Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
En instiftan utav ett pris vore kanske på sin plats?
En toppenidé under premissen att berikarna avlivar varandra. Det är absolut positivt! I en utsåld Globen kan vi ha årets
Berikar-Awards 2007
Men det skär i hjärtat varje gång en svensk mördas av en barbarisk berikare
Citat:
Tyvärr så kommer Svensson aldrig att komma till den insikten då dom endast får reda på utav en bråkdel utav allt som händer kring berikarna i landet, de benämns allt som oftast som svenskar i media och det köper Svensson.
Sen gör ju nyheterna då och då några snyftreportage som nu senast när dom väldigt uttryckligt påpekade att de män som räddat ett barn ur ett brinnande hus minsann bodde på flyktingförläggningen bredvid och riskerade sina egna liv för att hjälpa barnet och eftersom hela reportaget egentligen handlade mer om deras räddningsaktion på barnet än det faktum att barnets mor faktiskt omkom i branden så gör ett sådant reportage mer gott för berikarna än vad tio rapporter om berikningsmord gör ont för berikarna i landet.
Tänkte på det jag med. All fokus låg på att det just var berikare räddat barnet i fråga från lägenheten.
Varför all fokus på att de är berikare då?
Är inte alla lika? Media gör skillnad på "flyktingar" och svenskar. Rasism?!
Förresten så luktar det lite Jordkulefamiljen och våldtäkten på Liljeholmen här tycker jag...
Intervju med ´hjältarna´
"
Ali Ashour klättrade upp till balkongen på andra våningen medan Jalal Al Aigam tog sig upp till den första våningen och tillsammans langade de ner barnet, en treårig pojke.
Hur tog ni er upp?
- Jag vet inte, vi bara gjorde det. Det viktiga var att få ner barnet, säger Ali Eshan Fadel."