Det här har jag postat förr, men det får väl komma upp igen då...
Var en fyra-fem år sedan, och jag och mina polare var på fest. När fyllan började sina framåt fyra-fem tiden på morgonen så var vi tvugna att hitta på något annat att underhålla oss med, och vi fick en alldeles utmärkt idé.
Vi kom ihåg en lärares regnummer (Var något lätt, i stil med SSS 777 eller så), så vi plockade fram de uppgifter vi kunde om bilen på vägverkets hemsida. Färg, modell osv.
Sedan ringde vi upp läraren, och sade att vi sökte ägaren till SSS 777. När de efter mycket om och men svarat att de var mycket riktigt de som ägde bilen så kastade vi ur oss "Jaha... Har du lånat ut den? För vi såg den här på (insert gata i staden), körandes i motsatt körriktning med krossade rutor..."
Reaktionen blev att kärringen skriker som en stucken gris, väcker sin gubbe och börjar hysteriskt disskutera med honom hur sjutton de ska få tillbaka bilen

Efter att vi lyssnat på deras skrikande ett tag säger kärringen att hon ska ringa polisen och behöver [den som ringde]s namn. Självklart uppger vi en "kompis" farsa, och hans telefonnummer. Polaren som ringde säger att han bara måste slå på en kopp kaffe, och kastar på luren.
Hysteriskt jävla roligt att tänka sig minen när hos ringt och polisanmält hela skiten, ringt och väckt min idiotpolares farsa och sedan fram på förmiddagen sett att bilhelvetet står kvar i garaget
Kan tillägga att jag gick på högstadiet när det här hände.