2009-10-07, 20:52
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Hmm... I högstadiet så hade dörren in till hemkunskapssalen ett runt fönster på ca 160 cm höjd. Så när vår parallellklass hade satt sig för att äta (random vidbrännt skit förmodar jag) så drar jag ner byxorna, kompis 1 knackar på dörren (alla vänder sig om och tittar mot fönstret) och polare 2 lyfter upp mig och pressar min luddiga röv mot fönstret... De flesta fastade resten av den dagen...
Citera
2009-10-07, 23:05
Medlem
The-Johans avatar
en grej som två in min klass gjorde, fast jag var med på en liten kant. Det är så att i våran skola så sätter dom i expeditionen upp en speciell lapp med lärarens namn på upp på anslagstavlan när denna är sjuk. Och då kom vi på idén att göra en egen fejk lapp, så vi tog kort på en redan uppsatt lapp av en annan lärare och försökte skriva av den på datorn, typsnitten var inget problem men storleken på texten och placeringen på pappret var lite svårare. Men efter ett tag så var fejklappen med våran mest hatade lärare klar. Så vi satte upp den på anslagstavlan och hade lektion som vanligt(den hatade lärarens lektion var den sista). Men tillslut så kom läraren in under vår lektion vansinnig och sa vad som hade hänt, hon misstänkte såklart våran klass för vi var den mest jävligaste(i alla fall mot henne ). Men iallfall vi fick ju gå på den lektionen som vanligt men andra klasser som hade henne under dagen och som inte visste om att detta var ett skämt drog såklart hem så honne hade inga elever att undervisa under dagen, förutom våran klass då alltså

sen en annan grej som hände under högstadie tiden(den första var när jag gick på gymnasiet) var ett några elever i min klass hade köpt ett paket mjöl av nån anledning, men när mjölet blev tråkigt så bestämmde dom sig för att dumpa mjölet i en toalettstol, och efter det så spolade dom, men mjölet spolades inte ner, nej istället så blev alltihop med vattnet en deg som knappast städerskorna kunde få bort.

en annan sak som samma elever gjorde var att dom gjorde stopp i handfatet och toaletten(samma toalett föresten), och dörren var ganska tät så det blev några decimeter högt vatten där innen innan någon öppnade och då kom det en våg ut genom dörren så det stog vatten över hela golvet. Det läckte tydligen även ner en våning ner i källaren där alla betyg 50 år bakåt i tiden var arkiverade, dom flesta blev förstörda så dom som gjorde det fick betala skadestånd tror jag.

ja det finns nog mycket mer men detta var allt jag kom på för tillfället
Citera
2009-10-08, 00:32
Medlem
chajusongs avatar
härlig tråd.

Jävla rolig tråd, men mycket känns ju mest som skadeglädje och kanske inte PJ. Kan berätta om en liten hämnd jag och min polare utförde för några år sedan.

På den tiden bodde jag på andra våningen i ett hus och under mig bodde en, vad jag gissar var, sjukpensionär som var både blind och folkilsken. Eftersom han tillbringade det mesta av sin tid i lägenheten så utvecklade han också ett intensivt hat mot sina grannar och undertecknad var självklart inget undantag. Om man spelade musik eller gick över golvet började han slå med en käpp i sitt tak och skrika nere i sin lägenhet. Egentligen störde han mig inte så mycket men när han hade fått tag på numret till störningsjouren och dom kom och knackade på när jag satt med några polare som rökte lite blev det jävligt irriterande (för att inte tala om hur nojjiga dom blev). Vi bestämde oss för att det skulle jävlas tillbaks och slog våra kloka huvuden ihop.
En dag ringde min polare på gubbens dörr och när gubben öppnade sa han att han var ombedd av hyresvärden att göra en undersökning och uppehöll honom med frågor om boendekvaliteten i området (gubben hade en jävla massa att klaga på). Under tiden pillade jag in låskolven i dörren och tryckte ner den lilla spärren så att dörren inte skulle låsa sig automatiskt när den stängdes. Sen var det bara att sätta sig vid mitt fönster och vänta. Nästa gång gubbfan gick till affären var det bara att gå en trappa ner och kliva på.
Vi började med dom självklara sakerna, bytte ut salt mot socker och flyttade om i kök- och kylskåp. För att slippa störningsjouren ändrade vi snabbuppringningarna på hans hemtelefon, och ja, störningsjouren var inlagt där! Istället för nummer till assistenter, vårdcentral och andra vårdpaketsnummer blev det dyra telefonsextjänster. När småsakerna var lösta avslutade vi med det som var det egentliga buset och möblerade om lägenheten ordentligt. Alla möbler bytte plats med varandra och alla saker i lådor och liknande fick nya hemvister.
Allt som allt tog det en dryg timme och sen petade vi tillbaks säkringen så dörren gick i lås och gick upp och satte oss i min lägenhet igen och väntade på att gubben skulle komma tillbaks. När vi såg honom komma igen lade vi oss med öronen mot mitt hallgolv och väntade på vår final. Några sekunder efter att gubben kommit innanför dörren hördes ett enormt ”krasch”! Ca två meter in i hallen hade vi staplat upp det mesta av hans porslin och olika glasföremål i ett högt torn som bara väntade på att bli raserat av gubben.

