2020-12-31, 00:27
Medlem
BettyBamBams avatar
Är det normalt att synfältet förändras efter att ha tagit Zopiklon?

Jag har några provat att använda Zopiklon för lite extra mys innan John Blund knackar på. Varje gång när tabletten (7.5 mg) kickat in så förändras mitt synfält. Allt blir lite rundare och får en mer brun ton, svårt att förklara, men ungefär så.

Är det normalt? Kan det bero på att jag tidigare i livet använt väldigt mycket LSD?
Citera
2020-12-31, 18:08
Medlem
Inte kunnat sova självmant under en månad. Började med ett fall på morgontimmarnafyllan natten mot lördag 28/11 i vad jag tror var mitt trapphus från kanske 4-5 trappstegett bak mot väggen nedanför (minneslucka!). I början hade jag bara nackvärk, som en sträckning med nackspärr. Övergick till mer och mer värk men läkare säger att det är mjukdelar och inte skelettalt. Varit hos Naprapat, kiropraktor osv. Men sedan natten till veckan efter kunde jag helt plötsligt inte somna. Så fort jag försökte så rusade pulsen och jag vaknade till på en splittsekund (ungefär som att kroppen säger/larmar att sömn är farligt). Det där fortgick under en jobbhelg och tillslut kraschade jag då det håller i sig. Läkaren skrev ut Propavan, Atarax, Imovane följt av en sjukskrivning med insättning av Sertralin. Jag lyckas somna av medicinerna men vaknar ändå strax efter, går typ inte somna om. Tycker själv man borde sova stenat efter två Propavan och en Imovane och en Atarax. Allt tillskrivs nämligen stressreaktion (dock har jag aldrig fått göra en röntgen av nacken då det efter 'neurologiska tester' bedöms inte behövas.) Hur fungerar Imovane/Zopiklon för er, och om tillsammans med Propavan, får ni sova en hel natt? Och är man alltid bakis länge efter av Propavanet? Försökt tajma intagen av Propavan till 21 och Imovanen 22.30, varva ned, ta ett bad osv. Men sömnen blir ändå obefintlig.
Citera
2021-01-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenWithin
Inte kunnat sova självmant under en månad. Började med ett fall på morgontimmarnafyllan natten mot lördag 28/11 i vad jag tror var mitt trapphus från kanske 4-5 trappstegett bak mot väggen nedanför (minneslucka!). I början hade jag bara nackvärk, som en sträckning med nackspärr. Övergick till mer och mer värk men läkare säger att det är mjukdelar och inte skelettalt. Varit hos Naprapat, kiropraktor osv. Men sedan natten till veckan efter kunde jag helt plötsligt inte somna. Så fort jag försökte så rusade pulsen och jag vaknade till på en splittsekund (ungefär som att kroppen säger/larmar att sömn är farligt). Det där fortgick under en jobbhelg och tillslut kraschade jag då det håller i sig. Läkaren skrev ut Propavan, Atarax, Imovane följt av en sjukskrivning med insättning av Sertralin. Jag lyckas somna av medicinerna men vaknar ändå strax efter, går typ inte somna om. Tycker själv man borde sova stenat efter två Propavan och en Imovane och en Atarax. Allt tillskrivs nämligen stressreaktion (dock har jag aldrig fått göra en röntgen av nacken då det efter 'neurologiska tester' bedöms inte behövas.) Hur fungerar Imovane/Zopiklon för er, och om tillsammans med Propavan, får ni sova en hel natt? Och är man alltid bakis länge efter av Propavanet? Försökt tajma intagen av Propavan till 21 och Imovanen 22.30, varva ned, ta ett bad osv. Men sömnen blir ändå obefintlig.
Jag avskyr Propavan, för lång halveringstid så man är seg dagen efter. Muntorrhet är inte heller kul.
Min ultimata kombo är Imovane och Quetiapin. Prova de!
Citera
2021-01-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrozenWithin
Jag har kronisk insomnia och har inte sovit en blund omedicinerad sedan det bröt ut 2016. Jag känner igen allt du beskriver om att pulsen rusar och kroppen vägrar stänga av så att säga, oavsett hur trött man än är. Så jag vet precis vad du går igenom just nu.

Det är individuellt om du blir bakis av Propavan eller inte. Jag åt det sporadiskt då och då tidigare i livet innan jag drabbades av insomnian. Då blev jag rejält bakis men idag är det som att äta lösgodis. När jag stod på Imovane så slocknade jag men vaknade direkt när tabletterna började gå ur kroppen så det blev inte mycket sömn där heller tyvärr, dessutom kan man utveckla tolerans och behöva höja dosen efter ett tag om man har otur.

