Citat:
Ursprungligen postat av renstek
Tidigare? Den är ju aktuell från i år sett till informationstexten, eller som mest 7 månader gammal om man kollar på publikationsdatum. Menar du att reglerna har ändrats igen, inom de närmaste månaderna?
Om sidan ger spridda budskap så är det en dålig källa och bör ignoreras totalt.
Men du kan väl länka direkt till den sådan så är ju saken ur världen. Det är väl inte så jobbigt.
Du verkar ha tränat på att göra dig dummare än du är.
Vem har sagt att reglerna har ändrats? Ingen!!
Det vi har sagt ätt VV å ena sidan har sin info ut till allmänheten om hur de menar att man kan/ska köra i rondell. Där står inget om att VB är förbjudet, och minns jag rätt står heller inte att man inte får VB. Det står att man inte behöver VB.
Å andra sidan så säger VV Förarenhet till körskolorna att lära ut VB och att man vill att man ska använda VB i rondell.
Jag kan hålla med om att det är märkligt att VV säger olika saker på olika avdelningar, men så är det alltså.
Sen kommer du med ännu ett dumt påstående.
Det är ju för fan inte sidan Svensk Trafiksäkerhet som ger spridda budskap. De redovisar ju för fan bara vad de fått för svar från VV i deras mailkonversation i ämnet. Det är alltså VV som ger spridda budskap!!! Men visst kan vi ignorera VV som källa om du vill det.....
Jag hade väldigt gärna gett dig länken direkt till den saken, en jag har ju redan förklarat att det är lite lurigt att hitta den, så därför kan du ju försöka lite själv om du är intresserad istället för att imitera en gökunge och vänta på att blir matad. Hittar jag tillbaka till länken så kommer jag att trycka upp den i näsan på dig så du blir tyst....
Dr Tinnitus