Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-07, 22:01
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paddington
Det blev nog ett ordentligt "flumm" med tanke på den uteblivna uppföljningen.

Zopiclone är ganska potent, jag tycker att de är utmärkta att sova på. Väl så bra som Imovane (zolpidem). De har dessutom längre halveringstid så att man inte känner sig helt jävla skakig när man vaknar.

Tyvärr smakar det riktigt vedervärdigt i munnen under eliminationstiden (typ 12h på 1-2 st 7,5mg).

Dessutom är de i klass med horse ur beroendepotential som alla andra benso (analoger).

Imovane=zopiclon, stilnoct=zolpidem
Citera
2007-06-08, 06:08
Bannlyst
Det här kanske skulle pass

Av Imovan blir iallafall jag sömnig, somnar in på ett mkt tröttare sätt än ex Stilnoct. Har aldrig kunnat flumma på Imovan, men Stilnoct däremot, då har det hänt grejer.

Black-outer till och från, ser mig själv stå i spegeln, sminka mig och sjunga: "I`, gonna gett goood"....nån påhittad melodi typ. Känner mig vackrast i världen, öppen för allt, skönt avslappnad, men ändå lite på G.
Helt plötsligt befinner jag mig vid Odenplan. Minns inte ens när jag gick hemifrån.
Känner mig ha ett jäkla bra självförtroende, så jag går in och börjar flirta med kassören på 7-11!
Jag får en hel del konstiga blickar av honom
Citera
2007-06-08, 09:00
Bannlyst
jag igen

Skrev nyss en sk tripp-rapport om min första konstiga flum-upplevelse med Stilnoct. Fast jag kanske skulle skrivit rapporten på den här tråden istället?

Fan!

Fast iallafall JAG ser hallisar och hör saker etc på dom pillren.

Får se vad Moderatorn säger. Ujujuj!
Citera
2007-06-10, 22:43
Medlem
Den stora tråden om Imovane, sammanfogad. Frågor tas här.

Går det att få någon effekt av imovane 7,5 mg tabletter än sömnighet?
Tänkte om man kan få en skön känsla.. flyga bort lite med tankarna ur denna värd en liten stund med hjälp av imovane. ur många tabletter är ok att ta isåfall utan att det blir risk för överdos eller liknande.

Fungerar det med imovane?
Citera
2007-06-10, 22:53
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krulliz
Går det att få någon effekt av imovane 7,5 mg tabletter än sömnighet?
Tänkte om man kan få en skön känsla.. flyga bort lite med tankarna ur denna värd en liten stund med hjälp av imovane. ur många tabletter är ok att ta isåfall utan att det blir risk för överdos eller liknande.

Fungerar det med imovane?

Ja du bir rejält flummig av imovane. Dom är inte särskilta toxiska utan den största risken är att du gör bort dig eller gör riktigt dumma saker. Börja med två utan alkohol. Det absolut skönaste är att gå och lägga dig och må lite bra innan du somnar.
Citera
2007-06-10, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Ja du bir rejält flummig av imovane. Dom är inte särskilta toxiska utan den största risken är att du gör bort dig eller gör riktigt dumma saker. Börja med två utan alkohol. Det absolut skönaste är att gå och lägga dig och må lite bra innan du somnar.

Låter skönt, nujust får jag (nästan) ingen effekt av en imovane (7,5mg), så kan jag ta typ 3st och få känna skön kännsla? Så man ens någon gång får gå och lägga sig utan panik?
Citera
2007-06-10, 23:12
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Låter skönt, nujust får jag (nästan) ingen effekt av en imovane (7,5mg), så kan jag ta typ 3st och få känna skön kännsla? Så man ens någon gång får gå och lägga sig utan panik?

Ja, men gå och lägg dig. Risken med imovane men framförallt stilnoct är att man lyckas slänga i sig betydligt fler än planerat om man håller sig vaken.
Citera
2007-06-10, 23:52
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Ja, men gå och lägg dig. Risken med imovane men framförallt stilnoct är att man lyckas slänga i sig betydligt fler än planerat om man håller sig vaken.
Man blir glupsk som fan av skiten, men jag tycker imovane är något mer förglupskande än stilnoct!
Citera
2007-06-11, 01:38
Medlem
Tomte99s avatar
Akta dig för att ta för många bara. Tog 10mg (1,5 tablett) Imovane + 3 5.8 öl.

Äventyret slutade med att morsan väckte mig då jag hade slocknat framför tvn, med choklad överallt (blev tydligen väldigt sugen på det), Sen så la jag mig tydligen i min säng med kläderna på och utan täcke. Så dom fick väcka mig igen. Jag själv kommer inte ihåg ett piss utav detta utan brorsan berättade det för mig. Men har du aldrig provat Imovane förut så räcker det nog med en tablett för att flumma. Men det kanske är Individuellt.

Sen så blir iaf jag som en zombie dagen efter. Känner fortfarande hur trög jag är i skallen, så ta det lugnt!
Citera
2007-06-11, 07:34
Medlem
Dra i dig några stycken och bedöm själv!
Citera
2007-06-11, 16:19
Medlem
3st 7,5mg imovane sotppade jag i mig, ingen som helst verkan!
Somnade bara efter en timme eller två.
Citera
2007-06-11, 16:32
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
3st 7,5mg imovane sotppade jag i mig, ingen som helst verkan!
Somnade bara efter en timme eller två.

Blanda med alkohol och du kommer bli heeelt borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in