Det kanske inte precis är den intressantaste informationen i hela tråden, men jag hade en smått märklig upplevelse på Imovane som jag käkade för sömnens skull för några år sedan.
Tog en 7,5 mg när jag hade druckit rätt mycket alkohol en kväll, utan att ha en aning om att den kunde få ordentliga effekter tillsammans med alkohol. Tänkte bara att jag skulle sova gott…

Jag var hemma och hälsade på hos föräldrarna då. Jag har bara små minnesfragment av vad som hände sen. Jag vet att jag ville gå upp på övervåningen och lägga mig, men att det hela var alldeles för komplicerat. Tror jag hade för stora problem med motoriken, eller så var det bara förståndet som var så väck att jag inte hittade uppför trappen. Allting jag försökte med kändes otroligt svårt och besvärligt, vill jag minnas.
Någon gång under natten kom mina föräldrar ner för att gå på toaletten, och de berättade dagen efter att det inte gick att prata med mig. De trodde att jag hade petat i mig enorma mängder alkohol, så de blev mycket lugnare dagen efter, när jag berättade att det måste ha varit sömnmedicinen.
Till saken hör att jag inte ens är särskilt intresserad av att experimentera med droger, så det hela var ju ytterst ofrivilligt.

Har bara rökt lite innan, hasch och gräs…
Eventuellt ska jag se om min läkare vill byta ut Propavan som jag kör med nu, mot Imovane eller Stillnoct. (Propavan verkar jag ha utvecklat lite tolerans mot, så den funkar inte så bra längre.) I så fall ska jag nog testa vad en lite högre dos kan ge. Blir ju lite frestad av läsa här… Fast alkoholen går bort i så fall. Såg att den ökar riskerna för minnesluckor när man kombinerar, och jag vill ju gärna veta vad det är jag har varit med om.