Citat:
Det rätta sättet är postat ett otal gånger innan, men återigen då för okunniga som tex DrTinnitus.
https://www.transportstyrelsen.se/sv...ulationsplats/
Exakt samma lärdes ut 1990 då jag tog lappen och pga att det är det enda logiska sättet. Fanns varken 1990, 1999 eller 2019 nån lag om VB. Samma principer har gällt hela tiden. Exakt samma skyltar har använts och som alla körkortsinnehavare vet så går skyltar före allt utom polisens tecken. Det är väjningsplikt för infart precis som mot andra vägar med högre prioritet (huvudled tex). Att vänsterblinka för passage förbi påfart med väjningsplikt är så urbota korkat och äckligt. Förstår man inte att oblinkat betyder "forsätta" så borde man söka hjälp och lämna tillbaka körkortet.
https://www.transportstyrelsen.se/sv...ulationsplats/
Exakt samma lärdes ut 1990 då jag tog lappen och pga att det är det enda logiska sättet. Fanns varken 1990, 1999 eller 2019 nån lag om VB. Samma principer har gällt hela tiden. Exakt samma skyltar har använts och som alla körkortsinnehavare vet så går skyltar före allt utom polisens tecken. Det är väjningsplikt för infart precis som mot andra vägar med högre prioritet (huvudled tex). Att vänsterblinka för passage förbi påfart med väjningsplikt är så urbota korkat och äckligt. Förstår man inte att oblinkat betyder "forsätta" så borde man söka hjälp och lämna tillbaka körkortet.
Du ignorerar alltså Vägverkets egen info som jag gav dig och som motbevisar dig...?
Du ignorerar de citat från Vägverket etc (hur en CP skulle definieras och att därför samma regler om signalgivning i vanliga korsningar skulle gälla även i CP) som jag gav dig som motbevisar dina påståenden...?
Du menar att dina egna påståenden väger mer än det jag citerat och länkat dig från Vägverket etc..? Och sen har du mage att klaga det jag givit dig inte var nåt juridisk dokument...?
Vad har du själv presterat mer än dina egna anekdoter, utan minsta seriösa bevis...?
Nu är det trollvarning på dig.... Du beter dig precis som korkskallarna i konspirationsforumen, plattjordarna etc....
Nej, det var inte exakt samma lagar och regler 1990 som idag, och körskolorna lärde inte alls ut exakt samma då som det visades i länken du gav. Jag tog själv tre olika behörigheter -95, tungt släp, buss, buss med tungt släp, vilket krävde två uppkörningar. Och de lärde inte ut exakt samma då som det visades i din länk, utan de lärde ut VB precis som majoriteten av körskolor verkar göra än idag. Och det jag upplevde då stämmer väl med det jag citerat och länkat till dig.