Det finns så många olika mediciner med sömn som verkan eller biverkan så det är svårt att ge någon ett generellt råd då alla reagerar olika på olika preparat.

Funkar det inte med Imovane / Propavan kombon så be doktorn att få Theralen 2 ml som tillägg.

Quetiapine är ju antipsykotika men med en riktigt nice sömngivande effekt. En rejäl dos brukar släcka de flesta om inget annat hjälper, eller i värsta fall Nozinan.
Citera
2021-01-03, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Det där med att du skulle vara "immun" mot Diazepam det finns inte, det som är är att det är en ganska mild benzo så du får ju inte alls samma "känsla" eller "kick" som Alprazolam eller Zopiklon. Däremot kommer den hålla dig frisk om du väljer att trappa ur så är det det bästa alternativet.

Jag personligen tycker inte Klonazepam (Iktorivil) är speciellt bra mot ångest alls. Heminivrin är typ "torrsprit" man ger till riktigt inbitna alkisar på avgiftningar och inget annat.

Ja du säger du att äter "bara" 20mg Zopiklon om dagen. Det är dosekvivalent med 1.5mg Xanor. Eller 15mg Diazepam. Problemet är att Zopiklon har så kort halveringstid att ska du ta den mot ångest så kan du lika gärna byta ut det mot Alprazolam och ta dagtid och sen en 7.5 Imovane till läggdags?

Annars tycker jag Lorazepam är bättre än Xanor, går även den att beställa hem från Darknet.

Tycker inte du ska fortsätta äta sömnmedicin dagtid mot din ångest iaf. Kände en kvinna förut som åt 10 Stilnoct om dagen mot sin ångest. Hon fick en jävla avtändning av det och fick läggas in och trappades då ner med Oxascand.

Som sagt. Diazepam kanske inte ger dig något rus, MEN, den hjälper dig att hålla dig frisk och ÄR bäst att trappa ner på då den har längst halveringstid av alla benzos som finns.

Tycker du borde skaffa Diazepam och trappa ner på den, att ständigt och dagligen behöva gå på benzo/Z-analoger för att fungera är inget liv.

Tycker det är intressant ändå hur pass olika kroppen kan vara hos folk. Rent generellt .

Iktorivil fungerar för väldigt många faktiskt otroligt bra mot ångest å social fobi med mera. Äter detta nu å kan säga att jag är mig själv igen å klarar av allt jag inte kunnat på 9 å ett. Halvt års tid. Tar 1 mg morgonen vid 09.00 mår bra dagen igenom. Tar en imovane till sänggåendet, ( varierar stilnoct och imovane varannan natt eller så) är rätt bra strategi har jag hört.

Iktorivil for the win, samt att det e som många säger , man kan ofta äta samma dos länge länge innan nån tolerans sker.
Vet några som ätit 0,5 mg i 10-14 år å fungerar lika bra än. .

Har en spontan fråga , om man äter iktorivil, kan man nån gång ta en stesolid under dagen, eller går den inte å ta om man tar iktorivil på morgonen dagligen.?

Nåt som blir sämre effekt eller något som sker ? Bra dåligt ? Inget märkbart ? Problem?
Senast redigerad av mansonjeppo 2021-01-03 kl. 06:02.
Citera
2021-01-03, 21:29
Medlem
Trollet3s avatar
ETT MYCKET VIKTIGT TIPS till alla som ska börja ta ZOPIKLON 5 mg. Börja med 1/4. Svårt dela den lilla tabletten, men det finns tablettdelare på apoteket. Det är totalt vansinne att börja med en hel 5 mg Zopiklon, eftersom hur snabbt man blir beroende har direkt samband med dosens storlek att göra. Fattar inte varför läkarna inte upplyser om det, då Zopiklon är galet vanebildande. Vet skräckhistorier om de som snabbt blivit beroende. När läkarna sedan upptäck det, så vägrar de skriva ut mer, och DÅ, kära vänner, har ni PROBLEM. Om ni tror ni haft sömnproblem tidigare, så är det ingenting mot vad ni kommer att få.
För 12 år sedan fick min mamma ett cancerbesked. Hon fick sömnproblem och fick Zopliklon 5 mg utskrivet. Jag fick också hemska sömnproblem. Då jag alltid haft sömnproblem utan att fatta det, så blev de nu just HEMSKA. Min mamma gav mig en av sina tabletter och sa till mig att dela den i fyra bitar eftersom jag inte var van vid dem. Jag somnade på 20 minuter.. Fortfarande, 12 år senare tar jag bara 1/2, dvs 2,5 mg vid absolut behov. Jag kommer ALDRIG någonsin att sätta mig i den situationen att behöva ta 5 mg, då kör jag hellre med varannan sömnlös natt ett tag (somnar gör man ju till slut av utmattning), därefter verkar ju 2,5 mg igen. Tillvänjingen märker ni på att det tar längre och längre tid innan Zopiklonet verkar. Funderar faktiskt på att utsätta m för ett par, tre veckors sömnkaos, för att kunna återgå till 1/4.
Hoppas ni orkat läsa detta innan ni börjar med knarkmedicinen. Men sköt den på rätt sätt, så är den ett fantastiskt hjälpmedel, lycka till!

