Lite småbus här och där, busringningar och sånt när man var mindre..
En händelse som jag kommer på så här spontant utspelade sig på den gamla goda tiden då en viss Leif Loket Olsson var programledare på Bingolotto på 90-talet (numera är han väl mest känd som tvivelaktig stjärtgosse

)
Jag var som vanligt hos min kompis (bodde väl där mer eller mindre..) Varje helg söps det rejält hos min kompis, hennes styvpappa var en väldigt törstig man och det hände ofta att det dracks från fredag till söndag för att sedan upp och jobba på måndagen.
Som tur var så var det ingen som hade något dåligt ölsinne utan vi hade mest roligt av att studera de vuxnas bravader (vi var själva lite för unga för att vara med men det hände förstås då och då att vi lyckades få smaka lite vi också

Japp mao en riktig WT familj

).
Aja det här utspelade sig iaf en söndag kväll om jag inte missminner mig och min kompis styvpappa var rätt så dragen som vanligt. Han skulle på toaletten när vi plötsligt kom på att vi skulle skoja lite med honom.
Hemma hos kompisen så hade dom nyss köpt en trådlös telefon, och på själva huvudenheten så kunde man trycka på en knapp så ringde det i telefonluren så man skulle höra var den befann sig ifall man lagt ifrån sig den och inte hittade igen den.
Vårat offer var alltså raglandes på väg in på toaletten då min kompis säger åt honom att han måste ju ta med sig telefonluren ifall nån ringde. - jajaja.. svarar han något förvirrad. När han väl satt sig på plats trycker kompisen på knappen så det ringer i luren inne på toan. SVARA DÅ!! DET RINGER JU!! ropar hon och tar upp en annan telefon.
Styvpappan svarar till slut
-
*svammel* *svammel* Aaaaa?
(kompisen förställer rösten och pratar på göteborska) -
Ja hallå ja, vem är det jag pratar med?
-
Aaa?
-
Ja hallå ja det här är Leif Loket Olsson från Bingolotto som ringer!
-
Jaha?
-
GRATTIS!! Du har vunnit en miljon!! Vad ska du göra med pengarna?
-
Va?
-
GRATTIS Stefan du har vunnit en miljon!!! Jag ringer från Bingolotto! Det är Leif Loket Olsson här vettu!
Det blir alldeles tyst inne på toan.
-
Hallå ja? Du är med i tv nu Stefan! Vad ska du göra med pengarna?
-
Åh fan.. (Man kan riktigt höra hur han börjar titta sig omkring för att försöka urskilja nån tv-kamera där inne.. )
-
Vad ska du göra för pengarna?
-
Eh.. aaa.
-
Ja då får vi gratulera då Stefan, det var la himla roligt! Hej hej..
Kompisen lägger på och efter en stund kommer styvpappan ut från toan med luren i ena handen. Han ser något skärrad ut. Vem var det? frågade min kompis. - Va.. *svammel* - Men Stefan vem var det som ringde? frågar hon igen och vi har otroligt svårt att hålla oss för skratt. - Äh.. svarar han, medan han kliar sig lite i kalufsen. Han står kvar en stund sen raglar han bort och slänger på luren på huvudenheten. -Äh jag skiter i det där! hör vi honom säga medan han drar sig tillbaka.
Nästa dag var förmodligen det hela redan bortglömt för vi hörde aldrig någon kommentar om saken