2013-04-08, 08:00
Medlem
Jag kollade omformarsationen igår, tyvärr mycket gediget igensvetsade vilket gjorde det omöjligt att ta sig in....
Citera
2013-04-08, 08:29
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark8
Jag kollade omformarsationen igår, tyvärr mycket gediget igensvetsade vilket gjorde det omöjligt att ta sig in....

Tråkigt. Fattar inte hur de orkar. Andra gången på ett halvår som den är igensvetsad iaf, relativt nyligen var den ju öppen. Snart öppnas den väl igen...
Citera
2013-04-08, 09:03
Medlem
Ja till vissa saker finns det resurser och pengar till märker man ju tydligt! Nu vet jag ej vad det är för ställe, men har kanske med säkerhet att göra då dom svenska lagarna är ju så att ägarna åker dit även om en inbrottstjuv halkar och slår sig. Men samtidigt är ställerna ju övergivna så ja man kan ju undra om de ens finns en juridisk ägare men de kanske de finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Specter
Tråkigt. Fattar inte hur de orkar. Andra gången på ett halvår som den är igensvetsad iaf, relativt nyligen var den ju öppen. Snart öppnas den väl igen...
Citera
2013-04-08, 16:42
Medlem
Synd bara pixbox lagt av, men det kanske finns bilder någon annanstans?
Citera
2013-04-08, 17:26
Medlem
Pansararmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Synd bara pixbox lagt av, men det kanske finns bilder någon annanstans?

http://www.28dayslater.co.uk/forums/...-oct-11-a.html
Citera
2013-04-08, 23:26
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sathulken
Ja till vissa saker finns det resurser och pengar till märker man ju tydligt! Nu vet jag ej vad det är för ställe, men har kanske med säkerhet att göra då dom svenska lagarna är ju så att ägarna åker dit även om en inbrottstjuv halkar och slår sig. Men samtidigt är ställerna ju övergivna så ja man kan ju undra om de ens finns en juridisk ägare men de kanske de finns.

I detta fall är det väl staten som är ägare. Jag blir så trött på det där jävla allmäna ansvaret. Tjat om att folk kan skada sig och att det kommit nya hälsohot osv. Vuxna människor kan ta sitt eget ansvar. Annars hade vår art dött ut för länge sen. Människan är inte ömtålig. Oavsett om han vill klättra i berg, kittla sig själv när han sover, gå över gatan, inhalera rök, slå huvudet i väggen, dricka alkohol, knarka eller för den saken skull vistas i övergivna, risiga och förorenade lokaler och anläggningar. Dör man så har man förmodligen varit jävligt klantig och får oavsett vilket ta konsekvenserna.

Jo pengar finns det till allt, så länge det sysselsätter någon stackare som annars varit arbetslös så att statistiken går ned... Att fixa riktiga, långsiktiga jobb är inte så intressant, för då krävs det ju att man tänker lite och erkänner att man har lurat folk. Och ni som jobbar med att plombera anläggningar osv, ta inte åt er. Det handlar om betydligt onödigare jobb än så och även om man har ett onödigt jobb är det ju inte ens eget fel. Hade marknaden och systemet sett annorlunda ut hade man säkert kunnat ha ett nyttigt jobb.
Senast redigerad av Specter 2013-04-08 kl. 23:30.
Citera
2013-04-15, 10:14
Medlem
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Pansararmen
http://www.28dayslater.co.uk/forums/...-oct-11-a.html
Citera
2013-04-21, 21:43
Medlem
Finns även bilder att kika på här: http://www.bommat.org/viewtopic.php?f=5&t=63
Citera
2013-05-04, 01:00
Medlem
AnthonyBs avatar
Någon som kan peka ut var omformarstationen ligger på kartan? Ska ta mig dit inom ett par veckor och kolla genom gamla gränges, samt ett återbesök vid öraberget. Men omformarstationen har jag ingen aning om vart det ligger! Så skulle vara tacksam för svar.
Citera
2013-05-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyB
Någon som kan peka ut var omformarstationen ligger på kartan? Ska ta mig dit inom ett par veckor och kolla genom gamla gränges, samt ett återbesök vid öraberget. Men omformarstationen har jag ingen aning om vart det ligger! Så skulle vara tacksam för svar.
Det är väl bara kolla runt så hittar du den?
Lär väl gå att söka: "Var ligger omformaren i Grängesberg" på Google.
Citera
2013-05-04, 08:58
Medlem
AnthonyBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
Det är väl bara kolla runt så hittar du den?
Lär väl gå att söka: "Var ligger omformaren i Grängesberg" på Google.

Ja, antagligen har jag gjort det redan. Men jag blir då hänvisad till flashbacks trådar, där folk bara har nämnt omformarstationen, icke sagt var den är belägen. Vore ju riktigt uppskattat ifall någon snäll individ kunde hjälpa en, istället för att vara sur.
Citera
2013-05-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyB
Ja, antagligen har jag gjort det redan. Men jag blir då hänvisad till flashbacks trådar, där folk bara har nämnt omformarstationen, icke sagt var den är belägen. Vore ju riktigt uppskattat ifall någon snäll individ kunde hjälpa en, istället för att vara sur.
Okej!

Jag vet faktiskt inte själv. Har bara besökt bostadshusen i Gränges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in