Hoppsan, glömde skriva att Zopiklon smakar extra vedervärdigt när man delar dem, så skölj snabbt ner med mycket vatten!

Hoppsan, glömde en viktig sak till. Spring inte omkring och stimma när ni tagit tabletten, då verkar den inte överhuvudtaget. Ta den PRECIS innan ni går och lägger er. Ligg still och läs, eller fantisera om nåt tråkigt, så kommer John Blund på ett mysigt besök.
Senast redigerad av Trollet3 2021-01-03 kl. 21:43.
Citera
2021-01-03, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Tycker det är intressant ändå hur pass olika kroppen kan vara hos folk. Rent generellt .

Iktorivil fungerar för väldigt många faktiskt otroligt bra mot ångest å social fobi med mera. Äter detta nu å kan säga att jag är mig själv igen å klarar av allt jag inte kunnat på 9 å ett. Halvt års tid. Tar 1 mg morgonen vid 09.00 mår bra dagen igenom. Tar en imovane till sänggåendet, ( varierar stilnoct och imovane varannan natt eller så) är rätt bra strategi har jag hört.

Iktorivil for the win, samt att det e som många säger , man kan ofta äta samma dos länge länge innan nån tolerans sker.
Vet några som ätit 0,5 mg i 10-14 år å fungerar lika bra än. .

Har en spontan fråga , om man äter iktorivil, kan man nån gång ta en stesolid under dagen, eller går den inte å ta om man tar iktorivil på morgonen dagligen.?

Nåt som blir sämre effekt eller något som sker ? Bra dåligt ? Inget märkbart ? Problem?
Iktorivil fungerar bra att ta under lång tid, kanske en av de bästa Bensodiazepinerna att långtidsmedicinera folk med som lider av grav GAD, PTSD osv. Jag har ätit 4 mg per dygn i 4 år och toleransutvecklingen för mig har varit noll. En annan kille här på forumet stod på samma dos i 16 år utan någon vidare toleransutveckling.

Det bästa med Iktorivil iallafall enligt mig är att du varken känner eller beter dig påverkat. Den ligger där i bakgrunden och raderar ut ångest men jag har iallafall aldrig upplevt något rus eller dyl av den.

Det är ingen fara att ta en Stesolid då och då även om du har Iktorivil i kroppen. Själv har jag Xanor vid sidan av att ta v.b men det behövs sällan. Det är alltså inte farligt.
Citera
2021-01-04, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Iktorivil fungerar bra att ta under lång tid, kanske en av de bästa Bensodiazepinerna att långtidsmedicinera folk med som lider av grav GAD, PTSD osv. Jag har ätit 4 mg per dygn i 4 år och toleransutvecklingen för mig har varit noll. En annan kille här på forumet stod på samma dos i 16 år utan någon vidare toleransutveckling.

Det bästa med Iktorivil iallafall enligt mig är att du varken känner eller beter dig påverkat. Den ligger där i bakgrunden och raderar ut ångest men jag har iallafall aldrig upplevt något rus eller dyl av den.

Det är ingen fara att ta en Stesolid då och då även om du har Iktorivil i kroppen. Själv har jag Xanor vid sidan av att ta v.b men det behövs sällan. Det är alltså inte farligt.

Ett stort stort tack för ett bra å informativt svar.
Jag känner personligen att jag mår för en gångsskull bra på nån medicin. Vet som inte hur länge man ska orka hålla på med alla andra mediciner å testa ...... å åren bara går när intorivilen fungerar .
Precis som du säger
, raderar ut all nervositet tycker jag å gör bara det jag dagligen kunde göra förrut utan att ens behöva tänka......

Okej tack !🌹 10 mg vid behov i sånna fall då nån gång av stesoliden?

