Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Nu är det du som är ologisk. Att någonting kan vara sant innebär inte att det per automatik är det. Om du läser det finstilta i många försäkringsbolags olika foldrar så brukar de efter bästa förmåga avsvära sig allt tänkbart ansvar om vad som sker på inhägnat område vad gäller fordonsförsäkringar.
Ologisk...? Var får du det ifrån?
Jag har ett mycket stort bil/motorintresse sen många många år tillbaka, och har därför både deltagit och även varit med och arrangerat ett flertal banträffar runt om i landet. Mantorp, Knutstorp, Gälleråsen, Falkenberg, Anderstorp m fl samt även Mo i Rana och Rudskogen i Norge.
Jag VET bilens normala försäkring ofta fortsätter att gälla även fast det handlar om bankörning under klubbträffar och liknande, därför att jag personligen har diskuterat detta med flera olika försäkringsbolag genom åren. Kravet som försäkringsbolagen brukar ha är att det inte får förekomma tävlingskörning eller rena tävlingsmoment.
Jag känner personligen till ett flertal bilar som fått skrynklor vid sådana bankörningar som fått skadorna ersatta via bilens försäkring.
T ex en nästan ny Porsche GT3 som blev närmare metern kortare på Karlskoga efter att ha hälsat på i det bastanta Armco-räcket.
Inhägnat område säger du? Betyder det att all försäkring riskerar att upphöra bara för att jag kör in på ett stort köpcenter som har ingägnad runt anläggningen.....?
Som sagt, kolla upp fakta innan du påstår saker och ting du inte har koll på!
Dr Tinnitus