Jag tänkte skapa en tråd där vi alla kan dela med oss av de bästa practical jokes vi har hört talas om, men helst själva gjort eller varit delaktiga i - kanske även fallit offer för
Här är några av de bästa jag har att dela med mig av just nu:
Practical Joke #1
Denna vet jag har gjorts på riktigt
Tillvägagångssätt: Skapa en ny msn-adress, kom på något tjejnamn, ladda ner en film med någon cam-brud som strippar. Sen använder man sig av detta program:
http://www.fakewebcam.com/
Nästa steg är att hitta en lite naiv och sexuellt frustrerad polare som tål lite skämt. Vill man vara säker på att det går igenom kan man försöka ta kontakt via någon community, annars kan man låtsas att man bara råkade adda fel person på msn, men se till att det "klickar" och hamna i en konversation med ditt offer.
Led konversationen åt rätt håll - dvs cam-sex. Du spelar upp din filmsnutt, han runkar i cam - du spelar in det hela med t.ex.
www.fraps.com.
Efter det gäller det att ha tålamod, låt det gå lite tid så att polaren glömmer bort den intima stund han hade med främlingen på andra sidan datorskärmen.
Bjud över kompisen på lite kaffe eller något: "Just det, du måste se det roligaste klippet någonsin med en nolla som runkar i cam, kolla in det här!". Och sen är det bara att njuta av din polares min när han ser sig själv dra i snabeln på DIN datorskärm
VARNING: Eftersom jag är en moralisk person och en sann vän så skulle jag aldrig visa klippet för någon annan än "offret" och kanske någon annan i kompisgänget, därefter radera det helt. Jag rekommenderar inte något annat tillvägagångssätt, och välj erat offer varsamt
Practical Joke #2
Det här är en historia som jag har hört om självaste George Clooney, som sägs vara en riktig sucker för practical jokes. Minns inte var jag hörde den här historien, men den berättades av en gammal rumskamrat till honom på en amerikansk talkshow, och den är helt enkelt genialisk.
Denne rumskamrat hade en katt, och till denna katt hade han en kattlåda. George Clooney som är en riktig skojare fick en snilleblixt. Han såg till att hela tiden tömma lådan så fort katten hade gjort sitt, innan hans rumskamrat hann upptäcka något. Eftersom det var en innekatt började rumskamraten bli orolig för att katten inte bajsade, och började tro att den led av någon sorts förstoppning.
Killen blev mer och mer orolig, och började fundera på att ta katten till en veterinär. Sen en dag kom han hem, kollade på kattlådan och fick en STOR överraskning...
Clooney hade nämligen själv lagt en gigantisk kabel i kattlådan
Någon som har fler exempel att dela med sig?