Citat:
Ursprungligen postat av
Duvlort
Du kanske kan förklara för mig på ett enkelt sätt, om jag kommer fram till en cirkulationsplats och ser en bil som blinkar vänster. Hur ska jag veta vad dennes bilist tredje utfart är?
Det är inte det mest relevanta med VB i CP, hur länge ska ni tjata om det och konstant ignorera att VB i CP är ett extra och tydligare upplysning till andra trafikanter runt om i CP, som det är upp till betraktarna att avgöra om det kan beröra dem och hur.
När du kommer där och ser en bil VB och inte kan förstå var den bilen tredje utfart är, så kan det finnas andra i eller runt CP som sett var bilen körde in, eller av andra orsaker kan förstå vart den tredje avfarten är för den bilen, eller skiter helt i vart dess tredje utfart är men ändå kan ha stor nytta av att se dess VB för det hjälper väsentligt för dem och deras egen vidare färd.
Så när du kommer där vid CP och inte begriper nånting av denna VB från en annan bil, så kanske jag kommer bakom dig och lätt förstår den bilens VB, eller så kommer jag nån annans i eller runt CP och har nytta av den bilens VB.
När ska ni VB-motståndare begripa en så extremt enkel logisk sak…..? Vi har förklarat det för er i åratal nu, men nej då… samma korkade fråga kastar ni fram….” Hur ska man veta vilken som är den tredje utfarten för den bilen….” Jösses….