2007-07-23, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsensus
En toppenidé under premissen att berikarna avlivar varandra. Det är absolut positivt! I en utsåld Globen kan vi ha årets Berikar-Awards 2007
Men det skär i hjärtat varje gång en svensk mördas av en barbarisk berikare

Tänkte på det jag med. All fokus låg på att det just var berikare räddat barnet i fråga från lägenheten.
Varför all fokus på att de är berikare då?
Är inte alla lika? Media gör skillnad på "flyktingar" och svenskar. Rasism?!

Förresten så luktar det lite Jordkulefamiljen och våldtäkten på Liljeholmen här tycker jag...

Intervju med ´hjältarna´

"Ali Ashour klättrade upp till balkongen på andra våningen medan Jalal Al Aigam tog sig upp till den första våningen och tillsammans langade de ner barnet, en treårig pojke.

Hur tog ni er upp?

- Jag vet inte, vi bara gjorde det. Det viktiga var att få ner barnet, säger Ali Eshan Fadel
."

Dom höll på och gruppvåldta modern när en utav dom välte ut ett levande ljus och lägenheten övertändes, då tog dom barnet med sig och flydde, egentligen hade dom tänkt sälja barnet men dom sprang rakt i famnen på räddningsaktionen och tvingades bli "hjältar" istället.

Där har ni sanningen gott folk
2007-07-23, 19:13
Medlem
Dickswedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Dom höll på och gruppvåldta modern när en utav dom välte ut ett levande ljus och lägenheten övertändes, då tog dom barnet med sig och flydde, egentligen hade dom tänkt sälja barnet men dom sprang rakt i famnen på räddningsaktionen och tvingades bli "hjältar" istället.

Där har ni sanningen gott folk

Eller också är det någon av dem som är far till barnet och det är dennes chans att få uppehållstillstånd....

Hjärnsläpp - citerade tidigare inlägg och snöade in mig på Filipstad-händelsen. Sorry!
2007-07-23, 19:18
Medlem
rotbergs avatar
Hur skall ni ha det? Strömstad eller Filipstad?
2007-07-23, 19:32
Medlem
Citat:
Sen gör ju nyheterna då och då några snyftreportage som nu senast när dom väldigt uttryckligt påpekade att de män som räddat ett barn ur ett brinnande hus minsann bodde på flyktingförläggningen bredvid och riskerade sina egna liv för att hjälpa barnet och eftersom hela reportaget egentligen handlade mer om deras räddningsaktion på barnet än det faktum att barnets mor faktiskt omkom i branden så gör ett sådant reportage mer gott för berikarna än vad tio rapporter om berikningsmord gör ont för berikarna i landet.

Berikarna, berikarna... Du har aldrig tänkt tanken att det kan finnas såväl svinpälsar som riktiga hjältar bland våra invandrare?!

Det vore intressantare att få info som har med fallet att göra än att läsa det här rasse-dravlet i just Krim-forumet. Du kan väl starta en diskussion om invandrares brottslighet på I&I eller NS.
2007-07-23, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fandorin
Berikarna, berikarna... Du har aldrig tänkt tanken att det kan finnas såväl svinpälsar som riktiga hjältar bland våra invandrare?!

Det vore intressantare att få info som har med fallet att göra än att läsa det här rasse-dravlet i just Krim-forumet. Du kan väl starta en diskussion om invandrares brottslighet på I&I eller NS.

Det är väl en självklarhet att det finns både bra och dåliga berikare, något annat har jag väl aldrig påstått?

Däremot så blir det väldigt fel när media endast visar upp det goda och döljer det onda, det var det som jag ville påvisa.
2007-07-23, 20:55
Medlem
Citat:
Det är väl en självklarhet att det finns både bra och dåliga berikare, något annat har jag väl aldrig påstått?

Däremot så blir det väldigt fel när media endast visar upp det goda och döljer det onda, det var det som jag ville påvisa.

Okej. Jag antog kanske felaktigt att du med ditt ordval här och i andra inlägg ville visa att du tycker att alla invandrare ("berikare") är av samma skrot och korn.

Men förövarens kulturella bakgrund eller etnicitet har ändå inte med det här fallet att göra. Tror jag. Det verkar ju inte handla om något "hedersmord" eller liknande? Snarare ännu en man som slagit ihjäl ännu en kvinna. Eller ännu en berusad/påtänd snubbe som supit/knarkat sig galen. Så varför skulle någon tidning egentligen skriva från vilket land han kommer? Det är lika relevant som vilket fotbollslag han hejar på.

Mannen har hursomhelst erkänt och det finns kanske inte så mycket mer att tillägga i Krim-forumet. Inte mycket att spekulera kring vad gäller själva brottet. Eller sitter någon här på mer info?
2007-07-23, 20:57
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:

Sen när har media bara visat det goda? Verkar vara tvärtom, därav mångas bild av det såkallade samhället. Blöjnasizter på flashback som läser i media och är så upprivna över hur vi kan ta in massa invandrare, inte finns det något som helst gott med packet som anländer.

Nu antyder jag inte att detta stämmer in på dig, du får ursäkta mig om du tog illa upp.