Två dagar knackade farbror blå på dörren. Gubben misstänkte att någon hade gjort inbrott i hans lägenhet. Jag kan ge mig fan på att alla svarade precis som jag… ”Oj va hemskt, han har verkat väldigt förvirrad den senaste tiden…”

PS. Han slutade inte banka men han blev rädd för att lämna lägenheten obevakad. DS.
Citera
2009-10-08, 07:45
Medlem
martenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chajusong
TEXT.

idiot...
Citera
2009-10-08, 10:37
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martensson
idiot...

Moralist...
Citera
2009-10-08, 11:56
Medlem
martenssons avatar
Citat:
Moralist...

Nej, men någon gräns får man faktist sätta.... Men jag ska vara ärlig, jag tyckte själv det var förbannat kul, men hur idiotiskt som helst då man egentligen inte ska vara "dum" mot äldre
Citera
2009-10-08, 11:57
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martensson
Nej, men någon gräns får man faktist sätta.... Men jag ska vara ärlig, jag tyckte själv det var förbannat kul, men hur idiotiskt som helst då man egentligen inte ska vara "dum" mot äldre

Han var inte så mycket äldre, han var (antar jag) sjukpensionär dels för att han var blind och dels för att han var så jävla folkilsken. Gubbe är här mer en metnatlitet än en åldersbeteckning.
Citera
2009-10-08, 15:06
Medlem
martenssons avatar
Citat:
Han var inte så mycket äldre, han var (antar jag) sjukpensionär dels för att han var blind och dels för att han var så jävla folkilsken. Gubbe är här mer en metnatlitet än en åldersbeteckning.

Okej, men då förstår jag det nästan fullständigt... Pensionär för mig är att vara gammal, men dum som jag var så tänkte jag inte på förtidspension... Ber om ursäkt
Citera
2009-10-09, 21:38
Medlem
Många galet roliga pj:s här
Det roligaste var när jag och några till möblerade om lite avspärrningar. Vi spärrade då av alla utfarter till en rondell, klockan var nog ca 03:00.
Gud vad vi skrattade när det kom en liten jävla alto och körde ca. 5 varv i rondellen. Tillslut så körde han ut på en av infarterna coh vi kände att dagsverket var avklarat
Citera
2009-10-10, 00:04
Medlem
Dunkenkorvas avatar
En del saker på olika jobb.

Högst upp på köksskåp så fanns en del ugnsformar och byttor dessa fylls med vatten, den som sedan tar ned får en dusch! Simpelt ja,,, kul ,, ganska,,

Gräva hål bakom däck på bilar som är parkerade på grusparkering har utförts på arbetskamraters bilar. Även på div andra parkeringar. Tips; gräv djupt!

Binda fast bilar med kätting eller snöre. Farligt? ja. Kul? mycket

Ta en skärmdump och sedan lägga den som skrivbord, ta bort alla ikoner och startlisten, sen funkade visst inte datorn den helgen. Det ska inte sitta och nöjessurfa på arbetstid inte, om det inte är jag då.

Nu jobbar jag på en större arbetsplats med många datorer. Alla sätt att fucka upp datorer på är alltid bra. Särskilt på datorer som folk glömt att logga ut från, då tar man raskt och lägger in någon form av porrsida typ tube8 film och lägger som startsida för internet. Hade en som standard där bruden brölade som fan direkt, så var bara ljudet på blev det väldigt effektfullt!

Tömt konfetti från X-antal hålslag i skåp, sådana där med brevinkast i överkant.

Ett ställe jag jobbade på låg mitt ute i bushen så ingen låste sin bil. Det hände då att de blev fyllda med allehanda saker, utemöbler, stora stenar, granris, soppåsar...

"Glömma" uppochnervända koppar på diskbänken, när duktiga Märta kommer och klagar på att pojkspolingarna inte plockar undan disken och ska plocka in med en ator suck som början, några koppar är det gula ärtor i, andra ris och några strösocker.

Inte anonym men ändå
Fredag; tog bort en spis o ställde den i hissen, spärrade sedan hissen, när helgpersonalen kom som också veckohandlat så var ju såklart hissen trasig, o service skulle komma tidigast måndag! Sen sa vi att spisen pajat o var inlämnad så de fick dela på matlagningen hos en annan avdelning. Denna upprepades senare på annan avdelning fast med kylskåpet.
Citera
2009-10-11, 00:41
Medlem
En i min klass hade tagit med sin tandborste till skolan och lämnade den helt synlig i ett fack. När han inte såg tog min kompis den och drog borsten i röven och satte sedan tillbaka den Fan va vi garvade när han kom nästa morgon och vi frågade om han hade använt den och han svarade ja

Sen ändrade jag och några kompisar alla datorer så när man skrev och i word så ändrades det automatiskt till kuk Det blev några annorlunda uppsatser skrivna innan detta upptäcktes
Senast redigerad av Bronkz90 2009-10-11 kl. 01:01.
Citera
2009-10-13, 18:17
Medlem
flyttade kassaskåp

I lumpen hade vi 3st kassaskåp i korridoren somm innehöll slutstyckena till våra kpistar.en natt bytte vi plats på dom och flyttade över märkningarna.på morgonen skulle vårat befäl ge oss våra slutstycken.kom inte in fick ringa efter någon högre som hade nyckel.skåpet öppnades och det höll på att bli kompaniförbud.vi klarade oss... en annan lumpen grej.man fick 5dagar ledigt om någon nära anhörig avlidit.min farfar dog 5gånger fast han hade varit död i 15år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in