Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-24, 00:37
Medlem
Kingfishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fandorin
Nej, allvarligt. Har mördaren i Strömstad våldtagit och slagit ihjäl kvinnan därför att han är vad det nu är för "utomnordisk" nationalitet han är?! Finns det något som tyder på det? Knappast.

Självklar spelar nationaliteten roll eller rättare sagt den kultur som nationaliteten medför. Hur ska man annars förklara den enorma överrepresentationen bland mattflygare i brottsstatistiken, samt östasiaternas frånvaro?

Det är ju inte precis någon högoddsare denna ”enligt polisen inte nordisk medborgare” just är en kamelkullare och inte en blyg japan.
2007-07-24, 07:39
Medlem
Dickswedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
Självklar spelar nationaliteten roll eller rättare sagt den kultur som nationaliteten medför. Hur ska man annars förklara den enorma överrepresentationen bland mattflygare i brottsstatistiken, samt östasiaternas frånvaro?

Det är ju inte precis någon högoddsare denna ”enligt polisen inte nordisk medborgare” just är en kamelkullare och inte en blyg japan.

Tänka sig att AB gick ut med följande idag: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1125570,00.html

"Den misstänkte mördaren kom till Sverige för drygt ett halvår sedan. Han är sedan oktober förra året gift med en 22-årig svenska. Under våren har mannen studerat svenska i Göteborg. Han kom till Strömstad för att sommarjobba."
2007-07-24, 08:18
Medlem
Sr_71s avatar
Skrämmande utveckling med tanke på att ingen verkar bry sig! Det är ju en sjuk utveckling av all slags krimminalitet. Vad gör politikerna? Det är ju för fan deras skyldighet att börja röja upp bland dessa krimminella drägg som verkar översvämma detta land!!

Och tidningarna som bara fortsätter och mata oss med denna tolleranssjuka, som vi måsta läsa om varje minut! Hur synd det är, hur jävla krigsskade och bla bla bla. Nej men fy faaaaan vad trött man blir på denna slappa, fega, inställning
2007-07-24, 08:25
Medlem
Chamoniards avatar
Finns det ingen møjlighet att diskutera mordet istællet?
Vi kan sæker diskutera invandraraspekten senare?
2007-07-24, 08:37
Medlem
Nils Gustavssons avatar
Brasilianare enligt Norsk media.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153506

När en ambulansförare blir berörd så kan det inte ha varit en vacker syn.

I DDR-Sverige får man gå utomlands om man ska få information om vad som händer inom landets gränser.
2007-07-24, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dickswede
Tänka sig att AB gick ut med följande idag: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1125570,00.html

"Den misstänkte mördaren kom till Sverige för drygt ett halvår sedan. Han är sedan oktober förra året gift med en 22-årig svenska. Under våren har mannen studerat svenska i Göteborg. Han kom till Strömstad för att sommarjobba."

Där sprack det där med mattflygare - en sån skulle nämligen aldrig sommarjobba. Bidrag+svartjobb på kebabhaket är det som gäller.

En brasse alltså. Kåta odjur det där...
2007-07-24, 09:47
Medlem
http://www.gt.se/nyheter/1.771235/darfor-dodade-jag-smabarnsmamman

Kvällstidning om misstänkte mördaren:

– Han var en av de lugnaste killar jag känner.
Han gjorde aldrig mycket väsen av sig, säger en vän.

Så står det ofta...
2007-07-24, 10:31
Medlem
stoppsmälls avatar
Man kan ju säga så här:

Skulle utlänningen aldrig blivit insläppt hade ju kvinnan med största sannorlikhet levt idag, eller hur?

Släpp inte in dom och skicka tillbaka de som redan är här, är min medicin.

Kanske det blir mediastorm i olika svenska och utländska medier. Men vi som faktiskt bor här och tvingas leva med faktum att vi blir mördade av utlänningar för de mest banala saker, kommer ju trivas. Och det är väl det som är meningen?

//ss
2007-07-24, 10:36
Medlem
Ja, det är väl några hundratusen som skulle härifrån.
2007-07-24, 13:31
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Där sprack det där med mattflygare - en sån skulle nämligen aldrig sommarjobba. Bidrag+svartjobb på kebabhaket är det som gäller.

En brasse alltså. Kåta odjur det där...

Det finns ju alla möjliga sorters människor i Brasilien, landet är ju mångrasligt till max. Jag tror dock att i detta fallet handlar det om en mulattneger, brottets vansinnga art tyder på det.
2007-07-24, 14:36
Medlem
Datasjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det finns ju alla möjliga sorters människor i Brasilien, landet är ju mångrasligt till max. Jag tror dock att i detta fallet handlar det om en mulattneger, brottets vansinnga art tyder på det.
Eller avkomman till någon av alla krigsförbrytare som invandrade till Brasilien efter andra världskriget.
2007-07-24, 14:45
Medlem
Presidents avatar
Jag trodde att svenskar gillade brassar, går runt med deras flagga och hejjar på deras fotbollslag och sådant.

Jag tror att killen ville vänsterprassla när han va full, men nånting gick snett, pang bing bang.. hon dog! tror inte att det var avsiktligt. han får nog 4år och utvisning som följd, sen överklagar frugan och då får han stanna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in