Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
De vill alltså påstå att alla som blinkar vänster skiter i att blinka höger, gud så jäkla billigt!! Visst kan folk klanta sig och glömma, även de som blinkar vänster. Men jag törs sätta pengar på att en överlägsen majoritet av de som bemödar sig att blinka vänster, även blinkar höger då de ska ut ur rondellen.
Likaså törs jag satsa pengar på att majoriteten av de som inte blinkar höger när de ska ut, är samma personer som har för vana att inte blinka över huvud taget var de än kör.
Här är jag böjd att hålla med, även som icke-blinkare. Det är inget argument, det är ett desperat försök till det bara.
Det känns som den här tråden, som dess föregångare, spårat ur rejält i och med att det börjat dyka upp sådant här. Alla glömmer att blinka någon gång, det är inte mer än mänskligt
Citat:
Jag har som sagt kört bil i snart 30 år, och i Sthlms city, och jag vet att dessa idiotiska påståenden om blinkandet från de som inte fattar fördelarna med vänsterblink bara är skitsnack och subjektiva åsikter utan minsta seriös statistik som grund.
Självklart är det subjektiva åsikter. Det här är en tolkningsfråga, och det lär inte bli annat än subjektiva åsikter av det heller