2019-02-19, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davand1
hej jag undrar om stilnoct gör en trött morgonen efter
induviduellt givetvis, men tror de flesta precis som jag inte känner av något märkbart dagen därpå pga av halveringstiden. jag har ätit imovane/stilnoct i över ett år och aldrig haft några som helst problem sålänge jag tar den runt 5 h innan jag ska gå upp.
Citera
2019-02-21, 02:19
Medlem
queenearths avatar
Har just nu Imovane 7,5 för mina sömnproblem men blir dödligt trött dagen efter (ni som vet, ni vet).
Kan man snacka med sin läkare och få det bytt till Stilnoct tror ni utan några problem?
Citera
2019-02-21, 02:28
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queenearth
Har just nu Imovane 7,5 för mina sömnproblem men blir dödligt trött dagen efter (ni som vet, ni vet).
Kan man snacka med sin läkare och få det bytt till Stilnoct tror ni utan några problem?

Låter konstigt då Zopiklon (Imovane) slutar ha effekt efter några timmar. En del som tar Imovane vaknar ju tom. på natten när tabletten gått ur efter bara några timmar och tycker den har för kort effekt. Det är ju trotsallt bara en insomningstablett och ingen sömntablett. Hade du däremot sagt tex. Theralen eller liknande hade jag förstått helt.

Bör dock inte vara svårt att byta till Stilnoct om du redan har Imovane då de är relativt lika, har för mig att Stilnoct har lite kortare verkanstid också men inte mycket (rätta mig om jag har fel).
Citera
2019-02-21, 15:37
Medlem
Har fått tag på ett gäng Zoplicone som ska vara tillverkade av HAB Pharmaceuticals, ska dessa vara okej att ta? Min vanliga medicin är som många andras restnoterad och gjorde ett tveksamt val i desperation.
Citera
2019-02-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkieIvan
Har fått tag på ett gäng Zoplicone som ska vara tillverkade av HAB Pharmaceuticals, ska dessa vara okej att ta? Min vanliga medicin är som många andras restnoterad och gjorde ett tveksamt val i desperation.
Jag kör dem och de fungerar precis som vanliga Imovane. Bra kvalité!
Citera
2019-02-21, 22:26
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UkieIvan

Ja fan svinbra!!! käkade dom förr nån gång med några folköl och cannabis. Fan vilken eufori!!! typ orgasm i kroppen..... skojar inte!!
Citera
2019-02-22, 15:12
Medlem
Pandarns avatar
Har nyss fått spanska zolpidem utskrivet, ville helst ha stilnox men pga lite svårt med den engelska kommunikationen så blev det zolpidem desgen comprimidos. Någon som upplever att de är likvärdiga eller är det stor skillnad mot stilnox?
Citera
2019-02-23, 03:00
Medlem
Skriver detta med ett fett leende på läpparna nu 20min efter poppat 7.5mg imovane!
Har inte mått så här bra på på 6år!!
Alla tecken om stress, huvudvärk, spänningar mm GONE! Så jävla skönt att för en gångs skull känna sig avslappnad i kroppen!
Nu blire blunda och hoppas på inte keffa yrdrömmar! Vill drömma om att chilla och lukta på en ros! God natt! 😊😊😊
Citera
2019-02-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Skriver detta med ett fett leende på läpparna nu 20min efter poppat 7.5mg imovane!
Har inte mått så här bra på på 6år!!
Alla tecken om stress, huvudvärk, spänningar mm GONE! Så jävla skönt att för en gångs skull känna sig avslappnad i kroppen!
Nu blire blunda och hoppas på inte keffa yrdrömmar! Vill drömma om att chilla och lukta på en ros! God natt! 😊😊😊

Fan vilken dunder sömn man fick! Så skönt!!
Citera
2019-02-25, 10:32
Medlem
Har haft riktigt stora sömnproblem sedan en bra tid tillbaka.
Fick då utskrivet Zolpidem Orifarm 5mg, 30st. Men efter använt dom i ca 1 vecka så fick jag en klåda som va något enormt på min kropp, kunde sitta i ett hörn o skaka så mycket som det kliades på armarna o benen.