Mvh
2007-07-23, 21:00
Medlem
Citat:
Okej. Jag antog kanske felaktigt att du med ditt ordval här och i andra inlägg ville visa att du tycker att alla invandrare ("berikare") är av samma skrot och korn.

Men förövarens kulturella bakgrund eller etnicitet har ändå inte med det här fallet att göra. Tror jag. Det verkar ju inte handla om något "hedersmord" eller liknande? Snarare ännu en man som slagit ihjäl ännu en kvinna. Eller ännu en berusad/påtänd snubbe som supit/knarkat sig galen. Så varför skulle någon tidning egentligen skriva från vilket land han kommer? Det är lika relevant som vilket fotbollslag han hejar på.

Mannen har hursomhelst erkänt och det finns kanske inte så mycket mer att tillägga i Krim-forumet. Inte mycket att spekulera kring vad gäller själva brottet. Eller sitter någon här på mer info?

Det är givetvis utav största vikt att allmänheten får veta vad våra berikare egentligen gör här i landet, namn och nationalitet borde alltid skrivas ut då någon utav de begått ett brott.
De brott som begås utav våra berikare är nämligen brott som skulle ha kunnat undvikas eftersom vi inte behöver ha dom här i landet.

Sen är det som jag sagt tidigare livstids och omedelbar utvisning som gäller för minsta lilla brott du döms som skyldig till, fängelsestraffet avtjänas i ditt hemland.

Behöver jag ens säga att gränserna skall stängas omedelbart?
2007-07-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Sen när har media bara visat det goda? Verkar vara tvärtom, därav mångas bild av det såkallade samhället. Blöjnasizter på flashback som läser i media och är så upprivna över hur vi kan ta in massa invandrare, inte finns det något som helst gott med packet som anländer.

Nu antyder jag inte att detta stämmer in på dig, du får ursäkta mig om du tog illa upp.

Mvh

Jag tar absolut inte illa upp, men om du anser att medias rapportering ger en väl avspeglad bild utav verkligheten så är du ytterst naivt lagd.
2007-07-23, 21:10
Medlem
ganjabarnets avatar
Citat:
Jag tar absolut inte illa upp, men om du anser att medias rapportering ger en väl avspeglad bild utav verkligheten så är du ytterst naivt lagd.

Ok, bra att du inte tog illa vid.

Jag anser inte att media förmedlar en verklig bild av samhället, däremot anser jag att de inte förmedlar en positiv bild av invandrare trots sitt försök till att dölja identiten. Det i sin tur ger en mer enformig ton på invandrare i sig, skulle se mer av invandrare som sköter sig i media, inte bara för att de gjort något speciellt mest bara för att visa att de finns.

Mvh
2007-07-23, 22:39
Medlem
Citat:
Det är givetvis utav största vikt att allmänheten får veta vad våra berikare egentligen gör här i landet, namn och nationalitet borde alltid skrivas ut då någon utav de begått ett brott.

Och hur hantera de statslösa? Såsom Palestinier, kurder och andra utan egen nationalitet?

Nej, allvarligt. Har mördaren i Strömstad våldtagit och slagit ihjäl kvinnan därför att han är vad det nu är för "utomnordisk" nationalitet han är?! Finns det något som tyder på det? Knappast. Så att lägga allt fokus på hans (och andra missdådares) nationalitet är inte relevant i ett Krim-forum. Den diskussionen bör ligga i I&I eller NS eller Media. (Och gör det antagligen redan).
2007-07-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganjabarnet
Ok, bra att du inte tog illa vid.

Jag anser inte att media förmedlar en verklig bild av samhället, däremot anser jag att de inte förmedlar en positiv bild av invandrare trots sitt försök till att dölja identiten. Det i sin tur ger en mer enformig ton på invandrare i sig, skulle se mer av invandrare som sköter sig i media, inte bara för att de gjort något speciellt mest bara för att visa att de finns.

Mvh

Återigen då, om du anser att media ger en negativ bild utav invandringen så är du också helt otroligt fel ute.

Varför skall man visa upp invandrare som sköter sig i media i större utsträckning tycker du?

Kan man inte visa det onda skall man inte visa det goda.

Citat:
Och hur hantera de statslösa? Såsom Palestinier, kurder och andra utan egen nationalitet?

Nej, allvarligt. Har mördaren i Strömstad våldtagit och slagit ihjäl kvinnan därför att han är vad det nu är för "utomnordisk" nationalitet han är?! Finns det något som tyder på det? Knappast. Så att lägga allt fokus på hans (och andra missdådares) nationalitet är inte relevant i ett Krim-forum. Den diskussionen bör ligga i I&I eller NS eller Media. (Och gör det antagligen redan).

För enkelhetens skull kan man ju skicka de till Kurdistan och Palestina så får dom därifrån sen åka vidare till Turkiet, Iran, Irak, Israel, Jordanien eller vart dom nu kom ifrån från början, poängen är att de inte skall vara Sveriges problem.

Det handlar fortfarande om att invandrares kriminella gärningar skulle vi på ett mycket enkelt sätt kunna vara utan i Sverige, är det verkligen så svårt att förstå att det räcker med våra svenska kriminella element, vi behöver inte övriga världens kriminella här också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in