Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kort och enkelt sagt, så är du bla bla bla..
Och det grundar du på därför att jag inte blinkar bara för blinkandets skull kors och tvärs hit och dit åt alla håll bara för att trafikskolan säger att man ska det även fast det inte finns en enda bilist i närheten som har någon som helst information att utvinna av just mitt blinkande, eller?
Tack f.ö. Har vistats i trafiken i många år, både som privatist och yrkeschaufför, både av lätta fordon, lastbilar och långtradare men även av mc samt ett gäng andra fordon och redskap.
Min fråga till dig är istället - varför blinkar du (i säkert en mängd olika situationer) då ditt blinkande ändå inte har någon som helst betydelse för någon annan bilist?
Det är ju ungefär lika idiotiskt som (vad ska vi hitta på för exempel..) när man kör på motorväg och ska svänga av (jag använder i alla fall speglarna hela tiden för att på så sätt ha koll vad som pågår runt omkring mig) och då vet att den andra bilen ligger ungefär 50-100 meter bakom. Snälla förklara för mig varför i helvete han i bilen 50 meter bakom skulle vara intresserad av den informationen att jag ska svänga av?
Jag blinkar till någon annan bilist då mitt blinkande har en betydande avgörelse. Jag blinkar inte bara "därför" (läs: helt i onödan) bara för att någon jävla "du måste göra som jag säger" instans säger så.
Min teori är (och har alltid varit) att människor som blinkar precis jämt och hela tiden är sådana människor som inte har en jävla aning om hur det ser ut runt omkring dem (läs: använder aldrig speglarna eller vrider på skallen) och därför blinkar de. Det är ju inte ovanligt att man har legat i samma hastighet 200 meter framför eller bakom någon idiot klockan 03:00 på natten på motorvägen. Bara han och jag. Och så plötsligt blinkar den idioten när han ska byta fil. Varför i hela fridens namn då för, det finns ju för helvete bara han och jag på hela jävla E18. Jo för han har ingen koll på vad som händer runt omkring honom. Sådana människor använder oftast alldeles för mycket tilltro till blinkers och blinkar precis överallt och hela tiden. Jodå så att.. blinkers har de allt, men koll på situationen? Neeheeej då