2007-07-22, 20:09
Medlem
MrHankys avatar
Har varit i Grängesberg nu i helgen.
Stället är som en enda stor buffé när det gäller UE.
Länka till Era bilder här i tråden.
Vill gärna ha information om den öppna gruvingången vid Malmen, vad finns om man går höger upp i tunneln?
Jag var inte alls utrustad för UE då jag var där med familjen. ( se http://www.pixbox.se/alb486546 ).
Citera
2007-07-22, 20:58
Medlem
E M I L I Os avatar
läckert ställe det dära. man får avlägga en visit någon gång i framtiden
fina bilder med
Citera
2007-07-22, 21:20
Medlem
MrHankys avatar
Ja, hur häftigt som hälst.
Jag ska försöka få med mig några polare dit inom en snar framtid, tar dock runt 3 timmar med bil från Norrköping.
Då med rejäla ficklampor samt paraply eller dylikt, då det droppade som fan från taket i tunneln.
Citera
2007-07-22, 23:33
Medlem
telefonstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHanky
Har varit i Grängesberg nu i helgen.
Stället är som en enda stor buffé när det gäller UE.
Länka till Era bilder här i tråden.
Vill gärna ha information om den öppna gruvingången vid Malmen, vad finns om man går höger upp i tunneln?
Jag var inte alls utrustad för UE då jag var där med familjen. ( se http://www.pixbox.se/alb486546 ).

Om du menar tunneln med stängslet och de gula luftrören? Det tillhör inte gruvan utan är ett mindre bergrum för test av gasförvaring.
Gången ner är vattenfyld men troligen liknande den som går uppåt höger.
Gången går ett hundratal meter in för att dela sig i tre "bruk" där det finns diverse utrustning för gaslagrning och tester. Blev dock inget mer av detta så det står bara öppet å väntar på explorers.
Citera
2007-07-23, 00:54
Medlem
gubbjävels avatar
Helt sjukt imponerande ställa, jag vill dit!

Tänk er för och ta det jäkligt lugnt innan ni knallar ner i gamla gruvor bara. Det kan ofta vara ytterst syrefattigt och således livsfarligt att ge sig in i.
Citera
2007-07-23, 01:27
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telefonstolpe
Om du menar tunneln med stängslet och de gula luftrören? Det tillhör inte gruvan utan är ett mindre bergrum för test av gasförvaring.
Gången ner är vattenfyld men troligen liknande den som går uppåt höger.
Gången går ett hundratal meter in för att dela sig i tre "bruk" där det finns diverse utrustning för gaslagrning och tester. Blev dock inget mer av detta så det står bara öppet å väntar på explorers.

Tack för infon.
Om du bor i området så tycker jag att du ska fixa lite bilder till oss som inte gör det
Citera
2007-07-25, 12:56
Medlem
Grishnacs avatar
Jag har en del bilder från grängesberg på min blogg.
Citera
2007-07-25, 13:42
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag har en del bilder från grängesberg på min blogg.

Jäkligt schysst sida
Citera
2007-07-29, 13:06
Medlem
Verkligen coolt ställe bor typ 5 mil från grängesberg men har aldrig blivit av att jag utforskar gruvorna där.
Däremot så finns det en rätt så sant gammal fabrik som jag brukar springa runt i med några polare och ta bilder.
Citera
2007-07-29, 13:09
Medlem
MrHankys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admare
Verkligen coolt ställe bor typ 5 mil från grängesberg men har aldrig blivit av att jag utforskar gruvorna där.
Däremot så finns det en rätt så sant gammal fabrik som jag brukar springa runt i med några polare och ta bilder.

Posta fabriksbilderna!
Citera
2007-07-31, 01:59
Medlem
IAmFromBeyonds avatar
Bilder från inne vid rasområdet

Jag var inne vid rasområdet i gamla Grängesberg (före detta spökstad på 70-talet som numera är avspärrad skogsmark på andra sidan järnvägsstation) i början av oktober 2005, och tog följande bilder, föreställande den gamla kraftfördelningsstationen (riktigt massiv konstruktion) och Karl-Johans gruvstuga:

http://www.flashback.org/showpost.p...77&postcount=5

Förresten, installera Greasemonkey med lämpligt Flashback-skript först, så kan ni se bilderna direkt i tråden, mycket nyttigt ...
Citera
2007-07-31, 09:04
Medlem
organizms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmFromBeyond
Jag var inne vid rasområdet i gamla Grängesberg (före detta spökstad på 70-talet som numera är avspärrad skogsmark på andra sidan järnvägsstation) i början av oktober 2005, och tog följande bilder, föreställande den gamla kraftfördelningsstationen (riktigt massiv konstruktion) och Karl-Johans gruvstuga:

http://www.flashback.org/showpost.p...77&postcount=5

Förresten, installera Greasemonkey med lämpligt Flashback-skript först, så kan ni se bilderna direkt i tråden, mycket nyttigt ...

Greasemonkey finns bara till Firefox inte till IE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in