Pratade nyss med läkaren och dom skrev ut istället Zopiclone Orion, 7,5 mg 30 tabletter.
Någon som har erfarenhet av att dessa ger klåda också? Läser man på biverkningarna så kan de ger klåda som Zolpidem Orifarm.

Men vad är skillnaden på dessa två?
Jag tog 2x Zolpidem Orifarm för gotta mig ibland på helgerna också, tänkte ju självklart ta Zopiclone Orion för gotta mig ibland också. Men är rädd för att klådan ska komma tillbaka :/ Va det hemskaste jag har varit med om helt ärligt.
Citera
2019-02-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjaapa
Har haft riktigt stora sömnproblem sedan en bra tid tillbaka.
Fick då utskrivet Zolpidem Orifarm 5mg, 30st. Men efter använt dom i ca 1 vecka så fick jag en klåda som va något enormt på min kropp, kunde sitta i ett hörn o skaka så mycket som det kliades på armarna o benen.

Pratade nyss med läkaren och dom skrev ut istället Zopiclone Orion, 7,5 mg 30 tabletter.
Någon som har erfarenhet av att dessa ger klåda också? Läser man på biverkningarna så kan de ger klåda som Zolpidem Orifarm.

Men vad är skillnaden på dessa två?
Jag tog 2x Zolpidem Orifarm för gotta mig ibland på helgerna också, tänkte ju självklart ta Zopiclone Orion för gotta mig ibland också. Men är rädd för att klådan ska komma tillbaka :/ Va det hemskaste jag har varit med om helt ärligt.
Låter som en allergisk reaktion. Du kanske är allergisk mot något bindemedel i just Stilnoct eller just det märket? Du kan ju köpa Postafen receptfritt(dyra jävla piller) mot klådan och ta 1 sådan en stund innan du poppar Stilnoct. Funkar väldigt bra mot opiatklåda iaf. Men jag förstår att det mer är en irriterande klåda än den goa klådan man får på opioider.

Jag har aldrig fått klåda på Stilnoct men däremot andra skumma biverkningar som bara kommer ibland eller på vissa märken. Ibland blir jag t.ex. starkt illamående och spyr hela natten. Dessa biverkningar har iaf jag aldrig fått på Imovane. Men det enda sättet är att prova helt enkelt. Alla reagerar olika, har en polare som inte får metallsmaken på Imovane t.ex.
Citera
2019-02-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Låter som en allergisk reaktion. Du kanske är allergisk mot något bindemedel i just Stilnoct eller just det märket? Du kan ju köpa Postafen receptfritt(dyra jävla piller) mot klådan och ta 1 sådan en stund innan du poppar Stilnoct. Funkar väldigt bra mot opiatklåda iaf. Men jag förstår att det mer är en irriterande klåda än den goa klådan man får på opioider.

Jag har aldrig fått klåda på Stilnoct men däremot andra skumma biverkningar som bara kommer ibland eller på vissa märken. Ibland blir jag t.ex. starkt illamående och spyr hela natten. Dessa biverkningar har iaf jag aldrig fått på Imovane. Men det enda sättet är att prova helt enkelt. Alla reagerar olika, har en polare som inte får metallsmaken på Imovane t.ex.

Alright, ju fullt möjligt faktiskt, hoppas inte dessa nya tabletter ger mig klåda.
Jag käkade massa allergi tabletter, under 1 dag kunde jag plocka 8st i mig, då testade jag massa receptfria från apoteket, tog även recept allergitabletter från min morsa som har det utskrivet, det hjälpte ju, men tog fortfarande 1-2h innan det försvann.

Nu efter jag slutade ta den första sorten så tog det ca 2 veckor tills det slutade klias, kan få det lite ibland nu efter 3 veckor, men verkligen inte så extremt som jag har.
Fick extrem klåda direkt efter duschen också vilket va konstigt.
Men tack för din åsikt o input ! Tummen upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in