Resultat: Blinkar du vänster i rondeller?
Japp
68,56%
5448 röster
Nepp
31,44%
2498 röster
2010-06-12, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
..försvarsmekanismer...

tack för visat intresse för mina inlägg, men då du inte tillför nått matnyttig i debatten har jag inget att säga dej.
2010-06-12, 19:03
Medlem
gbajerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Den här tråden handlar inte om vad som är lagligt eller inte! utan att det är äckligt med VB i CP. Det är Cp med VB i CP helt enkelt. Lika äckligt som med VB på motorvägen för att man passerar en påfart. Att signalera till andra utan att man utför den handlingen som det signaleras om är äckligt - visar på låg IQ, taskigt omdöme. Troligen hade man låga betyg i skolan och kanske var man ett bokstavsbarn.

Sen att du inte får böter för detta är en annan sak.

"Lågt IQ, taskigt omdöme..Troligen hade man låga betyg i skolan och kanske var man ett bokstavsbarn"

Säger han vars enda argument är att det är "äckligt" med VB i CP.

Edit: Ja, du har kommit med fler argument, dock inget vettigt eller "matnyttigt".
2010-06-14, 04:58
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Nej och det är helt rätt att du ska vänta . Samma som om du står och väntar på att få komma ut på vilken huvudled som helst. Att köra ut typ 10 meter framför en bil som kommer är mycket dumt och farligt. Att sen folk är dåliga på att blinka höger i tid vid avfart är nånting annat.

Att du hetsar upp dej och blir irriterad på att du måste vänta i 10 sekunder extra visar att du är en hetsig bilförare och borde slappna av istället. Tror du att ditt liv hade varit meningsfullare för att du kommit fram 10 sekunder tidigare till nästa stoppljus? Hetsa inte. Vänta på din tur.
Självklart är det ju mycket roligare att få stanna helt,för att sedan få igång ett ekipage,som gör 0-50km/h på runt 30sek...
(Att planera sin körning i förväg är inte helt ovanligt när man kör tunga fordon,men tyvärr inte lika vanligt bland personbilsförare,som ofta bara planerar sin körning fram till motorhuven på sin egen bil..)
2010-06-14, 05:02
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Jag är allergisk mot "flyt" i trafiken - ungefär som vissa anser att alla bilar ska hålla samma hastighet på vägen för att det ska "flyta på bättre". Ska man resonera så även när man är ute i joggingspåret? Alla måste springa i samma fart eller cykla i samma tempo på cykelbanan. Att argumentera med "flyt" håller inte. Flyt i trafiken innebär att bilar litar på att bilen framför kör som en själv. Avståndet mellan bilarna blir kortare. Folk stänger av omdömet och förlitar sig på "flytet" - så blir det och olyckorna blir fler.

Självfallet ska man utgå ifrån sig själv och varje trafiksituation. Man ska skita vilket tempo bilen framför håller. "flyt" existerar bara i en fantasivärld där ingenting oväntat kan dyka upp.
Tydliga tecken på en bra förare!
(ironi...)

Så t.ex. om bilar ligger i 70km/h på 90-väg pga av halka/kö eller what so ever,så SKA du om för du SKA köra 90?
2010-06-14, 06:25
Medlem
LFEs avatar
lol vilken jävla tråd. Blinkar förrästen vänster själv
2010-06-14, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Tydliga tecken på en bra förare!
(ironi...)

Så t.ex. om bilar ligger i 70km/h på 90-väg pga av halka/kö eller what so ever,så SKA du om för du SKA köra 90?

Din förmåga att dra slutsatser är inte så bra va?

Om jag vill köra i 80 på en 110 väg så är det mitt bekymmer och ingen jävel ska säga åt mej att jag ska öka för att "det ska bli mer flyt". Jag kör i min takt och skiter i andra precis som att jag springer i min takt i joggingspåret. Jag kör även gärna i 40 på 50-vägarna här i stockholm för att det är skönt att glida fram sakta och alltid är det nån idiot som retar sig för att han vill komma hem 5 minuter tidigare till sitt jätteviktiga liv.
2010-06-14, 10:50
Medlem
zepofans avatar
Citat:

Om jag vill köra i 80 på en 110 väg så är det mitt bekymmer och ingen jävel ska säga åt mej att jag ska öka för att "det ska bli mer flyt". Jag kör i min takt och skiter i andra precis som att jag springer i min takt i joggingspåret. Jag kör även gärna i 40 på 50-vägarna här i stockholm för att det är skönt att glida fram sakta och alltid är det nån idiot som retar sig för att han vill komma hem 5 minuter tidigare till sitt jätteviktiga liv.
Det är en sund inställning i trafiken!
2010-06-14, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är en sund inställning i trafiken!
ok, jag skiter i hetsarna - inte i de seriösa bilförarna.
2010-06-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Självklart är det ju mycket roligare att få stanna helt,för att sedan få igång ett ekipage,som gör 0-50km/h på runt 30sek...
(Att planera sin körning i förväg är inte helt ovanligt när man kör tunga fordon,men tyvärr inte lika vanligt bland personbilsförare,som ofta bara planerar sin körning fram till motorhuven på sin egen bil..)

Nu råkar det ju redan finnas en lag, har jag för mig, att man ska underlätta lite för er stackars lastbilschaffisar där ute i rondellerna. Är helt hundra på att jag läst nåt sånt i körkortsborken när jag tog körkort för länge sen.

Sen att vissa folk gör nåt annat är ju deras eget ansvar.
2010-06-14, 15:17
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:

Måste hålla med dig.
Ska man åka 200 mil så tjänar man ett par timmar, men handlar det om under 20 mil så tjänar man ju i stort sett ingenting att hålla 10-20 kmh extra.
2010-06-14, 16:21
Medlem
KTNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrBOND
Du kör väl vänster hela tiden i rondellen tills du svänger ur den...

När jag kommer fram till cirkulationsplatsen kan jag inte svänga vänster, varför ska jag då blinka vänster? Jag bara kör och så blinkar jag mig ut istället.
2010-06-16, 21:03
Medlem
bongiovis avatar
Var på handledarkurs i helgen. (tjejen ska övningsköra)

Där gick vi igenom hur man kör igenom en rondell. Enligt trafikskoleläraren ska man blinka vänster om man ska vänster och blinka höger när man kör ut ur rondellen.

Hur svårt ska det vara? Varför skita i blinkersen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in