Tacksam för svaret
Citera
2021-01-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Ett stort stort tack för ett bra å informativt svar.
Jag känner personligen att jag mår för en gångsskull bra på nån medicin. Vet som inte hur länge man ska orka hålla på med alla andra mediciner å testa ...... å åren bara går när intorivilen fungerar .
Precis som du säger
, raderar ut all nervositet tycker jag å gör bara det jag dagligen kunde göra förrut utan att ens behöva tänka......

Okej tack !🌹 10 mg vid behov i sånna fall då nån gång av stesoliden?

Tacksam för svaret

Bara en tanke....

En vecka för mig ser ut såhär

Måndag 1mg iktorivil
Imovane 7,5 mg kväll

Tisdag 1 mg iktorivil
Stilnoct 10 mg kväll

Onsdag 1 mg iktorivil
Imovane 7,5 mg
Kan hända nån gång 10 mg stesolid
1-2 gånger Max under en vecka , oftast 1 gång

Torsdag 1 mg iktorivil
Stilnoct 10 mg

Fredag 1 mg iktorivil
Imovane 7,5 mg
Lördag 1 mg iktorivil
Imovane 7,5 mg

Söndag
1mg iktorivil
Stilnoct 10 mg
Nån enstaka gång 10 mg stesolid

Ungefär så ser det ut en vanlig vecka.
Kan hända att jag tar en 10 mg sobril nån av dagarna ifall det är av behov , eller 1-2 st 1 mg alprazolam.

Är detta sätt rätt lågt å ok eller e det något som krockar eller något jag inte borde ta ihop under samma dag eller e det ingen större fara?
Blir så kluven ibland bara av vad en del säger / många säger så olika.

Känns inte direkt som nån super konsumtion tänker jag. Sobrilen och alprazolam använder jag otroligt sällan numera då jag känner att jag mår rätt bra på bara iktorivilen och imovane / stilnoct varierade från natt till natt för å sova.

Nån som har något å tillägga eller eller säga om detta?

Känns som dom flesta verkar äta större mängder generellt. Mest orolig för å få nå utsättningssymptom. Men det kanske jag inte får då jag ändå tar iktorivil till exempel. Å 1-2 stesolid i veckan kanske inte heller skulle orsak några utsättningssymptom då jag äter iktorivil å sobril ibland vid behov . Hur ska jag tänka å är det ok som jag har det eller ?
Sjukt tacksam för nån slags respons ❤️
Citera
2021-01-05, 01:13
Medlem
panterpupps avatar
En snabb fråga om doser av Zolpidem.
En bekant påstår att hon försökte ta livet av sig för några veckor sedan genom att äta 90 st 10 mg Zolpidem.
Hon påstår att hon bara blev kraftigt groggy.
175 cm, 75 kg typ.

Hur sant kan detta vara? Jag har mina tvivel om många saker när det gäller henne och i detta fallet verkar hon vara väldigt vårdslös med sanningen, right?

Vad säger expertisen?
Citera
2021-01-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
En snabb fråga om doser av Zolpidem.
En bekant påstår att hon försökte ta livet av sig för några veckor sedan genom att äta 90 st 10 mg Zolpidem.
Hon påstår att hon bara blev kraftigt groggy.
175 cm, 75 kg typ.

Hur sant kan detta vara? Jag har mina tvivel om många saker när det gäller henne och i detta fallet verkar hon vara väldigt vårdslös med sanningen, right?

Vad säger expertisen?
Kraftigt groggy eller till och med däckad hade hon varit absolut men inte en chans att hon skulle minnas det. LD50 ligger på 695mg/kg, alltså hela 52 gram för att det ska vara 50% risk att dö om man väger 75kg så den risken fanns aldrig. Hennes dos x50+. Hade jag som har tolerans ätit 10st så skulle jag vakna upp dagen efter utan att ens komma ihåg att jag tagit det förrän jag ser allt kaos jag ställt till med.
Citera
2021-01-05, 21:26
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knipper
Kraftigt groggy eller till och med däckad hade hon varit absolut men inte en chans att hon skulle minnas det. LD50 ligger på 695mg/kg, alltså hela 52 gram för att det ska vara 50% risk att dö om man väger 75kg så den risken fanns aldrig. Hennes dos x50+. Hade jag som har tolerans ätit 10st så skulle jag vakna upp dagen efter utan att ens komma ihåg att jag tagit det förrän jag ser allt kaos jag ställt till med.
Tack för ett utmärkt svar. Mycket lärdom där.
Jag ska ta ett samtal med henne igen. För både hennes och omgivningens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in