2009-11-21, 15:13
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Får tacka för bilden, men jag menade inte en fullt så stor rondell, man är ju bara från lilla Örebro.
Menade något i stil med http://sv.tinypic.com/r/ive786/6
Låt oss säga att du är punkt grön och ska till punkt röd, punkt blå är en annan bil.
Låt oss även säga att det är en tvåfilig rondell.
Säg att man lägger sig i ytterfilen(den högra). Skulle man då blinka vänster i rondellen så kan det uppstå missförstånd.
Dock skulle man kunna lägga sig i även den innersta filen(vänster) för att ta den avfarten för att underlätta för den andra bilen(blå).
Men jag brukar alltid börja blinka höger precis efter att jag har kört förbi(i det här fallet) den blåa pricken.
Lite flummigt beskrivet, men jag är en smula trött just nu.

Menade något i stil med http://sv.tinypic.com/r/ive786/6
Låt oss säga att du är punkt grön och ska till punkt röd, punkt blå är en annan bil.
Låt oss även säga att det är en tvåfilig rondell.
Säg att man lägger sig i ytterfilen(den högra). Skulle man då blinka vänster i rondellen så kan det uppstå missförstånd.
Dock skulle man kunna lägga sig i även den innersta filen(vänster) för att ta den avfarten för att underlätta för den andra bilen(blå).
Men jag brukar alltid börja blinka höger precis efter att jag har kört förbi(i det här fallet) den blåa pricken.
Lite flummigt beskrivet, men jag är en smula trött just nu.
Du måste vara riktigt trött. För du menar väl inte att du lägger dig i vänsterfilen i en tvåfilig c-plats om du ska "rakt fram"? (enbart okej om körfälten är målade så i backen)
Och det är väl ingen som sagt att man ska blinka vänster när man ska köra "rakt fram". Då hinner du ju knappt blinka vänster förrän det är dax att byta till högerblink. Det är fullständig idioti att göra så.
Och på vilket sätt underlättar du för den blå bilen? Du menar att om du lägger dig i vänsterfilen så kan han åka ut i c-platsen? Hur fan kommer du då ut om han ligger och kör i högerfilen?
Jag har vid flera tillfällen "fastnat" eller fått bekymmer att lämna en c-plats för att en bil smitit in och blockerat min utfärd ur c-platsen. Därför ligger jag i högerfilen när jag ska vidare runt.