Flashback bygger pepparkakshus!
2007-07-24, 15:19
Medlem
stoppsmälls avatar
Åfan, en Brasse...

men det blir väl sorgereportage i Aftonbladet om hans svåra uppväxt. Han har varit utsatt för polisens dödsaptruller, levt på gatan sedan hans alkoholiserade föräldrar slängde ut honom i 6-års åldern osv.

En mediakåt kändisadvokat kommer försvara brassen och Jan Guillou kommer skriva i sin kolumn om rasist-svenskarnas hämndbegär på den stackars utlänningen och komma med sina svammelteorier. Fan vet om det inte blir ett par uttalande av nån kriminolog också. Ju fler som profiterar på mordet desto bättre.

Naturligtvis får den döda kvinnans barn bara 20 000:- för att hon blev utan mamma. Inte ens en bråkdel av vad advokaten tar/får, men hon får ju ändå barnpension, så hon ska säkert klara sig...

fy fan

//ss
2007-07-24, 15:41
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 940in
Hon blev tydligen våldtagen och sedan ihjälsparkad! Var där hon hittades och pissa igår natt!
VAA? Behövde vi verkligen veta detta? Antingen så har du galopperande blåskatarr eller så saknar du all form av självinsikt.
2007-07-24, 15:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naggits
Tycker att det enda man läser om nu i tidningen är mord och våldtäkter, va är det som händer egentligen!?
Förutom brotten i sig? Ingenting förutom selektiva observationer. T.ex. så försvinner det folk hela tiden, men det är bara de som är tillräckligt söta som får uppmärksamhet.
2007-07-24, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Jag trodde att svenskar gillade brassar, går runt med deras flagga och hejjar på deras fotbollslag och sådant.
Jag tror att killen ville vänsterprassla när han va full, men nånting gick snett, pang bing bang.. hon dog! tror inte att det var avsiktligt. han får nog 4år och utvisning som följd, sen överklagar frugan och då får han stanna.

Vad har det egentligen med saken att göra?
En sexualmördare blir väl inte plötsligt populär för att han råkar komma från ett land som enligt många är bäst i världen på fotboll?
2007-07-24, 17:48
Medlem
PreDampors avatar
Möjlig sexualförbrytare, stats added!

Citat:
Kvinnen hadde ifølge Bråthen fått slått inn den venstre siden av hodet. I smuget der hun lå var det blodspor oppover veggene, forteller 58-åringen, som var svært preget av hendelsen da VG Nett snakket med ham.

Citat:
Jeg har jobbet som frivillig ambulansesjåfør i tolv år, men da har jeg vært forberedt på forferdelige ting. Dette her var noe annet. Jeg har knapt klart å spise det siste døgnet, sier Bråthen

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=153506

Citat:
Kvinnen ble funnet med store hodeskader, og skal ha vært delvis avkledd.

Någon som har lyckats ordna en bild på gm?
2007-07-24, 19:31
Medlem
zezilias avatar
Han var tydligen danslärare, i capoeira. Har testat capoeira två ggr, och milt sagt var jag spyfärdig av det passet, d v s ytterst konditionskrävande. Skulle det vara tal om ett våldtäktsförsök så borde en capoeiratränare ha klarat att brotta ner en småbarnsmamma utan plankan till hjälp. Mysko det här!
2007-07-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
Självklar spelar nationaliteten roll eller rättare sagt den kultur som nationaliteten medför. Hur ska man annars förklara den enorma överrepresentationen bland mattflygare i brottsstatistiken, samt östasiaternas frånvaro?

Det är ju inte precis någon högoddsare denna ”enligt polisen inte nordisk medborgare” just är en kamelkullare och inte en blyg japan.

Jag menar att det inte verkar vara ett kulturellt betingat brott, såsom t.ex. ett hedersmord. I alla fall rör det sig inte om en kultur specifik för just brasilianare, eller någon annan utomnordisk nationalitet.

Den som verkligen är intresserad av att sätta stopp för liknande illdåd bör snarare fokusera på den/de gemensamma nämnare som våldtäktsmän har än gärningsmannens nationalitet/kultur/etnicitet. En våldtäktsman som är född och uppvuxen i Sverige har något gemensamt med denne brasilianske våldtäktsman, även om de inte har samma hudfärg, hårfärg, religion eller annan kulturell bakgrund. Och den stora majoriteten av folk (såväl infödda svennar som blattar) har inte vad det nu är som får de här kräken att våldta och mörda.

Kanske skulle viss brottslighet minska om man stoppade all invandring (alltså även från de nordiska länderna eftersom en hel del av de ”invandrare” som begår brott i Sverige kommer från Norge, Finland, Island eller Danmark) och utvisade alla som bosatt sig i Sverige sedan 1950-talet. Men för mig är den tanken absurd, eftersom invandring och möten mellan kulturer långt ifrån bara medfört sådan skit som våldtäkter, narkotikahandel och mord.
2007-07-25, 08:34
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezilia
Mysko det här!

