycket. Och jag har tagit tusentals zopiklon genom åren..
Måste vara någon genetisk avvikelse
Citera
2010-04-29, 22:09
Medlem
deTremouillacs avatar
Stilnoct är den bästa medicinen jag vet; fugerar utmärkt att ta varje dag, jag får varje kväll ett rus på 20 minuter där jag lyssnar på lite musik, mår sjukt bra och känner mig trött (Sen somnar jag). Jag kan kasta varje kväll i månader, 10 mg, känner ändå av både rus och medicinsk effekt. Kan hålla upp tvärt och får ingen avtändning alls, har haft lite svårt att acceptera att man kan gå på (pseudo)benzo varje dag utan att bli beroende men det går fan!

Röker man en holk och tar två stilnoct är det som en surrealistisk tripp rakt in i en förvriden värld. Tycker effekterna påminner om dissacoativa hallucinogener som DXM och Lustgas. Ruset liksom tweekar verkligheten, rythmer och sådant blir förskjutna i musiken, perceptionen blir asymteriskt fluktuerande så syn, hörsel, smak, balans och sådant kan framstå som fullständigt ologisk. Naturens symetri bryter fullständigt ihop och allt blir därför fullständigt fantatiskt intressant, nytt och ointuitivt.

PS: Noctad är det snyggaste rusbeskrivande ordet. Det ligger bra i munnen plus att detta nattrus har ett ord sprunget ur noctem (Latin: Natt).
Senast redigerad av deTremouillac 2010-04-29 kl. 22:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in