Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Zebralagen: Nej där faller det tillbaks på trafiklagstiftningens grundprincip att inte köra så att andra kan komma till skada. Det finns dock fall där folk som klivit rakt ut på övergångställen utan att se sig för har bedömts som vållande till trafikolyckan då de enligt lagar och regler skall stanna vid övergångsstället och bedöma om det är säkert att gå ut i vägbanan. Har själv haft körkort sedan långt innan zebralagen och de nya generationerna skulle definitivt behöva titta på Anita och Televinken då de inte verkar ha fått någon som helst trafikkunskap i skolorna. Detta har dock ingenting att göra med det faktum att tungchaufförer kan avkrävas och faktiskt avkrävs ett högre ansvar då de framför fordon som har väldigt mycket mer massa och lätt kan orsaka död.

Ha,ha,ha! ja helt klart!
Men vad är det som dessa "yra" B-kortsinnehavare kan "svära sig fria" från genom att skylla på att "de inte visste",är jag nyfiken på?

(jag menar att det skulle vara bra att veta,så man kan
undvika dessa situationer)
Jag har inte som vana att köra ihjäl folk,snarare så undviker jag,ofta flera gånger i veckan,att köra ihjäl idioter,som missar huvudleder,högerregeln osv,osv..,men det blir ju tyvärr OffT det med..