Nej inte alls mysko, det verkar vara en neger som jag trodde. Kolla på Expressen (http://www.gt.se/nyheter/1.772657/danslararen-jag-forsokte-avvapna-henne), de har varit snälla och satt in en bild där man ser lite av skinnet på honom, samtidigt som de låtit två bleka svennar vara med på bilden så man ser att fotot inte är underexponerat. Det här är ett typiskt negerbrott. Om ni hade följt utländsk press så hade ni känt igen brottstypen omeldebart. För en svensk kan det verkar omöjligt att förstå, men en neger lever helt i nuet. Småbarnsmamman förödmjukade förmodligen honom på något vis (förmodligen trodde hon att hon landat sig en sk "storkukeneger" men det var han inte och då skrattade hon) och då spöade han skiten ur henne med plankan utan en tanke på vad det skulle innebära. Sen lugnade han ner sig och blev normal. Sådant extremt beteende är normalt för negrer.
2007-07-25, 08:40
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fandorin
Och den stora majoriteten av folk (såväl infödda svennar som blattar) har inte vad det nu är som får de här kräken att våldta och mörda.

Det stämmer inte riktigt om man kollar på brottsstatistiken. Exvis ca 20% av nordafrikanerna i Sverige har åkt dit på någon typ av brott, och då hälften av dem är kvinnor och en stor del är underåriga barn, så betyder det att bland vuxna nordafrikaner är brottslingar förmodligen i majoritet.
Jag vill inte vara personlig, men ni ger uttryck för ett typiskt tankefel man ofta ser hos liberaler - nämligen det att man tror att alla andra är som en själv. När ni vaknar upp - om ni vaknar upp - och når självinsikt kommer ni att komma över till min sida.
2007-07-25, 10:25
Medlem
Det här är ju lite OffTopic men jag lägger in det i tråden i alla fall.

Citat:
Medan 24-åringen häktades i Uddevalla, samlades grannar hemma hos den mördade kvinnans sambo för att trösta.

Det troliga i det här fallet är ju att dessa två (den mördade och mördaren) var på väg att vara eller redan hade varit otrogna mot sina respektive, vilka känslor är det egentligen som snurrar runt i den mördade kvinnans sambos huvud nu?
Är han förbannad på henne för att hon var otrogen mot honom och bryr sig inte lika mycket om det faktum att hon nu är död?
Eller bryr han sig inte alls om det faktum att hennes svek gentemot honom troligtvis blev hennes död?

Vad tror ni, hur känner han inför detta något tillkrånglade läge?
2007-07-25, 11:46
Medlem
zezilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det här är ju lite OffTopic men jag lägger in det i tråden i alla fall.

Det troliga i det här fallet är ju att dessa två (den mördade och mördaren) var på väg att vara eller redan hade varit otrogna mot sina respektive, vilka känslor är det egentligen som snurrar runt i den mördade kvinnans sambos huvud nu?
Är han förbannad på henne för att hon var otrogen mot honom och bryr sig inte lika mycket om det faktum att hon nu är död?
Eller bryr han sig inte alls om det faktum att hennes svek gentemot honom troligtvis blev hennes död?

Vad tror ni, hur känner han inför detta något tillkrånglade läge?

Behöver inte alls vara så! Själv var jag ute och dansade för ngr veckor sedan (dansade i två timmar med en mörkhyad man och JAG hade definitivt inga andra intentioner än att just dansa eftersom jag har en man jag älskar och tanken på otrohet finns inte på kartan). Efter dansen sa jag till honom att nu ska jag gå hem och då sa han "trodde vi skulle gå hem tillsammans". Vad jag vill säga med detta är att en kvinna mycket väl kan roa sig med att dansa med en man en hel kväll utan en tanke på sex medan män inte verkar ha fattat att så kan vara fallet så när en kvinna säger nej så kan det tyvärr sluta med en träpåk i huvet.
2007-07-25, 11:53
Medlem
Raouls avatar
Något som vet mer om danslärarens giftermål i Sverige?
Har han blivit importerad till någon svensk sexturistkvinna eller vad är det frågan om? Är det vanligt att importera Brasilianska män?
http://www.gt.se/polopoly_fs/1.772655!defaultImage/750014628.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det stämmer inte riktigt om man kollar på brottsstatistiken. Exvis ca 20% av nordafrikanerna i Sverige har åkt dit på någon typ av brott, och då hälften av dem är kvinnor och en stor del är underåriga barn, så betyder det att bland vuxna nordafrikaner är brottslingar förmodligen i majoritet.
Korrekt. För Östafrikaner är siffran än mer garverande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in