2009-11-21, 22:30
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
På Imovane? Tillåt mig tvivla.
Det kanske är för att jag är van vid Zolpidem och då tycker att Zopiklon är medicin. Inte flum. Jag tror inte att jag blir mongo på imovane.
Iåförsig har jag inte tagit mer än 20mg på en gång av dem.
Du är tillåten, men det är sant - och vad värre är: Jag misstänker att jag gjort telefonsamtal som jag inte minns också... fick ett argt sms alldeles nyss, från en gammal polare. Ärligt talat har jag inte vågat svara än... Men det måste vara något dumt, för han brukar inte bli förbannad så lätt.
Citera
2009-11-22, 16:30
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Jag skulle lätt lägga några kronor mer på imovane.

Av någon speciell anledning eller var du ironisk?
Citera
2009-11-22, 17:32
Medlem
knickedickens avatar
Det kanske inte precis är den intressantaste informationen i hela tråden, men jag hade en smått märklig upplevelse på Imovane som jag käkade för sömnens skull för några år sedan.

Tog en 7,5 mg när jag hade druckit rätt mycket alkohol en kväll, utan att ha en aning om att den kunde få ordentliga effekter tillsammans med alkohol. Tänkte bara att jag skulle sova gott… Jag var hemma och hälsade på hos föräldrarna då. Jag har bara små minnesfragment av vad som hände sen. Jag vet att jag ville gå upp på övervåningen och lägga mig, men att det hela var alldeles för komplicerat. Tror jag hade för stora problem med motoriken, eller så var det bara förståndet som var så väck att jag inte hittade uppför trappen. Allting jag försökte med kändes otroligt svårt och besvärligt, vill jag minnas.

Någon gång under natten kom mina föräldrar ner för att gå på toaletten, och de berättade dagen efter att det inte gick att prata med mig. De trodde att jag hade petat i mig enorma mängder alkohol, så de blev mycket lugnare dagen efter, när jag berättade att det måste ha varit sömnmedicinen.

Till saken hör att jag inte ens är särskilt intresserad av att experimentera med droger, så det hela var ju ytterst ofrivilligt. Har bara rökt lite innan, hasch och gräs…

Eventuellt ska jag se om min läkare vill byta ut Propavan som jag kör med nu, mot Imovane eller Stillnoct. (Propavan verkar jag ha utvecklat lite tolerans mot, så den funkar inte så bra längre.) I så fall ska jag nog testa vad en lite högre dos kan ge. Blir ju lite frestad av läsa här… Fast alkoholen går bort i så fall. Såg att den ökar riskerna för minnesluckor när man kombinerar, och jag vill ju gärna veta vad det är jag har varit med om.
Citera
2009-11-22, 17:48
Medlem
Occultuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedicken
Det kanske inte precis är den intressantaste informationen i hela tråden, men jag hade en smått märklig upplevelse på Imovane som jag käkade för sömnens skull för några år sedan.

Tog en 7,5 mg när jag hade druckit rätt mycket alkohol en kväll, utan att ha en aning om att den kunde få ordentliga effekter tillsammans med alkohol. Tänkte bara att jag skulle sova gott… Jag var hemma och hälsade på hos föräldrarna då. Jag har bara små minnesfragment av vad som hände sen. Jag vet att jag ville gå upp på övervåningen och lägga mig, men att det hela var alldeles för komplicerat. Tror jag hade för stora problem med motoriken, eller så var det bara förståndet som var så väck att jag inte hittade uppför trappen. Allting jag försökte med kändes otroligt svårt och besvärligt, vill jag minnas.

Någon gång under natten kom mina föräldrar ner för att gå på toaletten, och de berättade dagen efter att det inte gick att prata med mig. De trodde att jag hade petat i mig enorma mängder alkohol, så de blev mycket lugnare dagen efter, när jag berättade att det måste ha varit sömnmedicinen.

Till saken hör att jag inte ens är särskilt intresserad av att experimentera med droger, så det hela var ju ytterst ofrivilligt. Har bara rökt lite innan, hasch och gräs…

Eventuellt ska jag se om min läkare vill byta ut Propavan som jag kör med nu, mot Imovane eller Stillnoct. (Propavan verkar jag ha utvecklat lite tolerans mot, så den funkar inte så bra längre.) I så fall ska jag nog testa vad en lite högre dos kan ge. Blir ju lite frestad av läsa här… Fast alkoholen går bort i så fall. Såg att den ökar riskerna för minnesluckor när man kombinerar, och jag vill ju gärna veta vad det är jag har varit med om.

Ett tips: överstig inte 10 mg av stilnoct, det kan få förödande konsekvenser, hur du beter dig.
Citera
2009-11-22, 17:54
Medlem
This_is_me_s avatar
Jag har en Imovane 7,5 Mg och 2 mg Xanor. Kan jag ta det på något speciellt sätt? Förslagsvis tugga skiten.'

Kommer jag få någon effekt?
Citera
2009-11-22, 18:30
Medlem
knickedickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Ett tips: överstig inte 10 mg av stilnoct, det kan få förödande konsekvenser, hur du beter dig.
Tack för tipset. Ska vara försiktig, och antagligen blir det Imovane, eftersom jag har haft den förr, och den funkade någorlunda som sömnmedicin. För det är fortfarande en fungerande sömnmedicin som är det viktiga. Om man sen kan leka lite med den så är det en bonus.

Har läst igenom faq om "z-drugs" så jag kommer att ta det lugnt. Kommer nog att dela en 7,5 mg så jag kan ta en och en halv första gången jag vill testa något mer än att bara sova.
Citera
2009-11-22, 18:43
Medlem
This_is_me_s avatar
Är det någon som har svar på min fråga?
Citera
2009-11-22, 18:48
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Är det någon som har svar på min fråga?

Man kan ju inte tro att din fråga är seriös då det är piller som är till för oralt bruk för fan.
Citera
2009-11-22, 19:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
Av någon speciell anledning eller var du ironisk?

Man får mindre metallsmak i käften av Imovane Meda.
Citera
2009-11-22, 20:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Man kan ju inte tro att din fråga är seriös då det är piller som är till för oralt bruk för fan.

Det är jag medveten om. Men jag undrade mer om det ger snabbare eller bättre effekt om man tuggar dom?
Citera
2009-11-22, 20:14
Medlem
Occultuss avatar
Drar du i dig ett x antal imovane/zopi så kan du räkna med att allt kommer smaka metall dagen efter. Vad du än dricker. Men kanske hellre det än att göra något katastrofalt på ett stilnoctrus, som är lätt hänt. Man kan tappa kontrollen ganska lätt på den skiten.
Citera
2009-11-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Occultus
Kan man inte få det på 10 mg?

Förödande vet jag inte, jag har väl kostat mig själv lite med roliga projekt noctad. Annars e det en shysst tripp. Och att förklara sin kärlek för alla vackra damer man känner kan ge profiter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in